Kompanija HG Spot, najveći prodavač potrošačke elektronike u Hrvatskoj, planira se djelomično povući iz fizičkih trgovina i tako fizičke četvorne metre prodajnog prostora zamijeniti virtualnim. Kako doznaje Poslovni dnevnik, kompanija će u idućih mjesec dana pokrenuti novu internetsku trgovinu, od koje očekuje da generira promet usporediv s fizičkim trgovinama.
Izvlačenje iz trgovina
Ta operacija dio je plana restrukturiranja prodaje HG Spota, koji je ubrzan zbog krize u kojoj se našla branša potrošačke elektronike. “Točno je da novu web trgovinu planiramo pokrenuti u iduća tri tjedna. Ona predstavlja važan element poboljšanja prodajne i marketinške strategije jer ćemo zahvaljujući tome moći ponuditi čitav asortiman naših proizvoda svakom kućanstvu u Hrvatskoj”, potvrdila je Alma Curl, predsjednica Uprave HG Spota. Dodaje da očekuje da će novi internetski kanal prodaje, dostupan i preko mobitela, pokazati dobre rezultate i time otvoriti prostor da se HG Spot povuče iz nekih manjih “fizičkih” trgovina. Alma Curl, međutim, zasad nije željela ići u detalje. Prema agenciji Gemius hrvatski on-line kupci mjesečno troše u prosjeku 1550 kuna. Dodatne analize ukazuju da će domaća on-line maloprodaja do 2010. dosegnuti promet od milijardu kuna, odnosno 165 milijuna dolara. O tome kojim tempom raste taj segment trgovine najbolje svjedoči podatak da je prije dvije godine njezin promet premašio pola milijarde kuna. Državni zavod za statistiku tvrdi da građani imaju velik interes da potrošačku elektroniku kupuju preko interneta. DZS navodi da se zasad najviše na taj način prodaju softver, odjeća i sportska oprema, turističke usluge te knjige. “Naša web trgovina najjači je brend u svom segmentu na internetu u Hrvatskoj, bilježimo više od 75.000 jedinstvenih posjetitelja mjesečno, a u svojoj bazi imamo 25.000 registriranih korisnika koji internetom primaju informacije o ponudi HG Spota”, ističe Curl. Dodaje da ti pokazatelji ulijevaju povjerenje da bi u idućih godinu i pol web trgovina HG Spota po prometu mogla dosegnuti srednje veliku trgovinu iz fizičkog svijeta, odnosno generirati promet od tri posto ukupne maloprodaje kompanije. Lani je HG Spot ostvario prihod od 346,5 milijuna kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Nisam u potpunosti uvjeren da racunalne komponente nisu vise u interesu kupaca. Problem je prije u ponudi istih koje je HG Spot smanjio, a one i koje nudi vecinom su nedostupni u online prodaji. No, nije samo pitanje komponenti nego opcenito IT segmenta koji je drasticno reduciran u prodaji HG Spota te se kupac okrece manjim trgovcima koji su azurniji s ponudom ili imaju dobavljivost u roku 24 sata i vrlo cesto uz znajcajnije nizu cijenu od velikih trgovaca.
Nadam se, kao dionicar HG Spota, da ce novom web trgovinom potaknuti stare kupce da se vrate i da vise nece biti na preko 80% sadrzaja web trgovine oznaka ne raspolozivosti ili raspolozivo samo u odredjenim trgovinama jer smisao web trgovine i nije da kupac zna gdje cega ima i sam ode fizicki kupiti, nego da sve obavi online!
Uključite se u raspravu