Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Carlsberg Croatia povećala izvoz 83 posto

Autor: Darko Bičak
16. svibanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Glavne uzroke padu prodaje na domaćem tržištu, na kojem CC drži 12 posto, direktor Jorn Pedersen vidi u lošem vremenu i povećanom uvozu jeftinog piva iz Srbije. Tvrtka je bitno smanjila potrošnju energije i vode

Carlsberg Croatia (CC) jučer je objavio poslovne rezultate za prvi kvartal 2006. godine prema kojima im je volumen prodaje u odnosu na 2005. porastao 12 posto, a ukupni prihod porastao za jedan posto, na 43,5 milijuna kuna. U prvom tromjesečju CC je u Hrvatskoj prodao 2,8 posto manje piva u usporedbi s istim razdobljem lani, no ukupni volumen prodaje povećan je za 12 posto zahvaljujući izvozu koji je u ovom razdoblju povećan za čak 83 posto. Glavne uzroke padu prodaje na domaćem tržištu direktor CC-a Jorn Pedersen vidi u lošem vremenu, kao i povećanom uvozu jeftinog piva iz Srbije. Osim Hrvatske, koja je glavno tržište Croatije Carlsberg, najveći dio izvoza plasira se na tržište susjedne Bosne i Hercegovine. U ukupnom rastu izvoza CC-a u prvom tromjesečju od 83 posto na BiH otpada 61 posto. CC dio je danske pivarske grupe Carlsberg Breweries koja u svijetu zapošljava 31.000 ljudi te ostvaruje godišnji prihod od oko 5,2 milijarde eura. CC zapošljava 300 radnika te ostvaruje godišinji prihod od oko 377 milijuna kuna, a svojim asortimanom piva zauzima oko 12 posto hrvatskog pivarskog tržišta. Carlsberg Croatia izvješće o zaštiti okoliša izvješće predstavlja javnosti treću godinu zaredom, a prema predstavljenim pokazateljima pivovara je lani povećala udio ponovno uporabljenog otpada sa 21 posto na 51. U CC-u posebno ističu da od srpnja prošle godine mulj iz obrade otpadnih voda stalno koriste kao biološko gorivo u poljoprivredne svrhe. Poboljšanjima u proizvodnji, objašnjava Pedersen, ekonomično se koriste energenti uz još veće uštede. CC je lani povećao proizvodnju piva za 8 posto, dok se potrošnja energije smanjla za 16 posto po hektolitru u odnosu na 2004. Tako je za hektolitar proizvedenog piva u 2004. bilo potrebno utrošiti 9,8 kWh električne energije i 42,8 kWh toplinske da bi se u 2005. ta brojka smanjila na 8,7 kWh električne i 35,7 kWh toplinske energije. Slična situacija je i s utroškom vode koje se 2004. trošilo 5,8 hektolitre po hektolitru proizvedenog piva, da bi lani ta vrijednost pala na 4,6 hektolitre.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Uspješni i ‘zeleni’

Carlsberg Croatia (CC) jučer je objavio poslovne rezultate za prvi kvartal 2006. godine prema kojima im je volumen prodaje u odnosu na 2005. porastao 12 posto, a ukupni prihod porastao za jedan posto, na 43,5 milijuna kuna. U prvom tromjesečju CC je u Hrvatskoj prodao 2,8 posto manje piva u usporedbi s istim razdobljem lani, no ukupni volumen prodaje povećan je za 12 posto zahvaljujući izvozu koji je u ovom razdoblju povećan za čak 83 posto. Glavne uzroke padu prodaje na domaćem tržištu direktor CC-a Jorn Pedersen vidi u lošem vremenu, kao i povećanom uvozu jeftinog piva iz Srbije. Osim Hrvatske, koja je glavno tržište Croatije Carlsberg, najveći dio izvoza plasira se na tržište susjedne Bosne i Hercegovine. U ukupnom rastu izvoza CC-a u prvom tromjesečju od 83 posto na BiH otpada 61 posto. CC dio je danske pivarske grupe Carlsberg Breweries koja u svijetu zapošljava 31.000 ljudi te ostvaruje godišnji prihod od oko 5,2 milijarde eura. CC zapošljava 300 radnika te ostvaruje godišinji prihod od oko 377 milijuna kuna, a svojim asortimanom piva zauzima oko 12 posto hrvatskog pivarskog tržišta. Carlsberg Croatia izvješće o zaštiti okoliša izvješće predstavlja javnosti treću godinu zaredom, a prema predstavljenim pokazateljima pivovara je lani povećala udio ponovno uporabljenog otpada sa 21 posto na 51. U CC-u posebno ističu da od srpnja prošle godine mulj iz obrade otpadnih voda stalno koriste kao biološko gorivo u poljoprivredne svrhe. Poboljšanjima u proizvodnji, objašnjava Pedersen, ekonomično se koriste energenti uz još veće uštede. CC je lani povećao proizvodnju piva za 8 posto, dok se potrošnja energije smanjla za 16 posto po hektolitru u odnosu na 2004. Tako je za hektolitar proizvedenog piva u 2004. bilo potrebno utrošiti 9,8 kWh električne energije i 42,8 kWh toplinske da bi se u 2005. ta brojka smanjila na 8,7 kWh električne i 35,7 kWh toplinske energije. Slična situacija je i s utroškom vode koje se 2004. trošilo 5,8 hektolitre po hektolitru proizvedenog piva, da bi lani ta vrijednost pala na 4,6 hektolitre.

Uspješni i ‘zeleni’

Direktor Pedersen rekao je da Carlsberg želi biti tvrtka koja će imati što bolje poslovne rezultate, no da istodobno želi biti i što “zelenija” tvrtka kojoj će zaštita okoliša biti dodana vrijednost poslovanja. Prvi čovjek koprivničke pivovare ni ovom prigodom nije propustio spomenuti da je upravo Carlsberg jedina pivovara u Hrvatskoj s modernim postrojenjem za pročišćavanje otpadnih voda. Dodatni pokazatelj njihovih nastojanja zaštite okoliša sustavi su za upravljanje kvalitetom i okolišem u skladu s normama ISO 9001 i ISO 14001 koje je pivovara implementirala 2004. godine. U Carlsbergu kažu da su zadovoljni s Pravilnikom o ambalažnom otpadu, no da im je želja povećati udio povratne ambalaže.

Autor: Darko Bičak
16. svibanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close