U europskim kampovima prosječna cijena kampiranja u 2008. godini iznosi 30,5 eura, a u Hrvatskoj 33,4 eura, što našu zemlju svrstava na peto mjesto po skupoći na ljestvici 12 europskih zemalja. Cijena se odnosi na noćenje dvije odrasle osobe s četrnaestogodišnjim djetetom, uključujući auto, mjesto za kampiranje, struju, toplu vodu i tuš, boravišnu pristojbu i ostale troškove u glavnoj sezoni. Pokazalo je to tradicionalno istraživanje njemačkoga ADAC-a, jednog od najjačih svjetskih autoklubova publicirano i u njihovoj najnovijoj “kampinškoj Bibliji”, kako Nijemci nazivaju taj vodič zbog vjerodostojnosti i kvalitete podataka.
Italija najskuplja
S prosječnom cijenom od 39,7 eura, Italija je najskuplja na Mediteranu i u čitavoj Europi, no u talijanskim kampovima na jadranskoj obali, na Sardiniji, Elbi i u Toskani, valja računati i s više od 50 eura prosječne cijene. Italija je i prošle godine bila najskuplja s prosječnom cijenom od gotovo 39,93 eura, a po visini cijena kampiranja slijedi Španjolska s prosjekom od 37,4 eura jer im prosječnu cijenu bitno povisuju centri s kompletnom ponudom na Costa Bravi i Costa Blanci. “Brončanu” medalju skupoće nosi Danska s prosječnom cijenom od 35,7 eura, dok je nizozemski prosjek 34,10 eura. Osim u Italiji, posebno velike razlike u cijenama imaju i u Francuskoj gdje je prosjek 32,3 eura jer su turistička naselja na obali znatno skuplja nego u unutrašnjosti. Onima koji žele kampirati u Francuskoj ADAC zato preporučuje kampove u vlasništvu općina u kojima se kampira po cijeni od 12 do 15 eura. “Sudeći prema analizi ADAC-a, Hrvatska je među manjim brojem država u kojima je raspon cijena kampiranja veoma uzak. Kamping udruženje Hrvatske neprestano ponavlja kako su u našoj zemlji cijene kvalitetnijih kampova na razini mediteranske konkurencije, odnosno najčešće smo čak i nešto jeftiniji. No ključni su nam problem kampovi niže kvalitete koji još drže visoke cijene iako se nisu izdvojili višom razinom usluge i kvalitetom ponude. Iako prema službenoj kategorizaciji kampovi u Hrvatskoj mogu nositi maksimalnu kategoriju od pet zvjezdica, u nas je još 50 posto kapaciteta u kampovima ispod dvije zvjezdice, što je uistinu previše”, ističe Adriano Palman, direktor ureda Kamping udruženja Hrvatske i napominje kako su cijene u hrvatskim kampovima u prosjeku niže za tri posto u odnosu na prošlu godinu. Pokazalo se to i na europskoj ljestvici cijena kampiranja i pojačalo poziciju Hrvatske kao kamperske destinacije na europskom turističkom tržištu. Prosječna cijena kampiranja u nas je inače u prošloj godini iznosila 34,45 eura, kampovi su ugostili gotovo dva milijuna turista koji su ostvarili 13 milijuna noćenja i zabilježili poraste od četiri i tri posto u odnosu na 2006. godinu.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu