Niz je konzultantskih tvrtki u Hrvatskoj koje za poduzetnike rade analizu tržišta na koje planiraju izvoziti svoj proizvod. No kako ističu konzultanti interesa među domaćim tvrtkama i nema. Velike tvrtke analize rade samostalno, a malim i srednjim ona je često preskupa.
"Osvajanje određenog tržišta iziskuje određene troškove, koji najčešće nisu zanemarivi. Stoga je bolje prije donošenja odluke krenuti ili ne u otvaranje određenog tržišta imati kvalitetnu analizu koja može biti osnova za odlučivanje", ističe Kristina Gaća, tajnica Udruge Hrvatski izvoznici. Kako navodi, poduzetnici je rade na različite načine, u različitom opsegu i uz različita ulaganja. "Najjednostavnije je angažirati vanjske savjetnike u tom procesu", ističe. Međutim, kako profesionalne analize konzultantskih kuća predstavljaju značajan trošak mnogi poduzetnici koriste vlastite resurse u traženju informacija, koristeći online izvore, najčešće besplatne ili dostupne uz malu naknadu. Gaća napominje da upravo u tom segmentu važnu ulogu imaju interesna udruženja koja poduzetnicima mogu pružiti njima dostupne informacije. Usto, sajmovi kao i razna druga poslovna okupljanja, ističe, dobra su mjesta za prikupljanje informacija o određenom tržištu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu