Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Kupcima nudimo mogućnost osiguranja kupljenih naočala

Autor: Poslovni dnevnik
23. veljača 2016. u 22:01
Podijeli članak —
Krunoslav Jakovljević, direktor Ghetaldus optike/ Sanjin Strukić/PIXSELL

Direktor Ghetaldus optike govori o poziciji na domaćem tržištu, investicijama i planiranom širenju poslovanja.

Tvrtka 'Ghetaldus optika' osnovana je 1957. godine pod imenom 'Optička industrija Ghetaldus'. Od skromnih početaka, sa samo jednim maloprodajnim objektom na adresi Gajeva 2c, s godinama su se razvijali i gradili brend kojem se vjeruje.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Danas imaju 78 optičkih i 36 oftalmološko-optička centra širom Hrvatske, zapošljavaju 240 radnika, a specifičan spoj tradicije i usvajanja novih svjetskih tehnologija osigurao im je vodeću ulogu na hrvatskom tržištu s udjelom većim od 25 % posto. Trenutno su najveći ponuđači svih vrsta dioptrijskih naočala za korekciju vida, sunčanih naočala i kontaktnih leća, najpoznatijih svjetskih i domaćih proizvođača. S direktorom Ghetaldus optike Krunoslavom Jakovljevićem razgovarali smo, između ostalog, o poziciji na domaćem tržištu, investicijama i planiranom širenju poslovanja u inozemstvu. 

Tvrtka 'Ghetaldus optika' osnovana je 1957. godine pod imenom 'Optička industrija Ghetaldus'. Od skromnih početaka, sa samo jednim maloprodajnim objektom na adresi Gajeva 2c, s godinama su se razvijali i gradili brend kojem se vjeruje.

Danas imaju 78 optičkih i 36 oftalmološko-optička centra širom Hrvatske, zapošljavaju 240 radnika, a specifičan spoj tradicije i usvajanja novih svjetskih tehnologija osigurao im je vodeću ulogu na hrvatskom tržištu s udjelom većim od 25 % posto. Trenutno su najveći ponuđači svih vrsta dioptrijskih naočala za korekciju vida, sunčanih naočala i kontaktnih leća, najpoznatijih svjetskih i domaćih proizvođača. S direktorom Ghetaldus optike Krunoslavom Jakovljevićem razgovarali smo, između ostalog, o poziciji na domaćem tržištu, investicijama i planiranom širenju poslovanja u inozemstvu. 

Kako ste zadovoljni poslovanjem Ghetaldusa u prošloj godini, jeste li ostvarili dobit, što je obilježilo prošlu godinu?
Bez obzira na našu prisutnost diljem cijele Hrvatske, od Belog Manastira do Dubrovnika, uvjereni smo da se može i bolje. No, naše poslovanje u 2015. godini pokazalo je da smo određenim reorganizacijama poslovanja i prilagođavanjem tržišnim zahtijevima uspjeli ne samo ostvariti planove već ih i premašiti, te se možemo pohvaliti i rastom u odnosu na 2014 godinu od 11,5%. Naše poslovanje je dinamično, ne spavamo na lovorikama i kontinuirano razmišljamo o načinima da kupcima olakšamo put do naših proizvoda i usluga. Uložili smo značajna sredstva u marketing. Na taj način intenzivirali smo naše kampanje na svim platformama. No cilj je uvijek jedan i isti – kroz pogodnosti i inovativna rješenja tijekom čitave godine ponuditi krajnjem korisniku najbolju uslugu i najbolji omjer cijene i kvalitete. Prošlu godinu svakako su obilježila otvorenja Ghetaldus optike i Poliklinike Ghetaldus u Osijeku (Trg slobode 2) kao i naše nove poslovnice u Marmontovoj ulici u Splitu. Tijekom prvih šest mjeseci ove godine otvaramo još sedam lokacija u sklopu Kaufland centara.

 

20liječnika

trenutno zapošljava Ghetaldus

Koliko u poslovanju Ghetaldusa predstavlja proizvodnja a koliko uvoz gotovih proizvoda? Možete li nam ukratko opisati što ulazi u paletu vaših proizvoda?
Visoki i srednji segment brendiranih dioptrijskih i sunčanih naočala dolazi od naših principala Safila, Marcolina i Luxotice koji su tri najveće svjetske kuće u proizvodnji brendiranih proizvoda. Što se tiče naočalnih leća oslanjamo se na njemačku tvrtku Zeiss s kojom smo dogovorili i proizvodnju naše robne marke Optico. Kontaktne leće većinski radimo kroz američku tvrtku Bausch and Lomb. Prodaja domaćih proizvođača u odnosu na uvozne dobavljače ne prelazi 20%. 

Kako je kriza u Hrvatskoj utjecala na vašu prodaju?
Ovo mi je jedno od najdražih pitanja u sličnim razgovorima. Naravno da nas recesija i globalne ekonomske turbulencije nisu zaobišle, tržište se smanjilo za otprilike 15 posto. Krizu smo uočili na vrijeme i natjerala nas je da brže učimo i promatramo što čine europski i svjetski lideri u našoj branši, u cilju postizanja veće stručnosti i fleksibilnosti. Dodatno smo se usredotočili na planiranje, praćenje i u konačnici snižavanje ulaznih troškova. Također smo nastojali poboljšati kvalitetu  usluga i proizvoda uz istodobno ekonomičnije poslovanje i smanjenje ulaznih troškova. Sa zadovoljstvom mogu zaključiti da smo podigli ljestvicu na tri ključne točke – većoj usmjerenosti na kupca, bržoj i potpunijoj usluzi te brizi o zaposlenicima koji, da bi dali svoj maksimum, moraju raditi u stabilnom i pozitivnom okruženju. Ne krijem da nam nije uvijek bilo lako, ali nismo stali sa našim razvojnim projektima i to nam se danas vraća. Rezultat je taj da smo, unatoč svim otežanim gospodarskim okolnostima, povećali prihode i još značajnije povećali tržišni udio. 

Možete li gotovo tri godine od pristupanja Hrvatske EU procijeniti benefite i eventualne nepovoljne posljedice otvaranja tržišta? 
Moram priznati da od ulaska Hrvatske u Europsku uniju mi nismo osjetili značajnije negativne posljedice. Naprotiv, to nam je olakšalo protok proizvoda, jer su naši principali iz zemalja članica Europske unije, a znamo da je otvaranje granica za protok proizvoda i usluga samo plus. Konkurencija postoji, no ona je postojala i prije ulaska Hrvatske u Europsku uniju tako da s te strane nismo osjetili značajnije negativne posljedice ili pak promjene na našem tržištu. Uvijek smo se trudili biti korak ispred konkurencije. Bilo je i prije pokušaja, uglavnom talijanskih i mađarskih optičkih lanaca, ali i velikih europskih igrača koji su dolazili sondirati tržište. Razgovarali su i s nama o suradnji u određenim segmentima, ali na kraju ništa nije realizirano, vjerojatno zato što im je hrvatsko tržište premalo i prekompetitivno. Naša branša je dosta specifična, vezana je i uz medicinu, te nije lako ući u nju. Također i u segmentu sunčanih naočala traže se točno odrađena znanja, prvenstveno vezana uz modu. 

Kakve je rezultate ostvarila Poliklinika, kakva je suradnja s HZZO-om i koliko posto prihoda čini prihod od Zavoda?
Poliklinika Ghetaldus osnovana je od strane Ghetaldus optike 1994. godine kao privatna oftalmološka zdravstvena djelatnost komplementarna Ghetaldus optici. Danas Poliklinika Ghetaldus u svom sastavu ima oftalmološke ordinacije diljem Republike Hrvatske, te u BiH. Poslovanje u 2015 godini je završilo uravnoteženim prihodom i rashodom i danas je restrukturirana zdravstvena ustanova koja posluje na tržišnim osnovama. U nekim svojim podružnicama funkcionira kao posve privatna ustanova, dok u drugima imamo organizirane timove koji imaju ugovorni odnos sa HZZO-om. Suradnja sa HZZO-om je korektna i u  2015. imali smo sklopljeni ugovor o suradnji za 9 medicinskih timova, te imamo ugovor o isporuci oftalmoloških pomagala, ali to sudjeluje sa 3 – 4% prihoda u ukupnom prihodu naših poduzeća. Trenutno zapošljavamo 20 liječnika specijalista oftalmologa i 20 medicinskih sestara i moram naglasiti da smo iznimno ponosni na njihov rad, a i povratne informacije koje imamo od klijenata. U poliklinikama pružamo sve oftalmološke usluge našim klijentima u skladu sa najsuvremenijim svjetskim trendovima –  od najjednostavnijih poput određivanja naočala pa sve do operacijskih zahvata. U slučaju potrebe, pacijentima su na raspolaganju i naše subspecijalističke ordinacije kao što su kabineti za kontaktologiju,retinološka ambulanta, dječja oftalmologija i ordinacija za strabizam. U Poliklinici Ghetaldus možete obaviti kontrolu očnog tlaka, operacijski zahvat mrene, te druge male estetske i operacijske zahvate na oku i vjeđama uz primjenu lokalne anestezije. Možda je važno naglasiti da u radno intenzivnim javno-privatnim partnerstvima kao što je partnerstvo između Poliklinike Ghetaldus i HZZO-a, osiguranicima Zavoda, pružamo kvalitetno oftalmološko znanje, te dijagnostičke i terapeutske postupke u ugodnim, kvadraturom primjerenim i suvremeno opremljenim oftalmološkim ordinacijama. Od ovakvih odnosa koristi imaju bolnice, jer se tako rasterećene, slobodnije  mogu okrenuti složenijim oftalmološkim postupcima koji ulaze u domenu kirurgije.

Radite li s privatnim osiguravateljskim kućama?
Kada je u pitanju Ghetaldus optika tada se možemo pohvaliti sa suradnjom s Triglavom osiguranjem. Riječ je o potpuno novom i kod nas, biti ću slobodan to tako nazvati, ekskluzivnom paketu kojeg dajemo našim kupcima. Naime samo u našim optikama na hrvatskom tržištu možete osigurati naočale na rok od godinu dana uz minimalnu premiju osiguranja. U slučaju da vam se naočale slome, sjednete na njih ili vam se dogodi neka druga nepredviđena šteta, na temelju osiguranja vaših naočala dobivate te iste naočale potpuno nove. Riječ je o projektu u koji smo krenuli još prošle godine, a koji ćemo u ovoj dići na još jednu višu razinu, te se nadamo dobrim rezultatima i još većem zadovoljstvu naših kupaca. Isto tako imamo suradnju u medicinskom dijelu sa Croatia zdravstvenim osiguranjem.

Autor: Poslovni dnevnik
23. veljača 2016. u 22:01
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close