Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Maraska udvostručila izvoz

Autor: Biserka Ranogajec
04. veljača 2009. u 22:00
Podijeli članak —

Hrvatski proizvođači bezalkoholnih pića povećali proizvodnju za tri posto, a Maraska udvostručila izvoz

Uprava zadarske Maraske objavila je kako su izvoz u 2008. povećali 96% u odnosu na godinu prije što je nastalo ponajprije zbog novog proizvodnog programa, tetrapak sokova. Glavna izvozna tržišta su im Kanada, Australija, SAD, BiH, Srbija i Slovenija.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Oprezne prognoze
Iako su Zadrani izuzetno zadovoljni izvoznim iskorakom koji smatraju rezultatom uspješnog restrukturiranja, problemi iz prijašnjeg razdoblja još nisu potpuno riješeni, a nimalo ne ohrabljuju ni uvjeti poslovanja u ovoj godini. Prema podacima sa Zagrebačke burze Maraska je u devet prošlogodišnjih mjeseci zabilježila 6,8 milijuna kuna gubitka koji su ostali i nakon što je prodana vrijedna imovina tvrtke lani u proljeće, a to je stara zgrada na Obali kneza Trpimira za 11 milijuna eura. Maraska je za devet prošlogodišnjih mjeseci ostvarila ukupan prihod od 67 milijuna kuna i u odnosu na isto lanjsko razdoblje on je veći 9%, dok su prihodi od prodaje u zemlji povećani 12,5 posto, što je dokaz da su kupci prihvatili redizajnirani brend Maraskinih proizvoda. Ukupni prihodi od prodaje u inozemstvu u razdoblju u devet mjeseci 2008. iznosili su 11,86 milijuna kuna. Što se tiče poslovanja u ovoj godini, u Upravi su poručili kako “financijska kriza utječe na smanjenje investicija, smanjenu mogućnost pribavljanja izvora financiranja, veću nelikvidnosti kod kupaca te povećani rizik naplate.” Dodaju kako će na krizu odgovoriti s jedne strane smanjenjem troškova, a s druge odgovornim i racionalnim upravljanjem obrtnim kapitalom te zaustavljanjem onih investicija koje znatnije ugrožavaju novčani tijek. Usto, poručuju, tražit će nova izvozna tržišta te povećavati prodaju na sadašnjim kao rješenje za potencijalne veće oscilacije na domaćem tržištu.

Uprava zadarske Maraske objavila je kako su izvoz u 2008. povećali 96% u odnosu na godinu prije što je nastalo ponajprije zbog novog proizvodnog programa, tetrapak sokova. Glavna izvozna tržišta su im Kanada, Australija, SAD, BiH, Srbija i Slovenija.

Oprezne prognoze
Iako su Zadrani izuzetno zadovoljni izvoznim iskorakom koji smatraju rezultatom uspješnog restrukturiranja, problemi iz prijašnjeg razdoblja još nisu potpuno riješeni, a nimalo ne ohrabljuju ni uvjeti poslovanja u ovoj godini. Prema podacima sa Zagrebačke burze Maraska je u devet prošlogodišnjih mjeseci zabilježila 6,8 milijuna kuna gubitka koji su ostali i nakon što je prodana vrijedna imovina tvrtke lani u proljeće, a to je stara zgrada na Obali kneza Trpimira za 11 milijuna eura. Maraska je za devet prošlogodišnjih mjeseci ostvarila ukupan prihod od 67 milijuna kuna i u odnosu na isto lanjsko razdoblje on je veći 9%, dok su prihodi od prodaje u zemlji povećani 12,5 posto, što je dokaz da su kupci prihvatili redizajnirani brend Maraskinih proizvoda. Ukupni prihodi od prodaje u inozemstvu u razdoblju u devet mjeseci 2008. iznosili su 11,86 milijuna kuna. Što se tiče poslovanja u ovoj godini, u Upravi su poručili kako “financijska kriza utječe na smanjenje investicija, smanjenu mogućnost pribavljanja izvora financiranja, veću nelikvidnosti kod kupaca te povećani rizik naplate.” Dodaju kako će na krizu odgovoriti s jedne strane smanjenjem troškova, a s druge odgovornim i racionalnim upravljanjem obrtnim kapitalom te zaustavljanjem onih investicija koje znatnije ugrožavaju novčani tijek. Usto, poručuju, tražit će nova izvozna tržišta te povećavati prodaju na sadašnjim kao rješenje za potencijalne veće oscilacije na domaćem tržištu.

Coca-Cola lider
Maraska jest iskoračila u izvozu, no ukupan izvoz bezalkoholnih pića je prema podacima Gospodarsko interesnog udruženja proizvođača pića Hrvatske bio veći 26% u odnosu na godinu dana prije. U 2008. godini proizvođači su ukupno prodali bezalkoholnog pića (osvježavajućih bezalkoholnih pića, voćnih sokova i sirupa) 377 milijuna litara, što je 3% više u odnosu na prethodnu godinu, rekla je direktorica udruženja Ružica Glazer. U tih 377 milijuna litara najveće sudjelovanje imaju i dalje osvježavajuća pića 79%, voćni sokovi 18% i sirupi 3%. Od 377 milijuna litara, dodaje, proizvođači su prodali na domaćem tržištu 339 milijuna litara što je više svega 1% u odnosu na 2007. godinu. Prema vrsti pića, osvježavajuća pića bilježe pad od 1%, voćni sokovi rast od 15%, a sirupi pad od 2%. Domaći proizvođači su izvezli 38 milijuna litara bezalkoholnih pića, što je više u odnosu na 2007. čak 26%. Od toga najveći rast izvoza bilježe osvježavajuća bezalkoholna pića (32%), sirupi (11%) i voćni sokovi (9%). Lider u osvježavajućim pićima je Coca-Cola, a u voćnim sokovima Jamnica. Maraska je u kategoriji voćnih sokova imala rast proizvodnje od 39%, u kategoriji osvježavajućih bezalkoholnih pića 21%, a sirupa 11%. Glazir napominje kako se o ukupnoj potrošnji ovih pića na domaćem tržištu ne može govoriti jer je nepoznat podatak o ukupnom uvozu u 2008. i nema podataka Državne statistike, ali sigurno neće biti manji od onog u 2007. kada je evidentirano oko 65 milijuna litara bezalkoholnog pića iz uvoza.

Autor: Biserka Ranogajec
04. veljača 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close