Dražba Uljanikovih brodova – bez ponuda, a to znači nervozu

Autor: Marija Brnić , 12. kolovoz 2020. u 14:40
Foto: GORAN KOVAČIĆ/PIXSELL

Nisu uplaćene jamčevine za novogradnje 531 i 514, ključne za riječki 3. maj.

Točno u ponoć završila je dražba prva dva od četiri broda iz stečajne mase pulskog Uljanika. Riječ je o ro-ro brodu, novogradnji 531, te car-carrieru, novogradnji 514. Iz neslužbenih informacija uoči samog finiša ovog postupka, koji je pokrenut polovicom svibnja, valjanih ponuda u prvom krugu nije za očekivati, jer nije bilo uplata jamčevine. Pomno se ovaj postupak naročito prati iz riječkog brodogradilišta, budući da je završetak jednog od ovih brodova (514), dio programa pomoći očuvanju poslovanja 3. maja, iza kojeg je prije godinu dana stala Vlada. Taj program omogućio je 3. maju dogovor s vjerovnicima koji su obustavili prisilne naplate do rujna iduće godine, a Vlada je škveru osigurala potporu za dovršetak tri gradnje, koje bi trebale biti realizirane u tom vremenu.

Dražba Uljanikovih brodova je već jednom bila zaustavljena zbog koronavirusa, a u slučaju neuspjeha po redovnim postupcima trebao bi uslijediti novi krug na kojem će procijenjena vrijednost brodova biti dodatno smanjena. Navodno su interes za 514-icu iskazivali inicijalni prvi kupac tvrtka Siem Shipping, te švedska tvrtka Stena.

Premda je u startu bilo moguće posegnuti za puno bržim rješenjem, da država napravi prijeboj potraživanja, pristupilo se najprije dražbovanju. Odluke o daljnjoj dinamici i postupcima državnih tijela slijede nakon povratka s godišnjih odmora, no i za Uljanik, gdje u novoj tvrtki koja će nastaviti proizvodnju, kao i za 3. maj, to znači nervozu.

15. rujna

rok je 3. maju za predaju 
broda 733 naručitelju 
Algomu

Već činjenica da je dovršetak 514-ice predviđen već u planu za potporu 3. maju nije dobro dočekana među preostalim Uljanikovcima koji dovršetak broda žele za svoj škver. Uljanik je, naime, formalni ugovaratelj 514-ice, te je tako i ušla u njegovu stečajnu masu, dok je 3. maj bio podugovaratelj. Međutim, država kao glavni vjerovnik u stečaju Uljanika ima glavnu riječ. U riječkom škveru, pak, trenutno pripremaju primopredaju prvog od tri broda iz programa usuglašenog s Vladom, broda za rasuti teret (733), kojeg dovršava za izvornog naručitelja Algomu, a očekuje se ispunjavanje ugovorenog roka do 15. rujna. Dogovoren je i završetak gradnje trećeg broda iz paketa za 3. maj, tanker Santiago (723), sa španjolskim naručiteljem Marflet Marine, a on bi trebao biti isporučen do polovice srpnja iduće godine.

Komentirajte prvi

New Report

Close