Debeljak tvrdi da će Brodosplit preživjeti, ‘više ili manje osakaćen’, radnici se pitaju kako bez plaće

Autor: Poslovni.hr , 09. svibanj 2022. u 14:56
Foto: M. Šabić/PIXSELL

Jedna Norveška, malo je veća od Hrvatske, njihov HBOR financira brodogradnju trenutačno 6 milijardi eura, a našem je 120 milijuna eura puno.

O sudbini Brodosplita i radnih mjesta koja bi država preko HBOR-a, naravno uz dogovor s aktualnim vlasnicima, trebala spasiti te o deblokadi i financijskom spasu tvrtke za HRT je govorio direktor Brodosplita Tomislav Debeljak.

Rekao je kako rješenje nije postignuto.

“Otkad traje kriza nismo se čuli ni dobili odgovor ni od Vlade ni od ministra. Nema odgovora, a komunikacija je jedino što ste vidjeli u medijima”, rekao je.

“Nadam se da nisu dignuli ruke od nas i da je posrijedi nešto drugo. Mi ćemo s Vladom ili bez Vlade preživjeti, više ili manje osakaćeni. Brodosplit će živjeti i ja ću dati sve od sebe da uspijemo”, istaknuo je Debeljak.

“Mi ne tražimo nikakvu pomoć da imamo subvencije, na ovom poslu se zarađuje. Problem je što HBOR nema smjernice do kojih iznosa i kako mora financirati. Jedna Norveška, malo je veća od Hrvatske, njihov HBOR financira brodogradnju trenutačno 6 milijardi eura, a našem je 120 milijuna eura puno. Ne tražimo subvencije, nego kredit koji će se vratiti”, naglasio je.

Sindikalist Joško Franić kaže kako je razgovarao i s ministrom Marićem i s Debeljakom te da nema garancija kada će plaća biti isplaćena.

“Ljudima je problem. Stavite se u njihovu kožu da dva-tri mjeseca niste dobili plaću. Kako preživjeti? Čuo sam se i s ministrom Marićem i Debeljakom i nama garancija kada će plaća biti isplaćena”, rekao je.

Istaknuo je kako predlažu da Vlada, jer ih je ona privatizirala da bi ušli u EU, sjedne s vlasnikom i vidi može li se dalje ili ne. “Ako ne, neka nađu model kako da ova firma opstane”, rekao je.

Optimističniji nije ni Pavo Matošić, iz nezavisnog sindikata Brodosplita. “Ljudi stalno zovu. Navozi su prazni, nema nikoga, škver diše na škrge, atmosfera ja apokaliptična, a rješenje se ne nazire”, kaže, dodajući da je ovo još jedan primjer loših privatizacija.

“Sve više gubimo nadu, škver će se sam kadrovski devastirati, neće trebati dijeliti otkaze. Ljudi će se skupiti i sami otići. I ako ugovorite brod, neće ga imati tko napraviti”, kaže.

Komentirajte prvi

New Report

Close