Atlantska ima dobit 160, a Tankerska 60 milijuna dolara

Autor: Tanja Čorak , 07. siječanj 2009. u 22:00

Ako cijene vozarina ostanu na niskoj razini, Atlantska plovidba u 2009. godini očekuje gubitak od oko 30 milijuna dolara

Unatoč kriznom padu tržišta, koje je osobito pogodilo zadnji kvartal poslovanja brodara 2008. godine, dvije hrvatske brodarske kompanije, Tankerska plovidba Zadar i Atlantska plovidba iz Dubrovnika, ostvaruju značajnu dobit u segmentu brodarskog poslovanja. Prema riječima njihovih čelnika, unatoč pesimističnim prognozama za 2009., obje brodarske kompanije očekuju relativno dobro poslovanje i u ovoj godini.

Tečajne razlike
Predsjednik Uprave Atlantske plovidbe Ante Jerković u srijedu je za Poslovni dnevnik kazao kako može potvrditi da će Atlantska u 2008. ostvariti između 155 i 160 milijuna dolara dobiti. Oscilacija proizlazi iz dinamičnih tečajnih razlika. Predsjednik Uprave Tankerske plovidbe Ive Mustać nada se dobiti od oko 60 milijuna dolara iz 2008., te prognozira da će se onaj brodar koji preživi ovu godinu održati i dalje na tržištu.“Dobit od 155 milijuna dolara je odličan rezultat, ali naglašavam da je 75 milijuna dolara dobiti ostvareno od prodaje starih brodova flote, tako da je oko 80 milijuna dolara zapravo čiste dobiti”, naglašava Jerković. Kako su vozarine drastično pale koncem 2008., tako je Atlantska projicirala da će u 2009. – ako vrijednosti vozarina ostanu na najnižim vrijednostima koje su dosegle u 2008. – bilježiti gubitak od oko 30 milijuna dolara u poslovanju.“To je naš najcrnji scenarij. No globalne su procjene da će doći do oporavka kineskog gospodarstva, pa oprezno zaključujemo da bi vozarine mogle biti samo bolje”, tumači Jerković optimističniji plan za 2009.Jedna od posljedica pada vozarina je i nova praksa zaključivanja ugovaranja brodova u Atlantskoj na vrlo kratak rok, svega mjesec ili dva, zbog praćenja cijena. Atlantska će brodove Pelješac i Konavle prodati u staro željezo sredinom godine u Indiji ili Kini, gdje bi mogla zaraditi oko 6 do 7 milijuna dolara. Uprava razmišlja i o prodaji još jednog ili dva starija broda iz flote. U floti imaju 21 brod. U siječnju stiže novogradnja Držić, potom ujesen Sveti Vlaho, a početkom 2010. treća novogradnja Bošković.Što se tiče poslovanja Tankerske, 80 posto nosivosti flote orijentirano je na prijevoz tekućeg tereta, a tankerski prijevoz nije koncem 2008. bio pogođen krizom jednako kao ni prijevoz suhog tereta. Mnogi brodari čak drže brodove na vezu jer im se sada zbog pada vozarina i ne isplati plovidba, pa Mustać pretpostavlja da ako se sadašnje stanje u prijevozu tekućeg tereta zadrži, onda bi i 2009. mogla biti u znaku pozitivna poslovanja.

Lenac s dobiti
“Brodovima smo dobro operirali. Čarteri su ugovoreni kada su vozarine bile visoke i unajmitelji mogu to plaćati”, komentira poslove ugovorene za prijevoz suhog tereta Mustać. Flota Tankerske broji 15 brodova. Očekuje uskoro isporuku novogradnje iz Brodosplita, a do početka 2011. i isporuku četiri broda s korejskih navoza, te dva s kineskih. Najnovija akvizicija Tankerske i Uljanika Brodogradilište Viktor Lenac u 2008. ostvarit će dobit od 2,5 milijuna eura, navodi Mustać. U pogledu problema za riječki 3. maj, gdje Tankerska i Uljanik trebaju odigrati ključnu spasonosnu ulogu, ugovoranjem dva plus dva tankera s Riječanima, Mustać kaže da se i dalje pregovara o tom poslu. Dionica Atlantske plovidbe u srijedu je skočila 3,5 posto i uz 6,3 milijuna kuna završila na 750 kuna, dok je Tankerska rasla 5,1 posto i došla na 1476 kuna uz 156 tisuća kuna zabilježenog prometa.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Sve je otprilike, vjerovatno kao što kaže kapetan Jerković, i slažem se s njim. Osobno vjerujem i mislim da će vozarine rasti, jer će se gospodarske aktivnosti morati pojačati, i svi koji žele opstati, će morati dobro zapeti i raditi više za iste ili manje zarade, a brodari će voziti, ali ne ispod cijene, jer je neodrživo raditi posao koji donosi gubitke, i nitko normalan to dugoročno ne želi, a na kraju krajeva i ne može raditi, i svjesno ići u propast. Postoji ona narodna poslovica: “Bolje džabe ležati, nego džabe raditi”, i mislim da ta poslovica debelo drži vodu.

New Report

Close