Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Kontal planira postati najveći europski proizvođač nosača za monitore

Autor: Mladen Volarić
04. srpanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Prije šest godina isporučeno je nosača u vrijednosti od četvrt milijuna eura, 2004. u vrijednosti većoj od 2,5 milijuna eura, a lani 3,6 milijuna eura. Širenju proizvodnje pogoduje svjetski proces zamjene katodnih ekrana onima s plazma ili LCD tehnologijom

Karlovački proizvođač nosača za monitore, ekrane i projektore Kontal zaključio je kupoprodajni ugovor s Karlovačkom županijom o kupnji 17.600 četvornih metara zemljišta u Poslovnom parku Karlovac. Kontal će graditi halu površine 3000 četvornih metara, a cijeli objekt bit će u potpunosti dovršen u prvom tromjesečju 2008., kada će Kontal u potpunosti preseliti proizvodnju. Kontal se uvrstio među pet nominiranih malih poduzeća za Zlatnu kunu, nagradu HGK za rezultate ostvarene 2004. godine. Lanjskim porastom proizvodnje, a to znači i izvoza, za čak 65 posto te drugim rastućim pokazateljima, Kontal je došao na granicu vlastitih mogućnosti u sadašnjim okvirima. Stoga je odluka o gradnji novog pogona vrijednog oko dva milijuna eura logičan zalog za ambiciozne planove Kontala da zajedno sa svojim švedskim partnerom SMS-om zasjedne na europski tron proizvođača u svojoj branši.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Dijelovi za topove
Suvlasnici Vladimir Madžar, Zdravko Mihalić, Želimir Bakšić i Boris Kovačić “odgovorni” su za Kontalov uzlet koji se ostvario suradnjom sa SMS-om. Kontal je nastao iz Alatnica bivše Jugoturbine.
“Prvom privatizacijom nastao je Kontal d.d. U ratnim smo godinama proizvodili zahtjevne dijelove za topništvo HV-a. Potkraj rata izostankom narudžbi ostali smo bez posla i otišli u stečaj. Potom smo nas četvorica današnjih vlasnika kupili Kontal iz stečaja, preorijentirali se uz primjenu istraživačkog i inovatorskog rada na proizvodnju rezervnih dijelova za procesnu industriju, no hrvatsko je tržište bilo i ostalo premalo za rentabilnost naše proizvodnje. Spas smo potražili u izvozu. Tako smo uspostavili kontakt sa SMS-om. On je već imao razvijene odnose s proizvođačima televizora pa su nam, kao specijalistima za izradu alata, predložili da za njih izradimo alate za ‘štancanje’ i savijanje limenih pozicija nosača i stalaka za televizore i projektore”, sjeća se početaka suradnje s SMS-om Zdravko Mihalić. Vlasnici Kontala predložili su SMS-u da preuzmu proizvodnju kompletnih stalaka i nosača za monitore i projektore, što su 1999. Šveđani i prihvatili. Uz samostalnu proizvodnju više tipova hotelskih nosača za televizore, partnerske uloge u poslu bile su jasno definirane: Kontal je od SMS-a dobivao dizajn nosača, ali je svoju proizvodnju financirao sam, što je njegov posao odvajalo od klasičnog lohn-posla. SMS je posao zaokruživao marketinški i plasmanom na svjetsko tržište pod brendom SMS. Početna proizvodnja s pet radnika 2004. je narasla na 30 radnika. Već je 2000. vrijednost isporučenih nosača za SMS bila 250.000 eura, a isporučeni su na tržišta EU, SAD, Rusije i Ujedinjenih Arapskih Emirata.
“Nabavili smo dva suvremena laserska rezača lima, stroj za savijanje i formiranje limova, te opremu za plastificiranje lima, što je stajalo viša od 500.000 eura. Budući da nam je 94 posto proizvodnje išlo u izvoz, trpili smo kao i danas precijenjeni tečaj kune. Unatoč tome što smo već tada imali odličan izvozni program, u HBOR-u nije bilo sluha da nam kreditno financiraju pripremu izvoza. Snašli smo se sami vlastitim kapitalom, ali teško da bi i to bilo dovoljno da nas SMS ne prati korektnim plaćanjem u ugovorenim rokovima od 30 dana. Naravno u počecima stvaranja takva brzog obrta kapitala pomogli su nam i naši dobavljači odgodama naplate”, rekao je Mihalić. Nakon 2001., kada je Kontal već imao udjel od 12 posto među SMS-ovim dobavljačima, taj udio, kao i apsolutna vrijednost Kontalovih nosača, dinamično je rastao. Od 2004. godine, kada je Kontal za SMS isporučio nosače u vrijednosti višoj od 2,5 milijuna eura, preuzeo je s današnjih 35 posto udjela vodeću ulogu među SMS-ovim dobavljačima.

Karlovački proizvođač nosača za monitore, ekrane i projektore Kontal zaključio je kupoprodajni ugovor s Karlovačkom županijom o kupnji 17.600 četvornih metara zemljišta u Poslovnom parku Karlovac. Kontal će graditi halu površine 3000 četvornih metara, a cijeli objekt bit će u potpunosti dovršen u prvom tromjesečju 2008., kada će Kontal u potpunosti preseliti proizvodnju. Kontal se uvrstio među pet nominiranih malih poduzeća za Zlatnu kunu, nagradu HGK za rezultate ostvarene 2004. godine. Lanjskim porastom proizvodnje, a to znači i izvoza, za čak 65 posto te drugim rastućim pokazateljima, Kontal je došao na granicu vlastitih mogućnosti u sadašnjim okvirima. Stoga je odluka o gradnji novog pogona vrijednog oko dva milijuna eura logičan zalog za ambiciozne planove Kontala da zajedno sa svojim švedskim partnerom SMS-om zasjedne na europski tron proizvođača u svojoj branši.

Dijelovi za topove
Suvlasnici Vladimir Madžar, Zdravko Mihalić, Želimir Bakšić i Boris Kovačić “odgovorni” su za Kontalov uzlet koji se ostvario suradnjom sa SMS-om. Kontal je nastao iz Alatnica bivše Jugoturbine.
“Prvom privatizacijom nastao je Kontal d.d. U ratnim smo godinama proizvodili zahtjevne dijelove za topništvo HV-a. Potkraj rata izostankom narudžbi ostali smo bez posla i otišli u stečaj. Potom smo nas četvorica današnjih vlasnika kupili Kontal iz stečaja, preorijentirali se uz primjenu istraživačkog i inovatorskog rada na proizvodnju rezervnih dijelova za procesnu industriju, no hrvatsko je tržište bilo i ostalo premalo za rentabilnost naše proizvodnje. Spas smo potražili u izvozu. Tako smo uspostavili kontakt sa SMS-om. On je već imao razvijene odnose s proizvođačima televizora pa su nam, kao specijalistima za izradu alata, predložili da za njih izradimo alate za ‘štancanje’ i savijanje limenih pozicija nosača i stalaka za televizore i projektore”, sjeća se početaka suradnje s SMS-om Zdravko Mihalić. Vlasnici Kontala predložili su SMS-u da preuzmu proizvodnju kompletnih stalaka i nosača za monitore i projektore, što su 1999. Šveđani i prihvatili. Uz samostalnu proizvodnju više tipova hotelskih nosača za televizore, partnerske uloge u poslu bile su jasno definirane: Kontal je od SMS-a dobivao dizajn nosača, ali je svoju proizvodnju financirao sam, što je njegov posao odvajalo od klasičnog lohn-posla. SMS je posao zaokruživao marketinški i plasmanom na svjetsko tržište pod brendom SMS. Početna proizvodnja s pet radnika 2004. je narasla na 30 radnika. Već je 2000. vrijednost isporučenih nosača za SMS bila 250.000 eura, a isporučeni su na tržišta EU, SAD, Rusije i Ujedinjenih Arapskih Emirata.
“Nabavili smo dva suvremena laserska rezača lima, stroj za savijanje i formiranje limova, te opremu za plastificiranje lima, što je stajalo viša od 500.000 eura. Budući da nam je 94 posto proizvodnje išlo u izvoz, trpili smo kao i danas precijenjeni tečaj kune. Unatoč tome što smo već tada imali odličan izvozni program, u HBOR-u nije bilo sluha da nam kreditno financiraju pripremu izvoza. Snašli smo se sami vlastitim kapitalom, ali teško da bi i to bilo dovoljno da nas SMS ne prati korektnim plaćanjem u ugovorenim rokovima od 30 dana. Naravno u počecima stvaranja takva brzog obrta kapitala pomogli su nam i naši dobavljači odgodama naplate”, rekao je Mihalić. Nakon 2001., kada je Kontal već imao udjel od 12 posto među SMS-ovim dobavljačima, taj udio, kao i apsolutna vrijednost Kontalovih nosača, dinamično je rastao. Od 2004. godine, kada je Kontal za SMS isporučio nosače u vrijednosti višoj od 2,5 milijuna eura, preuzeo je s današnjih 35 posto udjela vodeću ulogu među SMS-ovim dobavljačima.

Jeftin aluminij
Godine 2005. uslijedio je rast vrijednosti isporuke na 3,6 milijuna eura, što je bio rast od čak 65 posto u odnosu na 2004., a širenje proizvodnje planira se i dalje zbog svjetskog procesa zamjene katodnih ekrana onima s plazma ili LCD tehnologijom, odnosno projektorima.
“Velik prošlogodišnji porast proizvodnje posljedica je ulaska SMS-a u velike europske maloprodajne trgovinske lance. To novo tržište nameće nam sezonske špice, što smo posebno osjetili od kolovoza do kraja 2005. godine. Takva nam proizvodnja sad nameće težak zadatak reorganizacije proizvodnje, što ćemo morati, kao i lani, riješiti znatnim prebacivanjem posla na kooperaciju”, kaže Mihalić. Računa na nastavak rasta i iznosi da je svoju konkurentnost švedski proizvođači u SMS-u drže u domeni aluminijskih konstrukcija nosača na bazi daleko jeftinijeg aluminija u Švedskoj u odnosu na Hrvatsku. Toliko jeftinijeg, kaže Mihalić, da Šveđanima unatoč skupljoj radnoj snazi u Švedskoj ta razlika u cijeni sirovine omogućuje konkurentnost.

Nosači za Samsung, LG i Panasonic

Kao odgovor na kinesku i ostalu dalekoistočnu opasnost Kontal radi na razvoju složenijih proizvoda, od kojih je posljednji stropni lift za projektore u nekoliko verzija. Nakon probne serije kreće “nulta” serija. U SMS-u su, kaže Mihalić, skloni raznim varijantama suradnje kad je ona u službi osvajanja tržišta, pa je tako lansiran i SMS-ov “podbrend” FUNC by SMS. Stoga je u tom smislu i Kontalov novi proizvod sigurno dobrodošao u ukupnoj SMS-ovoj ponudi. Većinski je vlasnik SMS-a američki Draper, koji slovi za jednog od vodećih svjetskih proizvođača projekcijske tehnike. Budući da u bogatijem svijetu kućna kina s projektorskom tehnikom postaju sve zastupljenija, tako i taj trend pogoduje plasmanu nosača projektora, što bi za Kontal trebala biti dodatna prednost, uz već dokazanu kvalitetu. A kakva je kvaliteta dosadašnje proizvodnje, govori i činjenica da je nedavno SMS vratio u Kontal dio proizvodnje nosača koji je povjerio nekom jeftinijem proizvođaču na Dalekom istoku.
“Plazma ekrani zahtijevaju sasvim nove konstrukcije nosača, i to nam postaje veliko područje proizvodnje. Proizvodimo i nosače za sasvim određene tipove ekrana i određene proizvođače kao što su Panasonic, Samsung, LG i drugi. Zbog racionalizacije i ubrzanja plasmana gotovih nosača već smo usvojili i završno pakiranje nosača u ambalažu koju nam dostavlja SMS”, ističe Mihalić.

Autor: Mladen Volarić
04. srpanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close