FOTO: Prvi put nakon 2009. godine korigirali smo cijene proizvoda za oko 10 posto

Autor: Marta Duić , 31. ožujak 2022. u 10:26
Foto: Chiavalon

Braća Chiavalon dobili su još jedno priznanje za svoj rad i maslinovo ulje te zasjali kao prvi u kategoriji ekoloških maslinovih ulja na natjecanju Sol D’Oro. Kada bi preveli na nogometni rječnik bilo je ovako nekako Ronaldo, Maradona, Messi, Chiavalon, kaže Tedi Chiavalon.

Istarski maslinari, braća Chiavalon dobili su još jedno priznanje za svoj rad i maslinovo ulje te zasjali kao prvi u kategoriji ekoloških maslinovih ulja na natjecanju Sol D’Oro. U pitanju je natjecanje koje se održava u sklopu najvećeg vinskog sajma u ovom djelu svijeta Vinitaly u Veroni i okuplja samo najbolje svjetske proizvođače.

“Dok smo pratili prijenos i isčekivali rezultate nismo mogli vjerovati da su nas prozvali kao pobjednika kategorije. Kada bi preveli na nogometni rječnik bilo je ovako nekako Ronaldo, Maradona, Messi, Chiavalon. Ulje koje je pobijedilo, Organic, blend je buže, rožinjole i istarske bjelice, a blend Istra koji je ušao isto među finaliste je monosortno ulje od rožinjole, tako da ova nagrada stavlja na svjetski pijedestal istarske sorte i samim time potvrđuje još jednom status Istre kao  velike svjetske maslinarske regije. Rekao bi da ta nagrada ne pripada samo našoj obitelji i našim vrijednim djelatnicima već pripada svim istarskim maslinarima koji već puna dva desetljeća neumorno rade na ovoj viziji”, kaže Tedi Chiavalon.

Dok cijeli svijet mahnito kupuje ulje i stvara zalihe, odlučili smo saznati kakvo je stanje s cijenama i ima li Hrvatska dovoljno maslinovog ulja da zadovolji svoje potrebe.

Foto: Chiavalon

“Inflacija je definitivno poremetila tržište svih sirovina, te smo shodno tome morali reagirati i mi. Po prvi puta nakon 2009. godine smo korigirali cijene naših proizvoda za cca 10 posto i barem se djelomično uskladili sa trenutnom situacijom. To nije dovoljno da bi ublažili rast sirovina, repromaterijala i energenata, ali ćemo na neki način amortizirati ovaj cjenovni šok. Meni je teško uspoređivati naš proizvod s maslinovim uljima koja se mogu naći po trgovačkim centrima i na neki način predstavljaju burzovnu robu. Naprosto govorimo o potpuno drugačijoj vrsti proizvoda koja je namijenjena drugačijem tržištu i tu se ne mogu povlačiti usporedbe i paralele. Nemam uvida u realne brojeve, pa je vrlo teško komentirati trenutnu situaciju, no vjerujem da Hrvatska ima potencijala da proizvede dovoljno kvalitetnog maslinovog ulja ne samo za svoje potrebe već da isto plasira na međunarodnom tržištu. Za to je potrebno zacrtati viziju, postaviti ciljeve, educirati proizvođače i uspostaviti suradnju svih dionika na tržištu. Rezultat može biti vidljiv jako brzo”, smatra Chiavalon čija obitelj trenutno obrađuje 9.200 maslina u okolici Vodnjana.

Uz to, kaže Chiavalon, kontroliraju proizvodnju još tridesetak obiteljskih gospodarstava kojima garantiramo otkup ploda. Čak 90 posto njihove ukupne proizvodnje završi u rukama kupaca izvan Hrvatske i to direktnim izvozom u jednu od 23 zemlje u kojoj trenutno izvozimo, kroz online prodaju, te  kroz njihovu trgovinu na  gospodarstvu. U poslovanje kontinuirano ulažu, a iako je njihova uljara opremljena  najmodernijom opremom s investicijama ne staju.

Foto: Chiavalon

“Glavna tržišta su nam Njemačka, Austrija, Švicarska i SAD, no veseli nas kad naše ulje otputuje u Peru, Taiwan, Filipine, Kolumbiju, Japan….Od samog početka učili smo i uspoređivali se sa najboljima. Nikada se nismo zadovoljavali prosjekom i trenutnom situacijom. Vjerujemo da se uvijek može bolje i drugačije. Upravo nas je to dovelo do toga da konstantno inoviramo procese, da investiramo u najsuvremenije tehnologije i tražimo najkvalitetnija rješenja na tržištu. Kada ih nema onda pokušamo to odraditi sami. Upravo to sada i radimo. Trenutno smo u fazi razvoja digitalne aplikacije s kojom ćemo u potpunosti digitalizirati rad naše uljare i gospodarstva u cijelosti. Time ćemo osigurati sto postotnu sljedivost našeg proizvoda od stabla do boce. Vjerujemo da će automatizacija i robotizacija procesa, te digitalna transformacija uvelike utjecati na svih nas, te želimo spremno dočekati izazove koje ćemo imati u budućnosti, te stvarati nove trendove na tržištu”, ističe Chiavalon.

Kako kaže, pandemiju su iskoristili kao priliku da se restrukturiramo kao tvrtka, da se okrenu novim tržištima, skrate dobavne lance i lance opskrbe općenito, te da dođu do što većeg broja klijenata direktno, bez posrednika.

“Online prodaja nam je u tome jako pomogla kao i suport kojeg smo dobivali od samih kupaca koji su nam svojim narudžbama pokazivali koliko im je stalo do nas i do naših proizvoda. Naprosto su se solidarizirali sa nama i htjeli su nam pomoći kada je nama bilo najteže, kada je cijela svjetska gastronomska scena stala. Pandemija nam je promijenila način razmišljanja i vjerujem da smo zahvaljujući tome izvukli dosta dobrih pouka za dalje”, poručuje za kraj Chiavalon.

Komentirajte prvi

New Report

Close