Portfelj Berkshire Hathawaya (BRK.A) (BRK.B), investicijske kompanije Warrena Buffetta, jedan je od najpomnije praćenih na Wall Streetu. „Prorok iz Omahe“ majstor je strategije dugoročnog ulaganja, a tijekom svoje 60-godišnje karijere transformirao je posrnulu tekstilnu tvrtku u konglomerat tržišne kapitalizacije veće od milijardu dolara.
Pod Buffettovim vodstvom, Berkshire posjeduje udjele u desecima kompanija, a ono u što ulaže ima veliku težinu. Kada je Berkshire Hathaway u kolovozu otkrio da je uzeo novu poziciju u UnitedHealth Groupu (UNH), kupivši 5,04 milijuna dionica u vrijednosti od 1,5 milijardi dolara, cijena dionice UnitedHealtha snažno je porasla. Osiguravatelj je tada postao najbolje rangirana dionica u Dow Jones Industrial Averageu u kolovozu.
Sada je Berkshire Hathaway objavio novu informaciju, pokazujući da je izašao iz svoje pozicije u kineskoj kompaniji za električna vozila BYD (BYDDY) nakon 17 godina. Najnoviji izvještaj Berkshire Hathawaya (10-Q) pokazuje da je tvrtka na kraju 2024. imala 415 milijuna dolara u BYDDY dionicama, ali je ta pozicija do 31. ožujka 2025. svedena na nulu, što pokriva razdoblje obuhvaćeno regulatornim izvješćem. Dionica BYDDY pala je 3% nakon te vijesti. Investitori se sada sigurno pitaju trebaju li slijediti Buffettov potez i odreći se BYD-a?
O dionici BYD-a
Sjedište kompanije BYD nalazi se u Kini, a riječ je o vodećem proizvođaču električnih vozila u zemlji, s tržišnim udjelom od 26,5%, više nego dvostruko većim od drugoplasiranog Geelyja (GELHY). Tržište je unosno: prodaja baterijskih električnih vozila i plug-in hibrida iznosila je 2,63 milijuna jedinica u Kini u prvom kvartalu 2025., što je rast od 43% u odnosu na godinu ranije.
Kompanija prodaje vozila u više od 110 zemalja, ove godine šireći poslovanje na Ujedinjeno Kraljevstvo, Brazil i Singapur. Osim same prodaje, BYD jača i svoj imidž brenda. Njihov superautomobil Yangwang U9 “Xtreme” tijekom vikenda na njemačkoj testnoj stazi postigao je najveću brzinu od 496 kilometara na sat, što je novi rekord za serijski automobil. Tako je prvi put titula najbržeg automobila na svijetu pripala električnom vozilu.
BYD ima tržišnu kapitalizaciju od 121,2 milijarde dolara. Dionice su u posljednjih godinu dana porasle 27%, što je bolje od šireg tržišta, ali slabije u usporedbi s rastom Xiaomija (167%) i XPenga (122%).
Omjer cijene i prodaje (P/S) kompanije od 0,6 niži je od petogodišnjeg medijana od 0,72, što sugerira da dionica BYDDY nije precijenjena u odnosu na povijesne standarde.
Prodajni rezultati ostaju snažni. U kolovozu je prodano 373.083 vozila, što je rast od 23% u odnosu na godinu ranije. Najviše se prodaju putnička vozila, pri čemu je prodano nešto više od milijun baterijskih električnih automobila, što je rast od 39,4% u odnosu na prošlogodišnji kolovoz. Prodaja plug-in hibrida iznosila je 1,31 milijun vozila, što je 8,4% više nego godinu ranije, prenosi Yahoo.
Problemi u financijskim rezultatima
Ipak, ne ide sve glatko za BYDDY dionicu. Prihodi u drugom kvartalu iznosili su 201 milijardu RMB (28,1 milijardu dolara), što je rast od 14% u odnosu na godinu ranije. No, neto dobit pala je na 895 milijuna dolara, što je pad od gotovo 30% u odnosu na prošlu godinu. Problem nije u samim vozilima, već u oštroj konkurenciji. Ostali kineski brendovi nastoje preuzeti dio BYD-ovog tržišnog udjela, a uprava je u izvješću priznala da je “povećana cjenovna konkurencija” među kineskim proizvođačima električnih vozila negativno utjecala na poslovanje.
Cijene vozila u Kini pale su za 19% u posljednje dvije godine, smanjujući profitabilnost BYD-a čak i dok kompanija prodaje više vozila.
Što analitičari očekuju od BYDDY dionice?
Iako BYDDY dionica ima izazove, a Berkshire Hathaway je u potpunosti izašao iz pozicije, mnogi analitičari i dalje su optimistični. Trenutno jedanaest analitičara pokriva dionicu. Iako Berkshire Hathaway više ne drži dionice BYD-a, analitičari i dalje vide potencijal.
No, sve konkurentnije kinesko tržište moglo bi nastaviti pritiskati financijske rezultate kompanije pa se konsenzusna ciljana cijena čini optimističnim scenarijem u najboljem slučaju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu