Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Nedostatak radnika najveća briga Crne Gore uoči sezone

Autor: Poslovni dnevnik
17. travanj 2024. u 20:00
Podijeli članak —
Foto: SHUTTERSTOCK

Gorući problemi su i loša prometna povezanost i gužve na graničnim prijelazima.

Nedostatak sezonske radne snage, autobusni prijevoz od podgoričke zračne luke do centra glavnog grada, neriješena pitanja buke i čistoće, loša prometna povezanost, prometna gužva i gužve na graničnim prijelazima, nedovoljan broj graničnih policajaca na obali, nemogućnost plaćanje parkinga strancima SMS-om, neadekvatan inspekcijski nadzor, neorganizirana pripravnost pojedinih domova zdravlja, nedostatak parking mjesta na naplati prema Crnom i Biogradskom jezeru… ključni su problemi s kojim se država suočava ususret ljetnoj turističkoj sezoni.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Kronični problemi
Isti problemi prisutni su već godinama, što je Vlada nedavno primijetila na jednoj od svojih sjednica. Iz Ministarstva turizma, ekologije, održivog razvoja i razvoja Sjevera “Vijestima” je rečeno da je krajem ožujka na sjednici Vlade usvojen ovogodišnji Plan pripreme ljetne turističke sezone.

Nedostatak sezonske radne snage, autobusni prijevoz od podgoričke zračne luke do centra glavnog grada, neriješena pitanja buke i čistoće, loša prometna povezanost, prometna gužva i gužve na graničnim prijelazima, nedovoljan broj graničnih policajaca na obali, nemogućnost plaćanje parkinga strancima SMS-om, neadekvatan inspekcijski nadzor, neorganizirana pripravnost pojedinih domova zdravlja, nedostatak parking mjesta na naplati prema Crnom i Biogradskom jezeru… ključni su problemi s kojim se država suočava ususret ljetnoj turističkoj sezoni.

Kronični problemi
Isti problemi prisutni su već godinama, što je Vlada nedavno primijetila na jednoj od svojih sjednica. Iz Ministarstva turizma, ekologije, održivog razvoja i razvoja Sjevera “Vijestima” je rečeno da je krajem ožujka na sjednici Vlade usvojen ovogodišnji Plan pripreme ljetne turističke sezone.

16,4

milijuna noćenja ostvareno je u Crnoj Gori u prošloj godini

“Kako bi se ovi izazovi prebrodili i negativni učinci na sezonu u što većoj mjeri sveli na minimum, od nadležnih institucija se očekuje intenziviranje i pravovremeno poduzimanje mjera kako bi se ljetna turistička sezona bit će uspješna. Imajući u vidu da je turistički proizvod kompleksan i ovisan o brojnim čimbenicima, nužna je koordinirana aktivnost svih institucija i tvrtki kako bi se postigli zadovoljavajući rezultati”, poručili su iz resora na čelu s ministrom Vladimirom Martinovićem.

Iz ovog ministarstva ističu kako je jedan od glavnih problema s kojima se suočavamo nedostatak kvalificiranih kadrova u turizmu.

“Ljudski resursi, njihova znanja, vještine, sposobnosti i kompetencije ključni su čimbenik u poslovanju turističkih tvrtki, a visoka kvaliteta turističkih usluga prije svega ovisi o raspoloživom broju zaposlenika. Imajući u vidu da su plaće u sektoru usluga, smještaja i ugostiteljstva konstantno ispod prosječnih plaća na razini Crne Gore, to je jedan od razloga “neatraktivnosti” sektora pri odabiru budućeg zanimanja”, rekli su u Ministarstvu turizma.

Iz ovog odjela također podsjećaju da Koordinacijsko tijelo za pripremu i praćenje turističkih sezona ima zadaću mjerama osigurati, u suradnji sa svim sudionicima u formiranju turističkog proizvoda, uvjete za nesmetano odvijanje turističkih sezona. te aktivnosti u pripremi sezone.

NTO se ograđuje
U Nacionalnoj turističkoj organizaciji Crne Gore “Vijestima” je rečeno da su u njihovoj nadležnosti u pripremi sezone intenzivne promotivne aktivnosti prema ciljanim tržištima.

Od rujna prošle godine promotivnim aktivnostima za ovu sezonu pokrili smo oko 25 zemalja kroz sudjelovanje na najvažnijim sajmovima i poslovnim radionicama, marketinškim kampanjama na svjetskim turističkim platformama i medijima te studijskim posjetima turoperatora i medija, istaknuli su iz NTO.

Tvrde da su ostali problemi izvan nadležnosti NTO-a, ali da “uvijek ističu da svi ovi nedostaci utječu na cjelokupni doživljaj destinacije i doživljaj gostiju”. 

Autor: Poslovni dnevnik
17. travanj 2024. u 20:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close