Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Dubrovnik Airline do travnja smanjuje plaće 20 posto

Autor: Darko Bičak
03. prosinac 2008. u 22:00
Podijeli članak —

Gubitak posla u Afganistanu i niz kvarova utjecali na mjere štednje u Dubrovnik Airlineu

Globalna financijska kriza počela je dobivati obrise i u hrvatskom gospodarstvu, a najnoviji primjer za to je 20-postotno smanjenje plaća djelatnicima avioprijevoznika Dubrovnik Airlinea. Kako je izjavila Paula Miljanić iz Uprave Dubrovnik Airlinea, ta tvrtka je u zimskom periodu linearno smanjila plaće svojim djelatnicima što je privremena mjera do 1. travnja iduće godine kada će se svim djelatnicima plaće vratiti na stari iznos.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Problemi u Afganistanu
“Iako je i ovu poslovnu godinu Dubrovnik Airline završio s pozitivnim rezultatom, zimski problemi s likvidnošću, koji su stalna pratnja čarterskih operatora, ove godine su se pokazali prije i jače su izraženi kao posljedica nekoliko faktora. U velikoj mjeri je tome pridonijelo to da ove zime nismo uspjeli dobiti posao prevoženja hodočasnika u Jeddu koji nam je do sada svake zime dva i pol mjeseca zapošljavao tri zrakoplova i više od 50 ljudi. Posao je izgubljen zbog kaotične situacije u afganistanskom ministarstvu za hadž koje je ove godine rezultirala ozbiljnim skandalom i prevoženjem samo manjeg broja hodočasnika”, kaže Paula Miljanić iz Uprave dubrovačkog avioprijevoznika. Drugi značajni faktor, nastavlja Paula Miljanić, nevjerojatna je serija oštećivanja zrakoplova Dubrovnik Airlinea koje još nismo naplatili od osiguranja i krivaca. “Sve to je kao posljedicu imalo značajne udare na likvidna sredstva koja su morala biti potrošena kako bi se osiguralo normalno odvijanje programa”, zaključuje Paula Miljanić. Dubrovnik Airline osnovan je kao aviokompanija za čarter-letove. Osnovali su je Atlantska plovidba i Zračna luka Dubrovnik. Kasnije je zbog mogućeg pogodovanja u zračnom prometu aerodrom Čilipi izišao iz vlasničkog udjela Dubrovnik Airlinea. I direktor još jedne manje zrakoplovne kompanije Trade Air Marko Cvijin kaže da globalna financijska kriza utječe na njihovo poslovanje. “Ljudi sve više kalkuliraju i štede na putovanjima. Iako za sada ne postoje točni podaci, činjenica je da će ova godina samo u našoj tvrtki biti za trećinu slabija od prošle. U ovom trenutku u Europi postoji u svakom trenutku 20-30 velikih zrakoplova kapaciteta 100-150 sjedala koji se nude u najam i ruše cijene”, kazao je Cvijin. U Trade Airu objašnjavaju da se zrakoplovna industrija prije tri-četiri godine uspjela oporaviti od krize izazvane napadima na Sjedinjene Američke Države 2001. godine, a već je došla nova. Sadašnju situaciju Cvijin vidi kao puno ozbiljniju nego tada, jer procjenjuje da će kriza biti dugotrajnija i da će se jače odraziti na zračni prijevoz. Trade Air raspolaže s četiri zrakoplova i to po dva velika putnička Fokera 100 sa 109 sjedala za putnika i dva manja L-410 koji mogu primiti do 17 putnika. Tvrtku je osnovao Mihajlo Cvijin. Široj javnosti poznata je kao kompanija koja je obavljala poslove prijevoza pošte za DHL iz talijanskog Bergama do Zagreba.

Globalna financijska kriza počela je dobivati obrise i u hrvatskom gospodarstvu, a najnoviji primjer za to je 20-postotno smanjenje plaća djelatnicima avioprijevoznika Dubrovnik Airlinea. Kako je izjavila Paula Miljanić iz Uprave Dubrovnik Airlinea, ta tvrtka je u zimskom periodu linearno smanjila plaće svojim djelatnicima što je privremena mjera do 1. travnja iduće godine kada će se svim djelatnicima plaće vratiti na stari iznos.

Problemi u Afganistanu
“Iako je i ovu poslovnu godinu Dubrovnik Airline završio s pozitivnim rezultatom, zimski problemi s likvidnošću, koji su stalna pratnja čarterskih operatora, ove godine su se pokazali prije i jače su izraženi kao posljedica nekoliko faktora. U velikoj mjeri je tome pridonijelo to da ove zime nismo uspjeli dobiti posao prevoženja hodočasnika u Jeddu koji nam je do sada svake zime dva i pol mjeseca zapošljavao tri zrakoplova i više od 50 ljudi. Posao je izgubljen zbog kaotične situacije u afganistanskom ministarstvu za hadž koje je ove godine rezultirala ozbiljnim skandalom i prevoženjem samo manjeg broja hodočasnika”, kaže Paula Miljanić iz Uprave dubrovačkog avioprijevoznika. Drugi značajni faktor, nastavlja Paula Miljanić, nevjerojatna je serija oštećivanja zrakoplova Dubrovnik Airlinea koje još nismo naplatili od osiguranja i krivaca. “Sve to je kao posljedicu imalo značajne udare na likvidna sredstva koja su morala biti potrošena kako bi se osiguralo normalno odvijanje programa”, zaključuje Paula Miljanić. Dubrovnik Airline osnovan je kao aviokompanija za čarter-letove. Osnovali su je Atlantska plovidba i Zračna luka Dubrovnik. Kasnije je zbog mogućeg pogodovanja u zračnom prometu aerodrom Čilipi izišao iz vlasničkog udjela Dubrovnik Airlinea. I direktor još jedne manje zrakoplovne kompanije Trade Air Marko Cvijin kaže da globalna financijska kriza utječe na njihovo poslovanje. “Ljudi sve više kalkuliraju i štede na putovanjima. Iako za sada ne postoje točni podaci, činjenica je da će ova godina samo u našoj tvrtki biti za trećinu slabija od prošle. U ovom trenutku u Europi postoji u svakom trenutku 20-30 velikih zrakoplova kapaciteta 100-150 sjedala koji se nude u najam i ruše cijene”, kazao je Cvijin. U Trade Airu objašnjavaju da se zrakoplovna industrija prije tri-četiri godine uspjela oporaviti od krize izazvane napadima na Sjedinjene Američke Države 2001. godine, a već je došla nova. Sadašnju situaciju Cvijin vidi kao puno ozbiljniju nego tada, jer procjenjuje da će kriza biti dugotrajnija i da će se jače odraziti na zračni prijevoz. Trade Air raspolaže s četiri zrakoplova i to po dva velika putnička Fokera 100 sa 109 sjedala za putnika i dva manja L-410 koji mogu primiti do 17 putnika. Tvrtku je osnovao Mihajlo Cvijin. Široj javnosti poznata je kao kompanija koja je obavljala poslove prijevoza pošte za DHL iz talijanskog Bergama do Zagreba.

Kasni plaćanje
Direktor pulskog Delić Aira Nenad Delić kaže pak da u zrakoplovstvu ne postoji kriza, već da se ona prelijeva iz drugih djelatnosti. “Leti se stalno i broj upita je stalno velik. Ljudi koji s nama lete, uglavnom biznismeni, imaju novca. No, problem je često s plaćanjem, pa se kasni ili oteže s plaćanjem za obavljenu uslugu što i nama otežava poslovanje”, kaže Delić. Inače, aviokompanija Delić Air pruža usluge čartera sa svoja tri zrakoplova Piper i jednoj Cessni kapaciteta 3-6 putnika po zrakoplovu.

činjenice

Skuplji kapital za CA
Glavni direktor hrvatskog nacionalnog prijevoznika Croatia Airlinesa, Ivan Mišetić, kazao je u da je jedina posljedica krize za CA da im je kapital za ulaganje na tržištu sada skuplji. U slučaju krize CA će smanjiti ili odustati od najma kapaciteta u ljetnoj sezoni.

Autor: Darko Bičak
03. prosinac 2008. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close