Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Touareg V10 najviše zagađuje okoliš

Autor: Vesna Sesvečan
23. listopad 2008. u 00:00
Podijeli članak —

Američka agencija napravila listu zagađivača

EPA, američka agencija za zaštitu okoliša, napravila je listu najvećih vozila zagađivača okoliša rangiravši ih od 1. do 10. mjesta. Prvo mjesto označava najvećeg zagađivača, a 10. najmanjeg zagađivača. Dosta vozila našlo se na 6. mjestu, dok su najuspješniji modeli kao što su Ford Escape Hybrid, Honda Civic Hybrid i Toyota Prius zaslužili 9,5 što ih svrstava u najviši rang koje jedno vozilo može dobiti.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Prvo neslavno mjesto na EPA-ovoj ljestvici najvećih vozila zagađivača zraka zauzima omiljeni terenac Volkswagen Touareg V10 TDI koji emitira čak 12,4 tona ugljika godišnje, što na prijeđenih 24.000 kilometara godišnje čini 12,4 tone stakleničkih plinova. Izgaranje samo jednog galona, odnosno 3,8 litara benzina emitira čak 9 kilograma ugljičnog dioksida. Količina zagađivanja zraka bila je glavni kriterij formiranja EPA-ove liste. Ona predstavlja količinu utjecaja na ljudsko zdravlje i stvaranje smoga uzrokovanog emitiranjem ugljičnih plinova. To ponajprije uključuje nitrogen oksid koji u kombinaciji s ugljikovodikom tvori smog. Tu su zatim uključeni i drugi elementi kao ugljični monoksid, neobojenost, otrovni plinovi, čestice koje stvaraju čađu koja se taloži na našim plućima i zgradama i formaldehid, bezbojan otrovni plin koji nadražuje pluća. Neka pick up vozila i kombi vozila zagađuju više nego Touareg TDI, ali oni su više namijenjeni komercijalnoj upotrebi i obični su kupci manje na njih fokusirani, te tako i nisu ušli na EPA-ovu listu. Isto tako nepopularnu listu izbjegli su i neki egzotični modeli poput Bentleya, Ferrarija i Lamborghinija koji se proizvode u malim limitiranim količinama i svega nekoliko kupaca na svijetu uopće razmišlja o njihovoj kupnji. Čak pet dizelaša nalazi se odmah iza Touarega TDI. To su Jeep Grand Cherokee CRD, koji je drugi po redu najveći zagađivač zraka, treće mjesto zauzima Mercedes-Benz GL320 CDI, dok četvrto mjesto ravnopravno dijele Mercedes ML320 CDI i R320 CDI. Drugo plasirani Jeep Grand Cherokee CRD godišnje emitira 11,1 tonu stakleničkih plinova, dok treće plasirani Mercedes GL320 CDI ispušta 10,6 tona stakleničkih plinova. Uvijek uz loše vijesti idu i one dobre, pa tako i u ovom slučaju. Najgore plasirani Volkswagen Touareg V10 TDI emitira 83 posto manje dušikova oksida i 89 posto manje ugljičnog monoksida od prosječnog vozila sagrađenog 1970. godine, a proizvođači obećavaju da će već od sljedeće godine brojke biti bolje. Široka primjena katalizatora koji omogućavaju cirkulaciju ispušnih plinova u zatvorenom krugu, filteri i prerađeno gorivo glavni su razlog da današnja vozila proizvode manje zagađenja nego njihovi prethodnici. A stvari će ići i na bolje zahvaljujući novoj dizelskoj tehnologiji. Novi i poboljšani dizel uključivat će specijalni katalitički konverter i sustav koji ubrizgava karbanid u ispušni tok kako bi neutralizirao zagađivanje i drastično smanjio emisiju stakleničkih plinova. Vozilo će na tržište doći krajem godine i EPA očekuje kako bi se time Volkswagen svrstao na 6. mjesto. U SAD-u je već nekoliko država donijelo propise kojima od proizvođača zahtijeva da na vozila stavljaju etikete s detaljnim podacima koliko pojedino vozilo emitira CO2.

EPA, američka agencija za zaštitu okoliša, napravila je listu najvećih vozila zagađivača okoliša rangiravši ih od 1. do 10. mjesta. Prvo mjesto označava najvećeg zagađivača, a 10. najmanjeg zagađivača. Dosta vozila našlo se na 6. mjestu, dok su najuspješniji modeli kao što su Ford Escape Hybrid, Honda Civic Hybrid i Toyota Prius zaslužili 9,5 što ih svrstava u najviši rang koje jedno vozilo može dobiti.

Prvo neslavno mjesto na EPA-ovoj ljestvici najvećih vozila zagađivača zraka zauzima omiljeni terenac Volkswagen Touareg V10 TDI koji emitira čak 12,4 tona ugljika godišnje, što na prijeđenih 24.000 kilometara godišnje čini 12,4 tone stakleničkih plinova. Izgaranje samo jednog galona, odnosno 3,8 litara benzina emitira čak 9 kilograma ugljičnog dioksida. Količina zagađivanja zraka bila je glavni kriterij formiranja EPA-ove liste. Ona predstavlja količinu utjecaja na ljudsko zdravlje i stvaranje smoga uzrokovanog emitiranjem ugljičnih plinova. To ponajprije uključuje nitrogen oksid koji u kombinaciji s ugljikovodikom tvori smog. Tu su zatim uključeni i drugi elementi kao ugljični monoksid, neobojenost, otrovni plinovi, čestice koje stvaraju čađu koja se taloži na našim plućima i zgradama i formaldehid, bezbojan otrovni plin koji nadražuje pluća. Neka pick up vozila i kombi vozila zagađuju više nego Touareg TDI, ali oni su više namijenjeni komercijalnoj upotrebi i obični su kupci manje na njih fokusirani, te tako i nisu ušli na EPA-ovu listu. Isto tako nepopularnu listu izbjegli su i neki egzotični modeli poput Bentleya, Ferrarija i Lamborghinija koji se proizvode u malim limitiranim količinama i svega nekoliko kupaca na svijetu uopće razmišlja o njihovoj kupnji. Čak pet dizelaša nalazi se odmah iza Touarega TDI. To su Jeep Grand Cherokee CRD, koji je drugi po redu najveći zagađivač zraka, treće mjesto zauzima Mercedes-Benz GL320 CDI, dok četvrto mjesto ravnopravno dijele Mercedes ML320 CDI i R320 CDI. Drugo plasirani Jeep Grand Cherokee CRD godišnje emitira 11,1 tonu stakleničkih plinova, dok treće plasirani Mercedes GL320 CDI ispušta 10,6 tona stakleničkih plinova. Uvijek uz loše vijesti idu i one dobre, pa tako i u ovom slučaju. Najgore plasirani Volkswagen Touareg V10 TDI emitira 83 posto manje dušikova oksida i 89 posto manje ugljičnog monoksida od prosječnog vozila sagrađenog 1970. godine, a proizvođači obećavaju da će već od sljedeće godine brojke biti bolje. Široka primjena katalizatora koji omogućavaju cirkulaciju ispušnih plinova u zatvorenom krugu, filteri i prerađeno gorivo glavni su razlog da današnja vozila proizvode manje zagađenja nego njihovi prethodnici. A stvari će ići i na bolje zahvaljujući novoj dizelskoj tehnologiji. Novi i poboljšani dizel uključivat će specijalni katalitički konverter i sustav koji ubrizgava karbanid u ispušni tok kako bi neutralizirao zagađivanje i drastično smanjio emisiju stakleničkih plinova. Vozilo će na tržište doći krajem godine i EPA očekuje kako bi se time Volkswagen svrstao na 6. mjesto. U SAD-u je već nekoliko država donijelo propise kojima od proizvođača zahtijeva da na vozila stavljaju etikete s detaljnim podacima koliko pojedino vozilo emitira CO2.

Autor: Vesna Sesvečan
23. listopad 2008. u 00:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close