Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Na putu pozicioniranja kao najveće intermodalno središte u regiji

Autor: Darko Bičak
12. rujan 2021. u 22:00
Podijeli članak —
Foto: GORAN KOVAČIĆ/PIXSELL

U nizu projekata zadnji je modernizacija infrastrukture za rasute terete, a najviše se očekuje od koncesionara u novi kontejnerski terminal.

Nakon što je sredinom godine na ponovljenom natječaju koncesija za kontejnerski terminal Luke Rijeka izabran jedini ponuditelj, konzorcij nizozemskog APM Terminalsa i hrvatske Enna Logica, u tvrtki Luka Rijeka su krajem prošlog tjedna obavijestili javnost i investitore o kreditnom zaduženju zbog planiranih ulaganja.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

“Luka Rijeka sa sjedištem u Rijeci je potpisala ugovor o dugoročnom klupskom kreditu sa zajednicom poslovnih banaka uz potporu Hrvatske banke za obnovu i razvitak. Iznos kredita je 10,5 milijuna eura te će se otplaćivati kroz 12 godina, a namijenjen je za financiranje investicija”, objavili su iz Luke na Zagrebačkoj burzi. Iako smo višekratno iz Luke Rijeka tražili detaljnije pojašnjenje o kakvim investicijama se radi, do zaključenja novina se iz te tvrtke nisu oglašavali.

Nakon što je sredinom godine na ponovljenom natječaju koncesija za kontejnerski terminal Luke Rijeka izabran jedini ponuditelj, konzorcij nizozemskog APM Terminalsa i hrvatske Enna Logica, u tvrtki Luka Rijeka su krajem prošlog tjedna obavijestili javnost i investitore o kreditnom zaduženju zbog planiranih ulaganja.

“Luka Rijeka sa sjedištem u Rijeci je potpisala ugovor o dugoročnom klupskom kreditu sa zajednicom poslovnih banaka uz potporu Hrvatske banke za obnovu i razvitak. Iznos kredita je 10,5 milijuna eura te će se otplaćivati kroz 12 godina, a namijenjen je za financiranje investicija”, objavili su iz Luke na Zagrebačkoj burzi. Iako smo višekratno iz Luke Rijeka tražili detaljnije pojašnjenje o kakvim investicijama se radi, do zaključenja novina se iz te tvrtke nisu oglašavali.

Tvrtka kći velikana Maerska

Činjenica jest da se u proteklom razdoblju na području naše najveće luke odvijao niz projekata, a značajan broj ih je i u planu. Zadnji su bili radovi na rekonstrukciji prometnih površina i željezničkih kolosijeka na području terminala za rasute terete Podbok u Bakru.

Modernizacija infrastrukture u okviru projekta Unaprjeđenje infrastrukture luke Rijeka – Terminal za rasuti teret u Bakru” zajednički je projekt Lučke uprave Rijeka i Luke Rijeka d.d.

Ukupna vrijednost radova iznosi 48 milijuna kuna bez PDV-a, koji se sufinanciraju iz Instrumenta za povezivanje Europe (Connecting European Facility – CEF) u udjelu od 85%. Započeli su i radovi na prvom dijelu rekonstrukcije postojeće tehnički i tehnološki zastarjele infrastrukture u Bazenu luke Rijeka.

Rekonstrukcija se odvija na De Franceschijevom gatu. Ovi radovi će omogućiti stavljanje u funkciju dosad neiskorištene infrastrukture, poboljšat će efikasnost upravljanja tereta i omogućiti bolju prometnu povezanost cijele luke s Transeuropskom prometnom mrežom (TEN-T).

50

godina trajanje koncesije za korištenje terminala Zagreb Deep Sea

Radovi u vrijednosti od 214 milijuna kuna bez PDV-a sufinanciraju se 85% sredstvima financijskog instrumenta za povezivanje Europe – CEF.

Od nove koncesije u toj luci očekuje se puno u pogledu rasta teretnog prometa u Hrvatskoj. APM Terminals je tvrtka kći najvećeg kontejnerskog brodara A. P. Moller-Maersk, dok je logistička tvrtka Enna Logic dio hrvatske PPD grupe.

U Lučkoj upravi Rijeka su tada pojasnili da jedina pristigla ponuda na natječaj za koncesiju za razvoj i gospodarsko korištenje Zagreb Deep Sea kontejnerskog terminala u luci Rijeka sadrži sve potrebne elemente sukladno objavljenoj dokumentaciji za nadmetanje te zadovoljava maksimalne kriterije iz natječaja.

U pristigloj ponudi, kažu, ponuditelj se obvezuje na izgradnju potrebne infrastrukture i potpuno opremanje Zagreb Deep Sea kontejnerskog terminala u Fazi 1 i Fazi 2, odnosno izgradnju 280 metara nove obale i njeno opremanje te jamči kontejnerski promet od milijun kontejnera (TEU) u prve dvije godine rada terminala.

Procijenjena vrijednost koncesije, koja se daje na razdoblje od 50 godina, iznosi 20,5 milijardi kuna bez PDV-a, a utvrđeni iznos fiksne koncesijske naknade iznosi dva milijuna eura godišnje.

Što prije staviti u funkciju

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izrazio je zadovoljstvo pristiglom ponudom za koncesiju na Zagrebačkoj obali.

“Riječ je o zaista kvalitetnoj ponudi jednog od najvećih svjetskih lučkih i terminalskih operatera za teret i kontejnerske usluge u pomorskom prometu. Ono što sada očekujemo jest da koncesionar novi terminal čim prije stavi u funkciju, čime će Rijeka, zajedno s punim kapacitetom kontejnerskog terminala na Brajdici, koja je lani ostvarila povijesni rezultat od više od 300 tisuća TEU-a, kroz nekoliko godina imati veći kontejnerski promet nego slovenska luka Kopar”, kazao je ministar Butković.

Pridodamo li tome, dodao je, ulaganja koja se provode u luci, ali i na cestovnom i željezničkom povezivanju, luka Rijeka će u sljedećih nekoliko godina s pravom postati najveće intermodalno središte u ovom dijelu Europe te vodeća luka u sjevernom Jadranu za kontejnerski promet.

Autor: Darko Bičak
12. rujan 2021. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close