Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Atlantska plovidba uvećala dobit četiri puta

Autor: Ante Pavić
06. studeni 2008. u 20:00
Podijeli članak —

Uprava brodara ugovorila je i gradnju četiri broda tipa panamax u Kini

Brodarska tvrtka Atlantska plovidba ostvarila je u prvih devet mjeseci ove godine četiri puta veću dobit u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Neto dobit u prvih je devet mjeseci iznosila 719 milijuna kuna, pokazuje konsolidirano financijsko izvješće objavljeno u četvrtak na Zagrebačkoj burzi.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Prodaja brodova
Ukupni prihodi porasli su u promatranom razdoblju za 60 posto, na 1,60 milijardi kuna. Pritom 21,8 posto ukupnog prihoda čini prodaja brodova, navodi se u komentaru uz izvješće. Pomorstvo sudjeluje u ukupnom prihodu sa 77 posto, a u dobiti 100 posto. Čak 73 posto prihoda od prodaje ostvareno je na inozemnom tržištu. Ukupni rashodi Atlantske plovidbe porasli su 6,64 posto, na 879,86 milijuna kuna. U promatranom razdoblju značajniji događaji za Atlantsku plovidbu bili su prodaja brodova “Sveti Vlaho” od 39.443 DWT, “Mljet” od 29,700 DWT i “Jadran” od 70,947 DWT te kupnja broda “Pelješac” od 71,229 DWT i preuzimanje novogradnje “Zagreb” od 80,300 DWT. Atlantska plovidba je otkupom svih udjela Strabaga u Grand Hotelu Imperial, povećala svoj udjel za dodatnih 13,56 posto, što sad ukupno čini 81,51 posto vlasničkog udjela, a dokapitalizacijom hotela Lapad Dubrovnik povećala je svoj udjel u temeljnom kapitalu sa 56,22 posto, na 78,88 posto, navodi se u komentaru. Ugovorena je i gradnja četiri broda tipa panamax u kineskom brodogradilištu JES i jednog broda tipa capesize u brodogradilištu STX u Južnoj Koreji. Svjetska brodarska industrija prva se našla kao žrtva globalne financijske krize koja se počela prelijevati na realni sektor. Usporeni gospodarski rast koji je zahvatio i Kinu, kao najvećeg uvoznika željezne rudače i ostalog rasutog tereta, dovela je do smanjenja vozarina koje će se u budućnosti ogledati i na prihodima.

Brodarska tvrtka Atlantska plovidba ostvarila je u prvih devet mjeseci ove godine četiri puta veću dobit u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Neto dobit u prvih je devet mjeseci iznosila 719 milijuna kuna, pokazuje konsolidirano financijsko izvješće objavljeno u četvrtak na Zagrebačkoj burzi.

Prodaja brodova
Ukupni prihodi porasli su u promatranom razdoblju za 60 posto, na 1,60 milijardi kuna. Pritom 21,8 posto ukupnog prihoda čini prodaja brodova, navodi se u komentaru uz izvješće. Pomorstvo sudjeluje u ukupnom prihodu sa 77 posto, a u dobiti 100 posto. Čak 73 posto prihoda od prodaje ostvareno je na inozemnom tržištu. Ukupni rashodi Atlantske plovidbe porasli su 6,64 posto, na 879,86 milijuna kuna. U promatranom razdoblju značajniji događaji za Atlantsku plovidbu bili su prodaja brodova “Sveti Vlaho” od 39.443 DWT, “Mljet” od 29,700 DWT i “Jadran” od 70,947 DWT te kupnja broda “Pelješac” od 71,229 DWT i preuzimanje novogradnje “Zagreb” od 80,300 DWT. Atlantska plovidba je otkupom svih udjela Strabaga u Grand Hotelu Imperial, povećala svoj udjel za dodatnih 13,56 posto, što sad ukupno čini 81,51 posto vlasničkog udjela, a dokapitalizacijom hotela Lapad Dubrovnik povećala je svoj udjel u temeljnom kapitalu sa 56,22 posto, na 78,88 posto, navodi se u komentaru. Ugovorena je i gradnja četiri broda tipa panamax u kineskom brodogradilištu JES i jednog broda tipa capesize u brodogradilištu STX u Južnoj Koreji. Svjetska brodarska industrija prva se našla kao žrtva globalne financijske krize koja se počela prelijevati na realni sektor. Usporeni gospodarski rast koji je zahvatio i Kinu, kao najvećeg uvoznika željezne rudače i ostalog rasutog tereta, dovela je do smanjenja vozarina koje će se u budućnosti ogledati i na prihodima.

Utjecaj indeksa BDI
Indeks BDI koji mjeri vozarine rasutog tereta u listopadu je pao ispod tisuću bodova, potonuvši tako na rekordno niske razine. Kina je dugo bila u sukobu s australskim i brazilskim proizvođačima željezne rudače koji su zahtijevali povećanje cijene na što Kina nije htjela pristati, znajući da ima dovoljno rezervi. To je utjecalo i na uvoz i pomorski promet. Isti proizvođači tako velike količine rudače nisu imali kome prodati te su prije tri dana pristali na zadržavanje stare cijene što je dovelo do ponovnog rasta indeksa. Hrvatski su brodari prvi javno priznali da imaju problema s dobivanjem bankarskih kredita nakon što su banke zbog financijske krize počele dijeliti kredite pod restriktivnijim uvjetima. Brodari su se stoga našli i pod udarom na Zagrebačkoj burzi.

Autor: Ante Pavić
06. studeni 2008. u 20:00
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

Kao što sam i rekao, treba vjerovati kapetanu Jerkoviću, i ljudima koji vode ovu kompaniju. Mislim da ATPL IMA puno malih dioničara, a o njima i njihovom strpljenju podosta ovisi kretanje cijene ove dionice. Osobno mislim da je kompanija u redu, i da su ljudi koji je vode u redu, a obzirom da nas loše vijesti o financijskoj krizi, pa jedno vrijeme skupa nafta, samo plaše i dovode u napast da prodamo ovu dionicu, mislim da treba izdržat da prođe “nevera” na tržištu kapitala, a isto tako mislim da će dionica ATPL bogato nagraditi strpljive.

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close