Nakon Plive i Adrisa, prošlogodišnje je poslovne rezultate objavila i Podravka (PODR-R-A), ne uspijevajući najnovijim brojkama pobrati simpatije ulagača, što je dionice koštalo dnevnog pada cijene od 0,3 posto, na zaključnih (ujedno i maksimalnih) 349 kuna, što ne odgovara u potpunosti stvarnom odnosu snaga na tržištu izraženom kretanjem prosječne cijene (346 kuna). Međutim, svega 1,5 milijun kuna ostvarenog prometa tek upućuje na suzdržanost ulagača koji su dionice tijekom jučerašnje trgovine neumoljivo držali na negativnom teritoriju, pokušavajući probaviti dvije strane medalje cijele priče. I dok je Uprava u prvi plan gurnula podatak o rastu prodaje od 4,4 posto (na 3,44 milijarde kuna), naglašavajući evidentno pozitivne trendove u promatranoj kategoriji, te rast bruto dobiti od 3,5 posto, pesimiste su još jednom zabrinuli indikatori profitabilnosti (smanjenje profitnih marži u odnosu na 2004. godinu), te velikih 15,4 posto minusa u kategoriji neto dobiti (na 62,6 milijuna kuna), kao izravnih posljedica usklađenja računovodstvenih standarda te rezervacija. Predložena dividenda od pet kuna po dionica (kao i prošle godine) također se nije pokazala pretjeranom uvjerljivim motivom za akumulaciju dionica, no za utjehu optimistima, aktualna cijena dionica još je uvijek sasvim blizu ovogodišnjeg rekorda od 355 kuna. Nakon gotovo 50 milijuna kuna prometa prethodnoga dana, za koje se pretpostavlja da su rezultat (djelomičnog) izlaska Fiama Holdingsa iz vlasničke strukture, Jadroplov (JDPL-R-A) je jučer prikupio tek nešto više od 900 tisuća kuna. No i to je, uzimajući u obzir ovogodišnji prosjek, doista respektabilna brojka, koja je donijela neminovnu korekciju cijene, odnosno, pad od 3,7 posto, na 260 kuna. Pa ipak, za razliku od prethodnoga dana, kada se cijena u jednom trenutku spustila sve do 200 kuna, prodavatelji su ovoga bili znatno obzirniji, zadržavajući cijenu unutar raspona od 257 do 271 kunu.
Istodobno, pad gotovo identičan onome splitskog brodara zabilježile su dionice Tankerske plovidbe (TNPL-R-A), spustivši se na najnižu razinu od srpnja prošle godine (2.702 kune), uknjiživši pritom nešto više od pola milijuna kuna prometa. Za pretežito negativnu sliku sektora pobrinula se Atlantska plovidba (ATPL-R-A), zaradivši minus od 1 posto, na (minimalnih) 820 kuna, također ne uspijevajući dosegnuti milijunski prag u kategoriji ostvarenog prometa. Brojke za prošlu godinu objavio je i Atlas (ATLS-R-A), ostvarivši u protekloj godini rast prihoda od 2,4 posto (na 234 milijuna kuna), te dobit od 3,8 milijuna kuna, što je znatno bolje od 1,2 milijuna kuna profita iz 2004. godine. Na objavu podataka ulagači su reagirali – korekcijom, dozvolivši tek izjednačavanje aktualnog rekorda od 117 kuna, a uz nešto manje od pola milijuna kuna prometa, dionice su zabilježile pad cijene od 1,7 posto (na 115 kuna). Poziciju Plive (PLVA-R-A) kao najlikvidnije domaće dionice i dalje nitko ozbiljnije ne ugrožava, za što je jučer bilo dovoljno 5,6 milijuna kuna prometa i blaga inicijativa prodavatelja, koji su izazvali pad od 0,9 posto, na 545 kuna, održavajući cijenu još uvijek blizu indikativnih 570 kuna (koliko vrijedi neformalna ponuda Actavisa). Kupci su pak (u pozitivno intoniranoj trgovini) učvrstili pozicije povlaštenih dionica Adris grupe (ADRS-P-A), izvukavši skromnih 0,2 posto rasta, na 3.306 kuna, dok je najaktivnija dionica Varaždinske burze, Ericsson Nikola Tesla (ERNT-R-A), ujedno i jedino izdanje koje je približilo pragu od milijun kuna, zaglavio u minusu od 0,9 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu