Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Mala informatička tvrtka iz Sesveta otela poslove Siemensu

Autor: Bernard Ivezić
15. prosinac 2009. u 22:00
Podijeli članak —

Mala, ali izuzetno uspješna IT tvrtka sada razvija sustav za promociju preko GSM mreže koji prati preferencije korisnika

Siniša Domislavić i Nenad Raca desetak su se godina penjali po korporativnim stepenicama Vipneta i Metroneta. Domislavić je u Vipnetovu IT odjelu vodio provedbu projekata, a Raca je vodio grupu za razvoj rješenja za mobilno poslovanje. Od ova dva uspješna srednja menadžera očekivalo se da će karijere nastaviti graditi unutar raznih kolektiva i u konačnici je okruniti foteljom u nekoj upravi ili nadzornom odboru. No prije dvije godine izabrali su oprečan put i osnovali vlastitu tvrtku Aduro ideju, u kojoj dijele direktorsku fotelju.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

“Dugo smo u telekomunikacijskoj industriji i znamo kakav je puls industrije te što je operaterima uistinu potrebno. Pri tome smo kao tim dobro izbalansirani jer Nenad zna što traži marketing, a ja kako se to može tehnički riješiti”, kaže direktor Adura Siniša Domislavić. Njihov je potez danas aktualniji nego prije. Dok se srednjem menadžmentu umjesto promaknuća ili ponuda za prelazak češće nude otkazi, alternativni putevi, poput onog koji su odabrali Domislavić i Raca, sve su atraktivniji. Prema procjenama agencije Antal International svaka peta tvrtka u Hrvatskoj do Božića planira otpuštati menadžere i drugi rukovodeći kadar. Taj val otkaza dvostruko je snažniji od svih prethodnih u ovoj godini, a najizloženi su upravo srednji menadžeri. Mala tvrtka Aduro ideja u posljednje dvije godine nije narasla na razinu korporacija u kojima su prethodno radili. Međutim, po brzini rasta, širenja i privlačenja novih klijenata danas stoji bolje nego velike korporacije. Direktor Adura Nenad Raca tvrdi da im u ovoj godini prihod raste 30 posto, posao im se proširio u BiH, Litvu i Estoniju, a smiješi im se posao u Švedskoj. Kaže da im je sada još samo želja dokopati se poslova u Rusiji, najpropulzivnijem telekomunikacijskom tržištu u Europi. Kako samo ime ukazuje, Aduro ideja svoj uspjeh temelji svježim idejama, odnosno na inovativnim rješenjima za telekomunikacijsku industriju. Tvrtka je u posljednje dvije godine proizvela desetak softverskih rješenja za razne nove probleme s kojima se suočavaju operateri, posebno oni mobilni. “Sada razvijamo sustav za promociju preko mobilne mreže koji prati ponašanje korisnika i sukladno tome prilagođava im ponudu”, kaže Raca. Najveći Adurov klijent je švedski mobilni operater Tele2. Raca kaže da su najvećem europskom alternativnom operateru ponudili upravo ono što taj operater i sam nudi, povoljniju ponudu. “Najveći posao bila je selidba sustava za naplatu u Hrvatsku. Napravili smo i softver za prodajna mjesta, a nakon toga i sustav za prijenos broja te za promjenu tarife”, kaže Raca. Dobre referencije u Hrvatskoj Aduru su otvorile put do Tele2 u Litvi i Estoniji te Eronetu u BiH. U Litvi su napravili sustav za “prepaid” tarife. “Taj smo posao oteli Siemensu jer smo bili fleksibilniji. Mogli smo ponuditi brzinu, cijenu i lakše se prilagoditi zahtjevima operatera”, navodi Domislavić.

Siniša Domislavić i Nenad Raca desetak su se godina penjali po korporativnim stepenicama Vipneta i Metroneta. Domislavić je u Vipnetovu IT odjelu vodio provedbu projekata, a Raca je vodio grupu za razvoj rješenja za mobilno poslovanje. Od ova dva uspješna srednja menadžera očekivalo se da će karijere nastaviti graditi unutar raznih kolektiva i u konačnici je okruniti foteljom u nekoj upravi ili nadzornom odboru. No prije dvije godine izabrali su oprečan put i osnovali vlastitu tvrtku Aduro ideju, u kojoj dijele direktorsku fotelju.

“Dugo smo u telekomunikacijskoj industriji i znamo kakav je puls industrije te što je operaterima uistinu potrebno. Pri tome smo kao tim dobro izbalansirani jer Nenad zna što traži marketing, a ja kako se to može tehnički riješiti”, kaže direktor Adura Siniša Domislavić. Njihov je potez danas aktualniji nego prije. Dok se srednjem menadžmentu umjesto promaknuća ili ponuda za prelazak češće nude otkazi, alternativni putevi, poput onog koji su odabrali Domislavić i Raca, sve su atraktivniji. Prema procjenama agencije Antal International svaka peta tvrtka u Hrvatskoj do Božića planira otpuštati menadžere i drugi rukovodeći kadar. Taj val otkaza dvostruko je snažniji od svih prethodnih u ovoj godini, a najizloženi su upravo srednji menadžeri. Mala tvrtka Aduro ideja u posljednje dvije godine nije narasla na razinu korporacija u kojima su prethodno radili. Međutim, po brzini rasta, širenja i privlačenja novih klijenata danas stoji bolje nego velike korporacije. Direktor Adura Nenad Raca tvrdi da im u ovoj godini prihod raste 30 posto, posao im se proširio u BiH, Litvu i Estoniju, a smiješi im se posao u Švedskoj. Kaže da im je sada još samo želja dokopati se poslova u Rusiji, najpropulzivnijem telekomunikacijskom tržištu u Europi. Kako samo ime ukazuje, Aduro ideja svoj uspjeh temelji svježim idejama, odnosno na inovativnim rješenjima za telekomunikacijsku industriju. Tvrtka je u posljednje dvije godine proizvela desetak softverskih rješenja za razne nove probleme s kojima se suočavaju operateri, posebno oni mobilni. “Sada razvijamo sustav za promociju preko mobilne mreže koji prati ponašanje korisnika i sukladno tome prilagođava im ponudu”, kaže Raca. Najveći Adurov klijent je švedski mobilni operater Tele2. Raca kaže da su najvećem europskom alternativnom operateru ponudili upravo ono što taj operater i sam nudi, povoljniju ponudu. “Najveći posao bila je selidba sustava za naplatu u Hrvatsku. Napravili smo i softver za prodajna mjesta, a nakon toga i sustav za prijenos broja te za promjenu tarife”, kaže Raca. Dobre referencije u Hrvatskoj Aduru su otvorile put do Tele2 u Litvi i Estoniji te Eronetu u BiH. U Litvi su napravili sustav za “prepaid” tarife. “Taj smo posao oteli Siemensu jer smo bili fleksibilniji. Mogli smo ponuditi brzinu, cijenu i lakše se prilagoditi zahtjevima operatera”, navodi Domislavić.

Žestoka konkurencija
Navodi primjer operatera koji ih je nazvao u petak i rekao da mu je konkurent ponudio novu tarifu te da do ponedjeljka mora imati odgovor na nju. Domislavić kaže da su radili cijeli vikend. “Klijent je u ponedjeljak imao sve što je tehnički nužno da ponudi novu uslugu”, ističe Domislavić. Raca dodaje da su povrh toga njihova rješenja do tri puta povoljnija od onih koja nude velike korporacije. “Znamo za slučaj kad je jedna velika kompanija za promjenu četiri znaka u jednom programu tražila od klijenta 47.000 eura. Ili drugi primjer kad je velika korporacija isporučila platformu koja nije bila potpuno funkcionalna”, nastavljaju Domislavić i Raca. No iako se dijelom natječu i cijenom, ne boje se jeftine konkurencije iz Indije. “Indija je dobra za najam radne snage, ali ti programeri nisu fleksibilni i ako ste slučajno nešto krivo definirali, oni to neće ispraviti, već ćete morati cijeli sustav ponovno dati napraviti”, pojašnjava Raca. Kao još veću prednost navodi to što Aduro nudi gotova rješenja pod povoljnim uvjetima. “U posljednje dvije godine razvili smo desetak specijaliziranih programa za telekomunikacijsku industriju. Sada razvijamo sustav za promociju preko mobilne mreže koji prati ponašanje korisnika i sukladno tome im nudi adekvatnu ponudu”, ističe Raca. Šefovi Adura priznaju da se unatoč svemu nije lagano natjecati s velikom međunarodnom konkurencijom. Naime, tvrtke koje žele te velike i unosne poslove moraju ponuditi ne samo kvalitetan razvoj već i uvjeriti klijente da će na tržištu postojati dovoljno dugo kako bi im mogli osigurati adekvatnu podršku. Informatički sustavi telekomunikacijskih operatera ključan su dio njihova poslovanja jer oni obavljaju obračun troškova i naplatu, odnosno sve ono što operatere održava na životu. Aduro je stoga od početka, kaže Raca, uložio u korisničku podršku.“Imamo poseban tim za podršku korisnicima koji je neprekidno dostupan, a koliko nam je to važno dovoljno ukazuje činjenica da na podršci radi trećina naših zaposlenika”, kaže Raca.

Bolji od najvećih
Navodi kako ih je nedavno posjetila delegacija jednog operatera te da su ostali ugodno iznenađeni činjenicom da toliko ulažu u podršku klijentima. Zbog toga, smatra Raca, smiješi im se novi posao. Krize se, tvrde, ne boje. “Fleksibilniji smo i povoljniji od konkurencije, a pritom nudimo vrhunsku kvalitetu. To je rješenje za krizu”, kaže Raca te dodaje da se krize ne boje jer su od početka u poslovanje uveli strogu kontrolu troškova. “Nemamo blještavi ured u središtu Zagreba, već povoljan i prostoran ured sa 15 parkirališnih mjesta u dvadesetak kilometara udaljenim Sesvetama te koristimo tehnologije koje su povoljne i provjerene”, kaže Raca i zaključuje da ih takav pristup njihovi klijenti i te kako cijene.

Živopisni hobiji

Nogomet i zaštita od duhova
Velik projekt koji je ujedno učvrstio dobru poslovnu suradnju Siniše Domislavića i Nenada Race bio je mobilni transakcijski sustav za naplatu svih servisa s dodatnom vrijednošću u Vipnetu. Taj je sustav omogućavao plaćanje karticama “online” te je bio povezan sa 28 kartičara. No osim razvoja softvera za mobilne operatere, oba direktora Aduro ideja imaju vrlo živopisne hobije. Informatički stručnjak Siniša Domislović prije desetak godina dizajnirao je stranicu Nogomet.com, tada vrlo popularnu. Njegov kolega, marketinški stručnjak Nenad Raca, radio je na projektu sustava zaštite od elektromagnetskog zračenja iz čega je razvio novi projekt koji ga je doveo do izuma “parablockera”, proizvoda koji blokira negativna zračenja poput duhova i za čiju je promociju i prodaju osnovao zasebnu tvrtku.

Autor: Bernard Ivezić
15. prosinac 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close