Aplikacije za mobilne telefone ono su što je internet bio prije 13 godina

Autor: Bernard Ivezić , 25. svibanj 2010. u 22:00

To je tržište od kojeg se očekuje velik rast, u Hrvatskoj su tvrtke zainteresirane za izradu svojih aplikacija, ali zasad je to primarno u promotivne svrhe, dok se vani one rade s poslovnim planom

Od početka godine hrvatske tvrtke počele su tražiti timove koji bi im mogli raditi mobilne aplikacije. Direktor tvrtke Pet minuta Viktor Marohnić kaže da je zanimanje za izradu aplikacija za mobilne platforme sve veći. “Najviše su za takve proizvode zainteresirane medijske kuće i internetski portali koji žele biti prisutni na mobitelima, a polako zanimanje iskazuju i tvrtke koje žele svoje postojeće aplikacije povezati s mobilnim okruženjem”, pojašnjava Marohnić. Aplikacije za mobilne uređaje već su izradile Pliva i Zagrebačka banka te veliki mediji poput 24sata i Jutarnjeg lista. Zaba od početka svibnja nudi bankarsku aplikaciju za iPhone koju je izradila tvrtka Asseco SEE. Direktor upravljanja i razvoja kanalima u Zagrebačkoj banci Ivo Jelinović kaže da je usluga m-zaba jako dobro prihvaćena upravo stoga što nudi sigurnost, jednostavnost korištenja i praktičnost upotrebe, neovisno o mjestu i trenutku u kojem klijent obavlja bankovnu transakciju. “Bili smo sigurni da će razvoj aplikacija za iPhone uređaje rezultirati odličnom uslugom”, ističe Jelinović, dodajući da m-zaba ima više od 140.000 korisnika. Pliva je pak razvila edukativnu aplikaciju Virtualni atlas koja omogućuje pregled anatomske strukture ljudskog tijela. “Svima dobro poznati Virtualni atlas već su preuzele mnoge škole i ustanove, a sada ga činimo dostupnim još širem krugu korisnika, osobito korisnicima uređaja iPhone, iPod Touch, iPad, kojih je danas u svijetu iz dana u dan sve više”, kažu u Plivi te dodaju da će uskoro proširiti ponudu mobilnih aplikacija.

Velik rast
Direktor osječke tvrtke Inchoo Tomislav Bilić kaže da će primjeri poput Plive i Zagrebačke banke u budućnosti biti sve učestaliji. “Izrada mobilnih aplikacija u fazi je u kojoj je izrada weba bila prije 13 godina. To je tržište od kojeg se očekuje velik rast. U Hrvatskoj su tvrtke zainteresirane za izradu svojih aplikacija, ali zasad je to primarno u promotivne svrhe, dok se vani one rade s poslovnim planom”, tvrdi Bilić, čija tvrtka u svojem portfelju ima niz mobilnih aplikacija poput Divine Officea, QuickVoda i Toneaphonea.

Druge platforme
Iako je iPhone najpopularniji, Bilić iz Inchooa i Marohnić iz Pet minuta očekuju da će tvrtke do kraja godine sve više tražiti aplikacije i na drugim platformama. Bilić očekuje veliko zanimanje za razvoj aplikacija za Android za koji smatra da će brojem korisnika daleko nadmašiti iPhone, a slično tvrdi i Marohnić. “Sada se najviše rade aplikacije za iPhone, a raste interes za aplikacije koje rade na Blackberryju i Androidu. Tehnološki je to tek prva stepenica jer se očekuje da će u budućnosti krenuti mobilnom webu”, zaključuje Viktor Marohnić iz tvrtke Pet minuta.

Proces

Kako se rade mobilne aplikacije
Direktor osječke tvrtke Inchoo Tomislav Bilić kaže da je, bilo da je riječ o aplikaciji za prodaju ili aplikaciji za klijenta, procedura za izradu aplikacije vrlo slična. “Radi se istraživanje tržišta, nacrt aplikacije, dizajn, programiranje te na kraju pokušaj dodavanja aplikacije u App Store”, kaže Bilić, žaleći se da nerijetko Appleu trebaju tjedni da odobri novu aplikaciju za iPhone.

Komentirajte prvi

New Report

Close