Adris Grupa s rastom ukupnog prihoda od 3%, EBITD-e od 8% i s umjerenim optimizmom, očekuje oporavak

Autor: Suzana Varošanec , 29. travanj 2021. u 14:51
Foto: Dalibor Urukalovic/PIXSELL

Booking pokazuje da postoji interes za dolaskom gostiju u glavnoj sezoni i posezoni, kao odgovor na krizu pokrenute su brojne transformacijske inicijative u marketingu, prodaji, operacijama i potpornim funkcijama, s naglaskom na daljnjem razvoju direktnih kanala prodaje, ističu iz Adrisa potvrđujući nastavak za 2021. planiranih ulaganja od 163 milijuna kn u turističkom dijelu Grupe te pripreme projekata u zagrebačke hotele Westin i Panorama te splitski hotel Marjan.

U prvom kvartalu Cromaris je ostvario 30%-tni rast količinske prodaje uz rast izvoza za 36%, zatim ulaganja i priprema novih projekata u turizmu se nastavljaju, kao i digitalizacija poslovanja Croatia osiguranja što je s transformacijskim inicijativama rezultiralo rastom dobiti i zadržanjem vodeće poziciju na hrvatskome tržištu s ukupnim udjelom od 27,5 posto. Skraćeno, to su naglasci iz kvartalnih financijskih izvještaja Adris grupe koja je u prvom tromjesečju ostvarila ukupan prihod u iznosu od 1,06 milijardi kuna, što je za 3% posto više u usporedbi s prvim tromjesečjem 2020.

Prihod od prodaje robe i usluga iznosio je 965 milijuna kuna, i za isto je 3% veći od prihoda ostvarenog u prethodnoj godini. Konsolidirana dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 168 milijuna kuna, što predstavlja rast od 8 posto, dok neto dobit za prvo tromjesečje 2021. iznosi 10,7 milijuna kuna.
Kako podsjećaju na okolnosti poslovanja zaključno s 31. ožujka, a kojem su ostvareni navedeni rezultati, velika je neizvjesnost, no prema Adrisu faktori kao što su procijepljenost, djelomično stečeni imunitet stanovništva te dolazak toplijeg vremena, idu u prilog “umjerenom optimizmu i očekivanom oporavku”.

Što se turističkog dijela Grupe tiče, booking u ovom trenutku pokazuje da postoji interes za dolaskom gostiju u glavnoj sezoni i posezoni, kao odgovor na krizu pokrenute su brojne transformacijske inicijative u marketingu, prodaji, operacijama i potpornim funkcijama, s osobitim naglaskom među ostalim na daljnjem razvoju direktnih kanala prodaje.

“Planirana ulaganja u ovoj godini iznose 163 milijuna kuna, a nastavljaju se i pripreme projekata u zagrebačke hotele Westin i Panorama te splitski hotel Marjan”, iznose navodeći da su prvom tromjesečju prihodi od prodaje robe i usluga iznosili 41 milijun kuna, što predstavlja pad od 40%, EBITDA je negativna (- 23 milijuna kn) te EBIT od minus 96 milijuna kuna. Operativna dobit je, kažu, praktički na prošlogodišnjoj razini, što je rezultat COVID-subvencija i niza aktivnosti na učinkovitom upravljanju troškovima poslovanja.

S ostvarenom ukupnom bruto zaračunatom premijom u iznosu od 840 milijuna kuna u Hrvatskoj, Croatia osiguranje bilježi rast od jedan posto u usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem, dok uključujući i regionalne podružnice iznosi konsolidacija pokazuje iznos od 981 milijuna kuna, odnosno ostvarenje na prošlogodišnjoj razini. Konsolidirana neto dobit iznosi 128 milijuna kuna, što predstavlja rast od 8 posto.

Brojne transformacijske inicijative pokrenute u 2019. i 2020., navode, dovele su do povećane učinkovitosti poslovanja; no pripreme za novi ciklus su u tijeku, što će se preliti u drugom polugodištu I na rast premije, dok će dobru praksi iz dosadašnjeg transformacijskog programa prenijeti iz matice na regionalne podružnice.

“Nastavljena je snažna podrška uvođenju Laqo osiguranja, prvog u potpunosti digitalnog osigurateljnog rješenja na ovim prostorima. LaqoPrevent promiče sigurnu vožnju i odgovorno ponašanje u prometu korištenjem naprednog tehnološkog rješenja telematike, dostupne u sklopu LAQO aplikacije. U suradnji sa Swiss RE-om, jednim od najvećih reosiguravatelja u svijetu, lansiran je i prvi parametrijski proizvod osiguranja usjeva od nedostatka vlage u tlu (suše) ”, ističe se uz pojašnjenje da ovaj tehnološki visoko sofisticiran proizvod, kao najmoderniji ove vrste na tržištu, koristi naprednu tehnologiju mjerenja vlažnosti tla putem satelita, što omogućuje “precizne podatke za osigurane poljoprivredne površine te predstavlja još jedan korak u digitalizaciji osigurateljne industrije kojim kompanija odgovara na izazove budućnosti”.

Količinski rast od 36 posto Croamrisa u izvozu ponajprije je ostvaren zahvaljujući snažnom rastu na tržištima Italije i Švicarske, pa tvrtka nadalje ostvaruje visok udio od prodaje na inozemnim tržištima – 88 posto količinske prodaje i 89 posto prihoda od prodaje.

“I nadalje je visok udio diferenciranih proizvoda, koji su u prvom tromjesečju činili 44 posto prihoda. Portfelj proizvoda nadopunjen je iznimno vrijednim projektom novih uzgojnih vrsta ribe – gofa i zubatca. Prihodi od prodaje iznose 126 milijuna kuna, što predstavlja rast od 25 posto, a ostvario je neto dobit u iznosu od 9,4 milijuna kuna”, navodi se u izvješću.

Komentirajte prvi

New Report

Close