U drugoj polovici srpnja u Splitu britanski Costa Coffee otvara svoju prvu kafeteriju u Hrvatskoj. Time je potvrđeno da je prestigao najjači svjetski lanac kafeterija američki Starbucks koji ipak neće prvi u Hrvatskoj otvoriti kafeteriju. Hrvatska je 22. zemlja u kojoj se otvara Costa Coffee Shop. Prije dvije godine otvorena je prva kafeterija u regiji u Bugarskoj, te prošle godine u Srbiji.
Centar grada
Zagreb prvu kafeteriju dobiva tijekom listopada na prestižnoj lokaciji koju nositelji franšize za Hrvatsku, splitska Vlamanda Grupa, još ne želi navesti. Poznato je da će jedna od idućih lokacija biti u dvorani Arena kada njezina izgradnja bude dovršena. Nakon Splita i Zagreba, osim dodatnih kafeterija u ta dva grada, do kraja godine trebale bi biti otvorene Costa Coffee u Dubrovniku i Rijeci, a sljedeće u Osijeku. Razmatraju se primarno lokacije u centrima gradova te shopping centrima u izgradnji.Suvlasnici Vlamanda Grupe i Vlamanda Sporta, dvije inače zasebne tvrtke, su Damir Žarko, Mladen Mušura i Zdravko Vuko. Već prije nekoliko godina Vlamanda Grupa je bila zainteresirana za kupnju franšize, ali nije bila spremna za tako veliku investiciju. U gradnju jednog objekta treba uložiti između 150 i 200 tisuća eura. U međuvremenu je franšizu za cijelu regiju kupio srpski Delta Sport od kojeg je Vlamanda Grupa otkupila fanšizu za Hrvatsku. Delta Sport i Vlamanda Sport inače godinama posluju u distribuciji i trgovini sportskom opremom i bilo je, kaže Mario Scherr, direktor Vlamanda Grupe, razumljivo što je franšiza za Costa Coffee prodana upravo njima. Iako je kava za mnoge najpopularnije piće u svijetu budući da se konzumira više od 400 milijardi šalica godišnje i da je prema količini drugi proizvod kojim se trguje nakon nafte, globalni lanci modernih kafeterija novijeg su doba. S njima se krenulo u SAD-u. Zbog konkurencije s restoranima brze hrane sve više kafeterija se u uslugama isprepliće sa zalogajnicama. Kombinaciju kave i hrane uvode i naše tvrtke koje imaju ambicije u stvaranju lanaca poput nedavno otvorenog Daily fresha, prve karike lanca zalogajnica kojima zagrebačka tvrtka GFG Gustus počinje razvijati biznis brze hrane.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu