U Hrvatskoj od ukupnog broja potrošača koji kupuju trgovačke marke više od polovice (57%) smatra da su one jednako kvalitetne kao i brendovi poznatih proizvođača. Samo 4% misli da su bolje od “pravih” proizvođačkih marki, dok ih 39% drži lošijima. Nije tajna, iako to proizvođači ne žele priznati, da se velikim svjetskim kompanijama ne isplati posebno proizvoditi trgovačke privatne marke. Zato veliki proizvođači samo na svojim brendovima nalijepe novu etiketu i upakiraju u ambalažu trgovačke robne marke. U najvećem hrvatskom trgovačkom lancu Konzumu kažu da njihova trgovačka marka K-Plus uživa najveću popularnost među potrošačima u Hrvatskoj, prema istraživanju Ipsos Pulsa. Ponuda Konzumove trgovačke marke podijeljena je na nekoliko potkategorija. To su Standard, K-Plus i Volim najbolje, dok je Rial veleprodajna marka koju kupuju mali trgovci. Ana Mitrović iz Konzumova ureda za odnose s javnošću tvrdi da su proizvodi Konzumove trgovačke marke većinom rađeni u suradnji s hrvatskim dobavljačima. Trgovačke marke iz kategorije pakirane hrane i neprehrane rade se za sva tržišta na kojem Konzum posluje. No u asortimanu svježe hrane najčešće se radi u suradnji s lokalnim proizvođačima kako bi se kupcima osigurala kvaliteta i svježina proizvoda. Strogo se kontrolira kvaliteta privatne marke i kod proizvođača provjerava njegova proizvodnja. Osim toga dodatno se obavljaju kontrole u sklopu Konzumova laboratorija. Upravo zbog toga Konzumova trgovačka marka i u budućnosti će biti, samouvjereno tvrde u kompaniji, najprepoznatljivija trgovačka marka u Hrvatskoj.
Jeftinije do 60 posto
U slovenskom Mercatoru poručuju da svoje trgovačke marke rade u suradnji s lokalnim proizvođačima, što omogućuje malim poduzetnicima da plasman svojih proizvoda, ovisno o vlastitim kapacitetima, ostvaruju u lokalnoj Mercatorovoj trgovini ili u nacionalnoj mreži. Proizvodi trgovačke marke Mercator su za svakodnevnu uporabu u kućanstvu, rade ih renomirani hrvatski i strani proizvođači i u odnosu na poznate brendove jeftiniji su između 20 i 60 posto, ovisno o kategoriji i vrsti. Trgovačka marka Mercatora trenutačno nudi više od 1000 proizvoda raspoređenih u sedam linija. Lea Marcijuš, Mercatorova glasnogovornica u Zagrebu, navodi primjer dugogodišnje suradnje s tvrtkom Perfa-Bio, proizvođačem jaja iz Donje Stubice, čiji gotovo cijeli asortiman plasiraju kroz trgovačku marku Mercator. Nadalje, Mljekara Biz dobavljač je mliječnih proizvoda Mercatorove trgovačke marke sa 11 artikala (sirevi, jogurti, svježi sirevi, mliječni namazi…), dok posebno za slavonsku regiju kroz Mercatorove prodavaonice plasira i do 90% svog asortimana. M grupa (Matica Modicus) iz Podravskih Podgajaca, koja proizvodi bezalkoholna gazirana i negazirana pića i sirupe, s Mercatorom surađuje od 2006. godine. Kroz Mercatorovu trgovačku marku M grupa prodaje i do 50% proizvoda, a od prošle je godine prisutna i u Mercatoru u Sloveniji. Preuzimanjem Getroa Mercator nije ukinuo njegove marke. Getro je razvio više od 30 različitih linija robne marke – od svježeg asortimana preko konzervirane ponude do kozmetike i hrane za djecu te kućne ljubimce – u sklopu kojih se nalazi oko 1200 biranih proizvoda. Za Getro rade uglavnom hrvatski proizvođači. Udio proizvoda trgovačke marke u odnosu na cjelokupnu ponudu toga trgovačkog lanca iznosi između 20 i 30%. Proizvodi su cjenovno izuzetno povoljni s cijenama nižim od 10-90% u odnosu na brendove. Primjerice, kod deterdženata one su niže od 20 do 40%, a na tekstilu to može biti i do 90%. Linija Gurman u sklopu Getroa je robna marka koja obuhvaća ulje, mliječne proizvode, polutrajne i trajne proizvode od mesa, svježe meso, dodatke jelima, juhe, jaja i jedna je od najuspješnijih linija koja ostvaruje oko 40% ukupnog prometa TM-a Getroa.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu