Dionice prehrambenog lanca koji dolazi u Hrvatsku postale isplatljivije nego Google-ove

Autor: Poslovni.hr , 01. ožujak 2020. u 16:41
Foto: Getty Images

Osim činjenice da ljudi očito vole pizzu, ovi podaci pokazuju da tvrtke ne moraju nužno dominirati trendovskom industrijom da bi imale dionice kojima se trguje na najvišoj razini.

Da ste uložili u Javnu ponudu dionica tvrtke zaradili bi više nego da ste uložili u dionice IT diva Google, piše CNBC Make It.

Na pitanje daje li Domino’s Pizza ili pak Google veći povrat ulagačima od njihovih IPO-va 2004. godine, većina ljudi vjerojatno će odgovoriti – tehnološki div s najposjećenijom internetskom stranicom na svijetu.

Ali Dominove dionice, uključujući i dividende, daju viši povrat.

Da ste u Domino’s uložili 1000 dolara kada je ponudio dionice 13. srpnja 2004., ta bi investicija od prošlog tjedna vrijedila više od 56.000 dolara, izračunao je CNBC. Cijena dionice ovaj tjedan je narasla na oko 374 dolara.

Što se tiče Googlea, ulaganje od 1.000 dolara u IPO-u, 19. kolovoza 2004. godine, vrijedi od prošlog tjedna više od 35.000 dolara. Sadašnja cijena dionice lebdi na oko 1.426 dolara.

Osim činjenice da ljudi očito vole pizzu, ovi podaci pokazuju da tvrtke ne moraju nužno dominirati trendovskom industrijom da bi imale dionice kojima se trguje na najvišoj razini.

Domino je prošlog tjedna izvijestio o svojoj zaradi u četvrtom tromjesečju, nadmašivši očekivanja Wall Streeta. Kao rezultat toga, dionice su tog dana porasle 25 posto.

Nije uvijek ‘cvjetalo cvijeće’ 

Ali tvrtki nije uvijek dobro išlo. Tvrtka je 2009. godine dobila toliko loših kritika da je odlučila preustrojiti svoj poslovni model. „Pizza Microwawe je daleko superiornija”, a „Domino ima okus kartona” samo su neke od kritičnih primjedbi kupaca. U sklopu kampanje „Domino ‘s Pizza Turnaround”, tvrtka je u velikoj mjeri reklamirala poboljšanja svog recepta.

Nakon obnove robne marke, Domino je od 2010. do 2017. godine dobio na vrijednosti dionica više od 2.000 posto. Također je nadmašio trgovačka društva s velikim imenima tijekom tog razdoblja, uključujući Amazon, Apple i Netflix.

Domino je danas uspio ostati uspješan i unatoč velikoj konkurenciji. S uslugom dostave pizze, mora pratiti sve veći pritisak drugih u prostoru dostave, kao što su UberEats i DoorDash. Unatoč pritisku, Domino je povećao prodaju u SAD-u za 3,4 posto tijekom četvrtog kvartala, nadmašivši procjenu Wall Street-a od 2,3 posto.

U nastojanju da prati konkurenciju u dostavi, Domino ‘s radi na proširenju prodaje i skraćivanju vremena isporuke dodavanjem više lokacija restorana. Osim toga ima za cilj potaknuti kupce da naručuju pizzu online ili putem aplikacije. 

Na taj način može ciljati kupce s promocijama koje će ih ponukati na veću potrošnju tijekom narudžbi.

Glavni direktor Domino’s-a Ritch Allison najavio je kako će lanac pizzerija ovog ljeta uvesti nove menije sa ciljem povećanja zarade.

U članku se upozorava kako dionice mogu jako varirati u cijeni, ne samo rasti nego i padati.

Razmišljate li o ulasku u investicije, stručnjaci često savjetuju započinjanje s indeksnim fondovima. Iskusni ulagač Warren Buffett slaže se da je to pametno mjesto za početak, dijelom i zato što fluktuiraju s tržištem, što ih čini manje rizičnim od pojedinačno odabranih dionica.

Komentirajte prvi

New Report

Close