Na putu pozicioniranja kao najveće intermodalno središte u regiji

Autor: Darko Bičak , 12. rujan 2021. u 22:00
Foto: GORAN KOVAČIĆ/PIXSELL

U nizu projekata zadnji je modernizacija infrastrukture za rasute terete, a najviše se očekuje od koncesionara u novi kontejnerski terminal.

Nakon što je sredinom godine na ponovljenom natječaju koncesija za kontejnerski terminal Luke Rijeka izabran jedini ponuditelj, konzorcij nizozemskog APM Terminalsa i hrvatske Enna Logica, u tvrtki Luka Rijeka su krajem prošlog tjedna obavijestili javnost i investitore o kreditnom zaduženju zbog planiranih ulaganja.

“Luka Rijeka sa sjedištem u Rijeci je potpisala ugovor o dugoročnom klupskom kreditu sa zajednicom poslovnih banaka uz potporu Hrvatske banke za obnovu i razvitak. Iznos kredita je 10,5 milijuna eura te će se otplaćivati kroz 12 godina, a namijenjen je za financiranje investicija”, objavili su iz Luke na Zagrebačkoj burzi. Iako smo višekratno iz Luke Rijeka tražili detaljnije pojašnjenje o kakvim investicijama se radi, do zaključenja novina se iz te tvrtke nisu oglašavali.

Tvrtka kći velikana Maerska

Činjenica jest da se u proteklom razdoblju na području naše najveće luke odvijao niz projekata, a značajan broj ih je i u planu. Zadnji su bili radovi na rekonstrukciji prometnih površina i željezničkih kolosijeka na području terminala za rasute terete Podbok u Bakru.

Modernizacija infrastrukture u okviru projekta Unaprjeđenje infrastrukture luke Rijeka – Terminal za rasuti teret u Bakru” zajednički je projekt Lučke uprave Rijeka i Luke Rijeka d.d.

Ukupna vrijednost radova iznosi 48 milijuna kuna bez PDV-a, koji se sufinanciraju iz Instrumenta za povezivanje Europe (Connecting European Facility – CEF) u udjelu od 85%. Započeli su i radovi na prvom dijelu rekonstrukcije postojeće tehnički i tehnološki zastarjele infrastrukture u Bazenu luke Rijeka.

Rekonstrukcija se odvija na De Franceschijevom gatu. Ovi radovi će omogućiti stavljanje u funkciju dosad neiskorištene infrastrukture, poboljšat će efikasnost upravljanja tereta i omogućiti bolju prometnu povezanost cijele luke s Transeuropskom prometnom mrežom (TEN-T).

50

godina trajanje koncesije za korištenje terminala Zagreb Deep Sea

Radovi u vrijednosti od 214 milijuna kuna bez PDV-a sufinanciraju se 85% sredstvima financijskog instrumenta za povezivanje Europe – CEF.

Od nove koncesije u toj luci očekuje se puno u pogledu rasta teretnog prometa u Hrvatskoj. APM Terminals je tvrtka kći najvećeg kontejnerskog brodara A. P. Moller-Maersk, dok je logistička tvrtka Enna Logic dio hrvatske PPD grupe.

U Lučkoj upravi Rijeka su tada pojasnili da jedina pristigla ponuda na natječaj za koncesiju za razvoj i gospodarsko korištenje Zagreb Deep Sea kontejnerskog terminala u luci Rijeka sadrži sve potrebne elemente sukladno objavljenoj dokumentaciji za nadmetanje te zadovoljava maksimalne kriterije iz natječaja.

U pristigloj ponudi, kažu, ponuditelj se obvezuje na izgradnju potrebne infrastrukture i potpuno opremanje Zagreb Deep Sea kontejnerskog terminala u Fazi 1 i Fazi 2, odnosno izgradnju 280 metara nove obale i njeno opremanje te jamči kontejnerski promet od milijun kontejnera (TEU) u prve dvije godine rada terminala.

Procijenjena vrijednost koncesije, koja se daje na razdoblje od 50 godina, iznosi 20,5 milijardi kuna bez PDV-a, a utvrđeni iznos fiksne koncesijske naknade iznosi dva milijuna eura godišnje.

Što prije staviti u funkciju

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izrazio je zadovoljstvo pristiglom ponudom za koncesiju na Zagrebačkoj obali.

“Riječ je o zaista kvalitetnoj ponudi jednog od najvećih svjetskih lučkih i terminalskih operatera za teret i kontejnerske usluge u pomorskom prometu. Ono što sada očekujemo jest da koncesionar novi terminal čim prije stavi u funkciju, čime će Rijeka, zajedno s punim kapacitetom kontejnerskog terminala na Brajdici, koja je lani ostvarila povijesni rezultat od više od 300 tisuća TEU-a, kroz nekoliko godina imati veći kontejnerski promet nego slovenska luka Kopar”, kazao je ministar Butković.

Pridodamo li tome, dodao je, ulaganja koja se provode u luci, ali i na cestovnom i željezničkom povezivanju, luka Rijeka će u sljedećih nekoliko godina s pravom postati najveće intermodalno središte u ovom dijelu Europe te vodeća luka u sjevernom Jadranu za kontejnerski promet.

Komentirajte prvi

New Report

Close