Croatia Airlines u ‘košarici’ prijevoznika koje bi kupio Aegean

Autor: Darko Bičak , 27. srpanj 2022. u 07:00
Croatia Airlines je u 2019. zabilježio gubitak od preko deset milijuna eura/G. Jelavić/PIXSELL

Potraga za strateškim partnerom hrvatske nacionalne aviokompanije dobila novi nastavak

Iako je zbog pandemije COVID-19 u protekle dvije godine u potpunosti zaustavljen proces potrage za strateškim partnerom hrvatskog nacionalnog avioprijevoznika Croatia Airlinesa (CA), čini se da u korporativnom svijetu pripreme teku i dalje.

Zaustavljeni proces
Naime, grčki Aegean Airlines priopćio je ovaj tjedan da je zainteresiran za preuzimanje više prijevoznika u jugoistočnoj Europi, među kojima je i CA.

Kako prenosi Exyuaviation, potpredsjednik Aegeana, Eftychios Vassilakis, rekao je da na širem planu prijevoznik namjerava ojačati svoju regionalnu ulogu u jugoistočnoj Europi kroz moguće nove akvizicije.

Ova zrakoplovna tvrtka kupila je 51% udjela u rumunjskom Animawingsu u listopadu prošle godine. Aegean je na putu da 2022. završi s dobiti i operativno se očekuje da će doživjeti potpuni oporavak od pandemije koronavirusa uz rekordno ljeto.

I daljnji interes Aegeana bi potencijalno mogao dovesti do strateškog partnerstva između dviju članica Star Alliancea. Neposredno prije izbijanja pandemije, Aegean je potvrdio da je predao neobvezujuću ponudu za kupnju hrvatskog nacionalnog prijevoznika.

Sljedeća faza trebala je uključiti izravne razgovore između grčkog zrakoplovnog prijevoznika i hrvatske Vlade. Međutim, proces je zaustavljen u ožujku 2020. jer je globalna zdravstvena kriza pogodila sektore zračnog prijevoza i turizma.

U rujnu prošle godine premijer Andrej Plenković napomenuo je da će se obnoviti pregovori između dvaju prijevoznika oko sporazuma o strateškom partnerstvu, ali do toga tek treba doći. Aegean Airlines je sudjelovao i u prethodnom pokušaju privatizacije Croatia Airlinesa, još 2015.

Malo sličnosti
Ušao je u drugi krug pregovora s tadašnjim privatizacijskim savjetnikom International Finance Corporation, no promjenom vlasti u Hrvatskoj privatizacijski projekt je prekinut. Kao zračni prijevoznik registriran u Europskoj uniji, Aegean može kupiti većinski udio u hrvatskom pandanu.

Dva prijevoznika dijele sličnu strukturu flote, s oba zrakoplova iz obitelji Airbus A320 i turboelisnim zrakoplovima Dash 8. Nadalje, oba plove u sličnim i konkurentnim sezonskim okruženjima.

Tu uglavnom završavaju sličnosti. Aegean je bio kontinuirano profitabilan od 2013. do COVID krize, zabilježivši rekordnu dobit od 79,5 milijuna eura u 2019. godini. Zapošljavao je oko 2900 ljudi, prevezao 15 milijuna putnika i zabilježio prosječni faktor popunjenosti kabine od 84,8% u cijeloj floti od 64 zrakoplova.

S druge strane, Croatia Airlines je u 2019. zabilježio gubitak od preko deset milijuna eura, imao je 1000 zaposlenih, prevezao 2,1 milijun putnika u 12 zrakoplova uz prosječnu godišnju popunjenost od 73,6%.

Komentirajte prvi

New Report

Close