Human resources (HR) kroz 360 stupnjeva, ime je desete Regionalne konferencije o upravljanju ljudskim resursima održanoj u Zagrebu na kojoj su regionalni stručnjaci predstavili vodeće trendove u poslovanjima kompanija koje imaju odjele za ljudske resurse. Iako se sudionici ne slažu po pitanju rasprostranjenosti ove prakse u regionalnim tvrtkama, zaključili su kako je pitanje upravljanja ljudskim resursima ključna stvar u uspješnom rukovođenju tvrtki. “Ja već dvanaest godina sjedim u uredu s čovjekom koji se bavi ljudskim resursima. Ne sjedim pored marketinškog menadžera ili nekog drugog” govori Dragan Skalušević, regionalni direktor Ikee za Sloveniju, Hrvatsku, Srbiju i Rumunjsku koji je održao predavanje o ulozi HR-a u jugoistočnoj Europi i načinima ulazaka na nova tržišta. U uspješnom rukovođenju kompanije potrebne su, kaže, tri stvari. Prva je vizija kompanije gdje želi ići, druga je kvalitetna business ideja, a treće je dobar rukovodioc ljudskih resursa. “Ljudi više ne cijene težak rad, teže sada nekim drugim vrijednostima” objašnjava Skalušević. Posao u državnoj tvrtki ostavio je početkom devedesetih i otišao raditi u Poljsku, gdje se zaposlio kao prodavač u Ikei. Tada ga se kaže, obitelj htjela odreći, jer je napustio solidan posao, sigurnu plaću i osiguranu mirovinu.
Usmjeriti strategiju
Nakon niza godina na čelnim mjestima Ikee u Poljskoj i Češkoj, osjetio je kako je vrijeme za promjenom. “Sanjao sam da dovedemo Ikeu u Hrvatsku, Sloveniju i Srbiju” govori Skalušević. Tada ga je, kaže žena htjela napustiti jer je to bila još jedna “ludost” u njegovoj karijeri. Objašnjava kako mu se san ipak ostvario te se nadaju ulasku prvo na tržište Hrvatske jer su zemlju već kupili te početak gradnje očekuju u 2012. godini. Što se HR-a tiče, navodi, imaju najbolji tim ljudi i nakon iskustva osvajanja novih tržišta diljem svijeta, kaže, nikad nisu bili spremniji.Ako Ikea ili bilo koja druga kompanija odluči proširiti posao na Bosnu i Hercegovinu, moći će brzo provjeriti uspješnost svog poslovanja, kaže Edin Mehić, čelni čovjek portala Posao.ba. “U Bosni se brzo može ispitati model propadanja ili uspješnosti” govori kroz šalu Mehić. Domaće tvrtke pogotovo, kaže, nemaju stopostotne strategije u poslovanju već uzimaju bilo što im se čini povoljno na tržištu. Upravljanje ljudskim resursima, jako je bitno, kaže, ma koliko to ljudi još ne shvaćaju. “Bez obzira koliko moj posao bio dobar, ukoliko ne znam tko će preusmjeriti moju poslovnu strategiju ja od svega nemam ništa” spominje Mehić. Dodaje da je kapitalizam toliko izjednačio obilježja kompanija da razliku između dvije tvrtke mogu raditi jedino ljudi koji će iskakati iz mase i tako predstavljati svoju kompaniju. Iako Mehić ističe kako je jugoistočna Europa problematično tržište, prostora za Razvoj ljudski resursa, kaže, ima, no samo za one koji planiraju dugoročne strategije tj. za maratonce, kako ih naziva, a brze promjene koje se u svijetu događaju, našu regiju ne pogađaju tako brzo pa za takozvane sprintere, još nema mjesta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu