‘Željeli bismo zadržati tempo da svake godine izbacujemo jednu novu liniju proizvoda’

Autor: Marta Duić , 13. veljača 2021. u 11:37
Stiv Kahlina certificirani je majstor čokolatijer i vlasnik brenda TAMAN

Na početku 2020. imali su velike planove po pitanju noviteta i ulaganja, ali su ih morali znatno smanjiti i prilagoditi novonastaloj situaciji.

Certificirani majstor čokolatijer Stiv Kahlina i certificirana kušačica Sanja Vladović u zagrebačkoj manufakturi Malo&Slatko od 2015.godine proizvode čokoladne proizvode pod brendom TAMAN artisan chocolates.

Danas u ponudi imaju od gourmet čokolada, bean-to-bar čokolada, do pralina i trufflesa te čokolada za tople napitke, a nude i usluge osmišljavanja i proizvodnje personaliziranih proizvoda te savjetovanje i edukaciju po pitanju čokolada i čokoladnih proizvoda.

Prisilna mikro-proizvodnja

“Kao malom i specijaliziranom proizvođaču svaka je godina izazovna, a osobito ova s predznakom korone. Potaknuti izrazito uspješnom 2019., na početku 2020. godine imali smo visoko postavljene ciljeve po pitanju noviteta i ulaganja koje smo, nažalost, morali znatno smanjiti i prilagoditi novonastaloj situaciji.

Usprkos tome, započeli smo proizvodnju specialty bean-to-bar čokolada kontroliranog podrijetla od strogo selektiranih vrsta finog kakaovaca koji se ne koriste u velikoj industrijskoj proizvodnji, što je u hrvatskoj još rijetkost.

Iskorak je trebao biti i veći, no početak smo morali svesti na mikro-proizvodnju zbog nemogućnosti nabavke određene opreme kao i sirovina, jer je pandemija izazvala velike zastoje u distribuciji roba diljem svijeta, pa tako i za nas posebno važnim, područjima poput južne i srednje Amerike te Azije”, objašnjava Stiv Kahlina.

Kako kaže, maloprodaja čini manji dio njihovog poslovanja, a surađuju s delikatesnim specijaliziranim trgovinama, vinotekama te coffee shopovima. Uz to, ove su godine preko web shopa došli do novih kupaca iz gradova u kojima nisu prisutni u trgovinama.

“Naši ciljevi nisu povećanje kapaciteta, već povećanje kvalitete i šira paleta specijaliziranih, nišnih proizvoda tako da suradnje s velikim trgovačkim lancima nisu u našem fokusu. Imali smo nekolicinu uspješnih suradnji tijekom godina s različitim poslovnim subjektima iz domene ugostiteljstva kao i hotelima, ali sve su zaustavljene zbog situacije koja nas je zatekla protekle godine.

Posebno se to odnosi na male i luksuzne heritage hotele gdje smo za neke osmišljavali proizvode, za neke proizvodili proizvode po narudžbi, a neki su kupovali naše proizvode za svoje welcome pakete. Trenutno su sve te suradnje na čekanju”, otkriva Kahlina.

U proizvodnji posebnu pažnju pridaju sirovinama, neke od njih nabavljaju i od domaćih OPG-ova, a uvjet je kvaliteta s tim da prednost daju onim proizvodima koji su organski certificirani te koji potiču samoodrživi razvoj i poštene trgovačke prakse. “Prošla godina nas je iznenadila i s ponečim dobrim pa nas je kontaktiralo nekoliko domaćih proizvođača s prijedlozima za suradnju˝, otkriva Kahlina.

U nastanku novih proizvoda surađuju i s domaćim brendovima poput primjerice Volim ljuto s kojima su lansirali čokoladu s čilijem, a takvih suradnji ima sve više.

“Takve suradnje na kreiranju proizvoda ostvarujemo s proizvođačima alkoholnih pića, začina, ali i hotelima koji žele svoju signature čokoladne proizvode, koje neki kasnije proizvode samostalno. Trenutno smo u fazi gdje osmišljavamo i radimo na tri takva proizvoda, dva su za domaće proizvođače, a jedan je za stranu kompaniju”, kaže Kahlina.

Po narudžbi je ‘in’

Iz asortimana su im u maloprodaji najtraženije gourmet čokolade s dodacima, a Kahlina ističe kako veći dio njihove proizvodnje otpada na proizvode po narudžbi te na usluge poput savjetovanja pri razvoju proizvoda i edukacija. Tijekom godina su imali naručitelje iz različitih dijelova svijeta, a danas i za tvrtke iz EU povremeno rade personalizirane proizvode po narudžbi.

“S velikim planovima smo stali prošloga proljeća i vrlo konzervativno razmišljamo o njihovoj provedbi. No, i dalje imamo dovoljno ideja i željeli bismo zadržati tempo da svake godine izbacujemo jednu novu liniju proizvoda, baš kao što smo prošle godine započeli craft bean-to-bar proizvodnju čokolada od rijetkih sorti finog kakaovca, koju ove godine mislimo malo više intenzivirati, tako radimo i na novoj liniji proizvoda”, otkriva za kraj Kahlina.

Komentirajte prvi

New Report

Close