Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

MediaMarkt zainteresiran za ulazak u Hrvatsku

Autor: Bernard Ivezić
02. lipanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —

U MediaMarktu za Poslovni dnevnik nisu željeli ni potvrditi ni demantirati neslužbene tvrdnje o širenju

Nakon bugarskog K&K Electronicsa za hrvatsko tržište potrošačke elektronike zainteresirao se njemački MediaMarkt. Kako iz izvora bliskih HG Spotu doznaje Poslovni dnevnik, vlasnik najvećeg lanca potrošačkom elektronikom u Europi Holding Media-Saturn želi se proširiti u Hrvatsku i jadransku regiju, ali zasad ne pregovara s domaćim igračima u branši. Njemački trgovački div tu informaciju nije želio ni potvrditi ni zanijekati. “Media-Saturn se planira širiti na nova tržišta. U tom smislu istražujemo potencijalne prilike”, izjavila je Christine Knoepffler, glasnogovornica holdinga Media-Saturn. Dodaje da se lani Media-Saturn proširio u Luksemburg, godinu prije u Tursku, a prethodno u Rusiju. U regiji je prisutan još u Austriji, Italiji, Mađarskoj i Grčkoj, a u Europi ima 770 trgovina, u kojima je u 2008. uprihodio 16 milijardi eura.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Zaobilaze Hrvatsku
MediaMarkt je jedini veći trgovac potrošačkom elektronikom iz EU koji ove godine planira širenje. Glasnogovornik MediaMarktova prvoga konkurenta DSGi-a Mark Webb istaknuo je da kompanija na istoku Europe ima operacije samo u Slovačkoj i Turskoj te da je preko online servisa PIXmania.com prisutna još u Sloveniji i Austriji. Webb dodaje da zasad ne planira ući na hrvatsko tržište. Dijelom je to stoga što su DSGi-ove trgovine Dixons, Currys, PC City i PC World u strahu od ulaska američkog Best Buya na europsko tržište. U Hrvatsku zato ne planira ni idući izazivač Kesa Electronics. Glasnogovornica Annabel Donaldson ističe da su očekivanja u 2009. nepovoljna i da očekuje da se za trgovce potrošačkom elektronikom uvjeti neće bitno mijenjati do kraja godine.

Nakon bugarskog K&K Electronicsa za hrvatsko tržište potrošačke elektronike zainteresirao se njemački MediaMarkt. Kako iz izvora bliskih HG Spotu doznaje Poslovni dnevnik, vlasnik najvećeg lanca potrošačkom elektronikom u Europi Holding Media-Saturn želi se proširiti u Hrvatsku i jadransku regiju, ali zasad ne pregovara s domaćim igračima u branši. Njemački trgovački div tu informaciju nije želio ni potvrditi ni zanijekati. “Media-Saturn se planira širiti na nova tržišta. U tom smislu istražujemo potencijalne prilike”, izjavila je Christine Knoepffler, glasnogovornica holdinga Media-Saturn. Dodaje da se lani Media-Saturn proširio u Luksemburg, godinu prije u Tursku, a prethodno u Rusiju. U regiji je prisutan još u Austriji, Italiji, Mađarskoj i Grčkoj, a u Europi ima 770 trgovina, u kojima je u 2008. uprihodio 16 milijardi eura.

Zaobilaze Hrvatsku
MediaMarkt je jedini veći trgovac potrošačkom elektronikom iz EU koji ove godine planira širenje. Glasnogovornik MediaMarktova prvoga konkurenta DSGi-a Mark Webb istaknuo je da kompanija na istoku Europe ima operacije samo u Slovačkoj i Turskoj te da je preko online servisa PIXmania.com prisutna još u Sloveniji i Austriji. Webb dodaje da zasad ne planira ući na hrvatsko tržište. Dijelom je to stoga što su DSGi-ove trgovine Dixons, Currys, PC City i PC World u strahu od ulaska američkog Best Buya na europsko tržište. U Hrvatsku zato ne planira ni idući izazivač Kesa Electronics. Glasnogovornica Annabel Donaldson ističe da su očekivanja u 2009. nepovoljna i da očekuje da se za trgovce potrošačkom elektronikom uvjeti neće bitno mijenjati do kraja godine.

Pad cijena
U Hrvatskoj je tržište potrošačke elektronike u vrlo lošoj situaciji. Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, prodaja električnih aparata za kućanstvo u prvom tromjesečju pala je za gotovo 20 posto. Usto pale su i cijene, u prosjeku za 13 posto, dok je informatička oprema u travnju za petinu jeftinija nego lani. Uprava najvećeg trgovca potrošačkom elektronikom HG Spota već je predložila vlasnicima da potraže strateškog partnera. Iako se nagađalo o mogućem spajanju unutar branše s Technomaxom, tu je opciju oštro odbacio čelnik te tvrtke Miro Petravić. “Spajanje bi nam spustilo produktivnost i profitabilnost kojom je opterećen HG Spot”, zaključuje Petravić. Komentar Vemila nismo dobili do zaključivanja ovog broja.

Preuzimanje

HG Spot na meti
U Raiffeisen banci kažu da je zbog krize otežano financiranje akvizicija, pa tako i na tržištu potrošačke elektronike, što je u drugi plan bacilo fondove. Dodaju da ne bi iznenadilo da HG Spot umjesto za novac bude preuzet zamjenom dionica. To pak vjerojatno neće biti obavljeno klasično na burzi. Ante Augustinović iz Erste vrijednosnih papira kaže da se HG Spotom trgovalo svega 13 puta ove godine s malim prometima.

Autor: Bernard Ivezić
02. lipanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close