Boljom opskrbom do veće konkurentnosti

Autor: Josipa Ban,VLM , 01. veljača 2012. u 22:00

Regionalna konferencija direktora lanca opskrbe pod medijskim pokroviteljstvom Poslovnog dnevnika

Svijet se nalazi usred oluje koja ima velik utjecaj na upravljanje lancem opskrbe, započela je svoje predavanje Melanie Seier Larsen, mlađa partnerica u A. T. Kearneyu, na prvoj regionalnoj konferenciji Supply Chain Management, koju su pod medijskim pokroviteljstvom Poslovnog dnevnika organizirali Infoarena i Hrvatska udruga za upravljanje lancem opskrbe (CSCA).

Larsen je u predavanju naglasila promjenjive i vrlo nesigurne uvjete u kojima posluju današnje kompanije. “Nalazimo se usred krize, a prema nekim procjenama na obzoru je još jedna velika kriza”, istaknula je Larsen te dodala kako upravo takvi uvjeti poslovanja traže brzu prilagodbu te postojanje alternative kako bi se na svaki ekonomski, ekološki ili prirodni šok znalo reagirati brzo i učinkovito. Tako je i cilj ove konferencije upravo podignuti svijest domaćih i regionalnih kompanija o važnosti “supply chain managementa” (SCM), odnosno upravljanja lancem opskrbe, prije svega zbog ulaska Hrvatske u Europsku uniju. “Upravo veća efikasnost lanca opskrbe povećava konkurentnost i snižava cijenu proizvoda, što je konačan cilj svih u lancu, osobito potrošača”, istaknuo je Zoran Ković, direktor logistike Kraša te član CSCA. Efikasnije upravljanje lancem opskrbe zapravo znači upravljanje kompleksnošću, suradnju svih segmenata unutar lanca, od dobavljača do korisnika, kako bi se zalihe smanjile na optimalnu razinu, a s njima i troškovi svih unutar lanca. Darko Knez, predsjednik Uprave Konzuma, kaže da nas čekaju velike promjene u organizaciji lanca opskrbe. U Hrvatskoj vlada izravna dostava, a tržište je izuzetno fragmentirano, objašnjava Knez i navodi kako Konzum dnevno posluje s više od 50 dobavljača, što povećava troškove i smanjuje efikasnost poslovanja. “Cilj nam je razviti centralnu distribuciju, odnosno da što više roba dolazi iz centralnog skladišta”, istaknuo je Knez navodeći da u Velikoj Britaniji, primjerice, 95 posto robe u trgovine stiže iz središnjeg skladišta, a u Konzumu samo 60 posto. “Da bismo dostigli tu razinu, treba konsolidirati tržište maloprodaje”, dodao je Knez.

Konferencija je panel-raspravom pokušala nazočnima približiti složenost lanaca opskrbe i odgovoriti na pitanje upravljanja. “Sve se kompanije danas susreću s kompleksnošću. Treba raditi na upravljanju tom kopleksnošću”, istaknuo je Srečko Debelak, izvršni direktor A. T. Kearneya. Kupci su sve zahtjevniji, kaže Debelak objašnjavajući da upravo logistika, kao krvotok svakog poduzeća, mora pratiti želje potrošača. Na toj osnovi treba postaviti potrebnu razinu usluga (“service level”), a tek onda planirati opskrbni lanac. Upravo je upravljanje zalihama najveći problem u regiji jer su često prevelike, što povećava troškove, zaključuje Debelak. Danijel Banek iz Atlantic grupe te Ivan Gadže iz Konzuma iznijeli su primjere svojih kompanija. Tako se Atlantic grupa mora nositi s heterogenim poslovnim modelom, a Konzum s vlastitom veličinom. Dobra komunikacija svih u lancu kao i njihova povezanost i suradnja, planiranje, povećano korištenje električnih dokumenata između kupca i dobavljača samo su neki od načina upravljanja kompleksnošću. Suradnja u lancu opskrbe te protok informacija optimizira upravljanje u lancu opskrbe, a veliku pozornost u budućnosti treba posvetiti “demand forecastu”, odnosno predviđanju potražnje, rečeno je na prvoj regionalnoj konferenciji Supply Chain Management.

Komentirajte prvi

New Report

Close