Tržište rent a cara se uvelike razvilo tijekom posljednjih nekoliko godina. Vrijednost prihoda ove industrije u Hrvatskoj je 2016. iznosila između 700 i 800 milijuna kuna, što je uzrokovalo rast broja sudionika kojih je na tržištu trenutačno 50-ak. Povećanje broja rent a car društava utječe i na daljnji razvoj čitavog tržišta. O specifičnostima tržišta najma vozila, kao i aktualnim problemima tržišta razgovarali smo sa Željkom Matanovićem, operativnim direktorom RideCara koji ima više od 10 godina iskustva u najvećim liderima rent a car industrije u Hrvatskoj.
Kako procjenjujete trenutačnu situaciju na domaćem rent a car tržištu te koliki je problem nelojalna konkurencija?
Tržište rent a cara je vrlo dinamično i konkurentno, pogotovo u posljednjih nekoliko godina, djelomično zbog rasta svijesti o prednostima korištenja takvih usluga na domaćem tržištu, a značajno i zbog razvoja samog turizma u Hrvatskoj. Naša djelatnost je vrlo vezana uz zračni promet, koji je u 2016. godini pokazao rast od otprilike 15 posto, tako da su naše prognoze za ovu godinu vrlo dobre, a to potvrđuju i rezultati zračnih luka u prvih pet mjeseci ove godine. Nelojalna konkurencija nema veliki utjecaj na tržište, u odnosu na činjenicu da na tržištu jednostavno ima previše vozila, što se odražava i na cijenu najma koja nikad nije bila niža. Bez obzira na to, cijene nisu jedini bitan faktor u određivanju konkurentnosti, zato što su s razvojem tržišta i klijenti sve informiraniji i počinju tražiti više od usluge. Kad se to uzme u obzir, nelojalna konkurencija me ne brine jer, unatoč velikoj potražnji za najmom vozila tijekom sezone, jedino kvalitetni ponuditelji usluga će uspjeti opstati i izvan nje, a tržište će se manjkom profitabilnosti prirodno pobrinuti za sve ostale.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu