Društveno odgovorno poslovanje (DOP) postalo je dio tržišnog natjecanja. To nam pokazuju današnje tvrtke kojima veći profit nije jedini prioritet. Tvrtke su shvatile da je bitno za njihov imidž da su društveno odgovorne, a da je to istodobno i najbolji način da se dâ doprinos društvu. U moderno doba često možemo čuti uigrane govore kako treba doći do promjene te kako svi trebamo biti društveno odgovorni, no riječi su jeftine, a djela bi trebala govoriti sama za sebe.
Većina potrošača više vjeruje kompanijama za koje znaju da su društveno korisne. Društveno odgovorno poslovanje je nešto o čemu bi u svome poslovanju trebale razmišljati sve tvrtke, no djela su skupa pa ne daju svi doprinos društvu koji bi mogli. Ipak svugdje, pa tako i u Hrvatskoj ima nekoliko dobrih primjera tvrtki čija je poslovna politika da djela govore više od riječi. Ovdje ćemo nabrojiti neke od društveno najodgovornijih tvrtki u Hrvatskoj.Coca-Cola HBC Hrvatska, društveno odgovorna više od 10 godina. Bez obzira na krizu Coca-Cola ne namjerava prekinuti svoju tradiciju društveno odgovornog poslovanja. Da Coca-Cola u Hrvatskoj želi ostati i te kako društveno angažirana najbolje se vidi iz riječi direktorice odjela za komunikacije i odnose s javnošću Boške Trbojević. “Ovo je vrijeme za nas ujedno i izazov i prilika, što se jasno octrava u održavanju, pa čak i jačanju naših napora u području društvene odgovornosti tvrtke. U skladu s tim određena su naša ulaganja.” Coca-Cola ima reputaciju jedne od društveno najodgovornijih tvrtki na svijetu, pa tako i u Hrvatskoj zato što se koriste društvenom angažiranošću kao sredstvom vrednovanja rada. Često su dio javno-privatnih partnerstva kod kojih im je cilj još više motivirati ostale partnere projekata. Neke se državne institucije čak koriste već završenim projektima Coca-Cole kao primjerima dobro provedenih projekata javno-privatnog partnerstva. Primjerice, projekt “Lijepa naša Sava” u partnerstvu s Coca-Colom, Ministarstvom regionalnog razvoja, šumarstva i vodnoga gospodarstva i Međunarodnom komisijom za slijev rijeke Save osvojio je 2009. godine “Europsku nagradu za izvrsnost”. Projekt je za svrhu imao zaštiti i promicati prostor oko rijeke Save i povećati turistički potencijal rijeke. To je tek jedan u nizu projekata od kojih ima još nagrađivanih poput projekta “Odsad biciklom na posao” u javno-privatnom partnerstvu s udrugom Moj bicikl, koji je osvojio nagradu za najbolju društveno odgovornu kampanju koju dodjeljuje američki časopis PR News. Cilj za sljedeću godinu su javno-privatna partnerstva i ulaganja u društveno korisne projekte samih zaposlenika koji mogu predlagati svoje ideje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu