Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Dugovi usporili državno preuzimanje Port of Adrije

Autor: Poslovni dnevnik
11. listopad 2023. u 22:00
Podijeli članak —
Foto: Shutterstock

Zakon o gospodarskim društvima kaže da se restrukturiranje dioničkog društva može provesti samo ako je imovina društva veća od obveza.

Pregovori Vlade premijera Dritana Abazovića i menadžmenta turske kompanije Port of Adria, koja upravlja dijelom Luke Bar, do danas nisu okončani zbog financijskih dubioza u kojima se kompanija nalazi i zakonskih ograničenja, pišu Vijesti.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Bilanca poduzeća, prema neslužbenim informacijama Vijesti, opterećene su milijunskim akumuliranim gubicima, dugoročnim obvezama, kreditnim zaduženjima, a prijete i moguće tužbe. Tom tvrtkom od 2014. godine upravlja turski investitor.

Pregovori Vlade premijera Dritana Abazovića i menadžmenta turske kompanije Port of Adria, koja upravlja dijelom Luke Bar, do danas nisu okončani zbog financijskih dubioza u kojima se kompanija nalazi i zakonskih ograničenja, pišu Vijesti.

Bilanca poduzeća, prema neslužbenim informacijama Vijesti, opterećene su milijunskim akumuliranim gubicima, dugoročnim obvezama, kreditnim zaduženjima, a prijete i moguće tužbe. Tom tvrtkom od 2014. godine upravlja turski investitor.

Prema informacijama Vijesti, akumulirani gubitak tvrtke iznosi 36,7 milijuna eura, kratkoročni i dugoročni dugovi i obveze iznose 32,3 milijuna eura, uskoro na naplatu dolaze dva kredita od 20 i pet milijuna eura, a eventualne obveze po osnovu tužbe su između 13 i 15 milijuna eura.

Zakon o gospodarskim društvima kaže da se restrukturiranje dioničkog društva može provesti samo ako je imovina društva veća od obveza. Prema financijskom izvješću s kraja lipnja, kapital tvrtke je 34,5 milijuna eura, dok su obveze procijenjene na 32,3 milijuna eura.

To znači da bi Vlada, kako bi provela najavljeno objedinjavanje lučkih kapaciteta, prvo morala kupiti Port of Adriju, zatim u tu tvrtku uložiti višemilijunske iznose kako bi izgladila bilance, a tek onda pokrenuti proceduru spajanja s Luka.

Za te bi odluke morale glasovati skupštine dioničara obiju kompanija dvotrećinskom većinom, a u slučaju da manjinski dioničari budu protiv i izjasne se ne slažu, država bi dodatno morala otkupiti njihove dionice.

Iz Ministarstva financija, koje je zajedno s kabinetom premijera uključeno u te pregovore, izvijestili su za Vijesti da Vlada još razmatra ekonomske i pravne aspekte kupnje Port of Adria te će nakon te analize donijeti konačnu odluku. 

Autor: Poslovni dnevnik
11. listopad 2023. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close