Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

I Varaždinci mlažnjak za utrku imaju

Autor: Saša Vejnović
05. rujan 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Zrakoplovna kompanija Winair u Varaždinu je predstavila poslovni avion Cessna vrijedan sedam milijuna dolara

Imate kompaniju u Varaždinu i hitno trebate otputovati u Frankfurt na poslovni sastanak? Dosad bi morali putovati najprije u Zagreb, ugovarati neki privatni let ili pak čekati na redovnu liniju. No, od idućeg mjeseca ćete moći jednostavno ugovoriti let s varaždinskog aerodroma, i to s tvrtkom Winair, mladom kompanijom koja je nedavno dobila svoj prvi mlažnjak Cessna Citation CJ2+ vrijedan sedam milijuna dolara. Ako se možete pronaći u prvoj rečenici, onda ste upravo vi ciljana klijentela nove aviokompanije, koja je u vlasništvu varaždinske grupacije T7. Iza nje se krije sedam varaždinskih tvrtki, a na čelu grupe je samozatajni Davor Patafta. Iako je kompanija u srijedu i službeno predstavljena novinarima, koji su za tu priliku mogli letjeti do Zadra na kavu, Patafta se na tom važnom događaju nije pojavio. Koliko bježi od javnosti svjedoči i podatak da vlastitim novinama, županijskom tjedniku Regional, dosad nije htio dati intervju.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Derutni aerodrom
Stoga su kompaniju i viziju samog aerodroma novinarima morali predstavljati neki drugi ljudi iz kompanije, ali i varaždinski gradonačelnik Ivan Čehok, dok je cijelu ideju podržao i državni tajnik u Ministarstvu prometa Dražen Breglec najavivši da bi sam aerodrom mogao računati i na pomoć države. A da aerodromu pomoć zaista treba, uvjerili smo se i sami. Riječ je o malom aerodromu koji se sastoji od asfaltirane piste i centralne zgrade u kojoj se smjestilo nekoliko ureda i restoran s jeftinim gablecima. Zaštitna ograda oko aerodroma ne postoji, pa se osim životinja na samoj pisti često mogu naći i mještani krateći tako put do svoje njive. Ljudi s aerodroma priznaju da im takvi susreti traktorista i zrakoplova koji pokušava sletjeti nerijetko stvaraju probleme. No, sve bi se to trebalo riješiti postavljanjem zaštitne ograde, na što se obvezala upravo kompanija Winair. “Prema našem sporazumu, Grad Varaždin će nastaviti ulagati u aerodrom i pobrinuti se za otkup zemljišta i slično, a od Winaira očekujemo da uloži u hangare, navigaciju, uzletno-sletnu opremu, da pista bude u boljem stanju i da se osvijetli”, rekao je Čehok novinarima, a iz reakcija predstavnika Winaira čini se da su oni na sve to spremni. Prema njihovim riječima, u čitav posao će investirati više od 31 milijun eura, a od tog će novca nabaviti još četiri mlazna zrakoplova i jedan helikopter. Trenutno osim spomenute Cessne kompanija ima helikopter Robinson R 44, vrijedan oko 700 tisuća dolara te još jednu Cessnu, ali manju s propelerom, koju su platili 180 tisuća dolara. Iako dodatnu raščlambu ulaganja novinarima nisu predstavili, sva četiri buduća mlazna zrakoplova veća su i skuplja od postojeće CJ2+, pa je doista pitanje koliko će ostati za ulaganje u sam aerodrom. No, Narcisa Huljev, predsjednica Uprave Varaždin Airport, računa i na potporu države, a nadu im daje i sam Breglec. “Sredstva za takve stvari za ovu godinu nisu više velika, otprilike još oko milijun eura, pa ćemo vidjeti koliko ćemo moći izdvojiti za ovaj aerodrom. No, iduće godine će biti više novca”, rekao nam je Breglec, koji je također imao prilike letjeti s novim poslovnim zrakoplovom, ali i s malim Robinsonom, helikopterom za kojeg svi znalci imaju samo riječi hvale.

Imate kompaniju u Varaždinu i hitno trebate otputovati u Frankfurt na poslovni sastanak? Dosad bi morali putovati najprije u Zagreb, ugovarati neki privatni let ili pak čekati na redovnu liniju. No, od idućeg mjeseca ćete moći jednostavno ugovoriti let s varaždinskog aerodroma, i to s tvrtkom Winair, mladom kompanijom koja je nedavno dobila svoj prvi mlažnjak Cessna Citation CJ2+ vrijedan sedam milijuna dolara. Ako se možete pronaći u prvoj rečenici, onda ste upravo vi ciljana klijentela nove aviokompanije, koja je u vlasništvu varaždinske grupacije T7. Iza nje se krije sedam varaždinskih tvrtki, a na čelu grupe je samozatajni Davor Patafta. Iako je kompanija u srijedu i službeno predstavljena novinarima, koji su za tu priliku mogli letjeti do Zadra na kavu, Patafta se na tom važnom događaju nije pojavio. Koliko bježi od javnosti svjedoči i podatak da vlastitim novinama, županijskom tjedniku Regional, dosad nije htio dati intervju.

Derutni aerodrom
Stoga su kompaniju i viziju samog aerodroma novinarima morali predstavljati neki drugi ljudi iz kompanije, ali i varaždinski gradonačelnik Ivan Čehok, dok je cijelu ideju podržao i državni tajnik u Ministarstvu prometa Dražen Breglec najavivši da bi sam aerodrom mogao računati i na pomoć države. A da aerodromu pomoć zaista treba, uvjerili smo se i sami. Riječ je o malom aerodromu koji se sastoji od asfaltirane piste i centralne zgrade u kojoj se smjestilo nekoliko ureda i restoran s jeftinim gablecima. Zaštitna ograda oko aerodroma ne postoji, pa se osim životinja na samoj pisti često mogu naći i mještani krateći tako put do svoje njive. Ljudi s aerodroma priznaju da im takvi susreti traktorista i zrakoplova koji pokušava sletjeti nerijetko stvaraju probleme. No, sve bi se to trebalo riješiti postavljanjem zaštitne ograde, na što se obvezala upravo kompanija Winair. “Prema našem sporazumu, Grad Varaždin će nastaviti ulagati u aerodrom i pobrinuti se za otkup zemljišta i slično, a od Winaira očekujemo da uloži u hangare, navigaciju, uzletno-sletnu opremu, da pista bude u boljem stanju i da se osvijetli”, rekao je Čehok novinarima, a iz reakcija predstavnika Winaira čini se da su oni na sve to spremni. Prema njihovim riječima, u čitav posao će investirati više od 31 milijun eura, a od tog će novca nabaviti još četiri mlazna zrakoplova i jedan helikopter. Trenutno osim spomenute Cessne kompanija ima helikopter Robinson R 44, vrijedan oko 700 tisuća dolara te još jednu Cessnu, ali manju s propelerom, koju su platili 180 tisuća dolara. Iako dodatnu raščlambu ulaganja novinarima nisu predstavili, sva četiri buduća mlazna zrakoplova veća su i skuplja od postojeće CJ2+, pa je doista pitanje koliko će ostati za ulaganje u sam aerodrom. No, Narcisa Huljev, predsjednica Uprave Varaždin Airport, računa i na potporu države, a nadu im daje i sam Breglec. “Sredstva za takve stvari za ovu godinu nisu više velika, otprilike još oko milijun eura, pa ćemo vidjeti koliko ćemo moći izdvojiti za ovaj aerodrom. No, iduće godine će biti više novca”, rekao nam je Breglec, koji je također imao prilike letjeti s novim poslovnim zrakoplovom, ali i s malim Robinsonom, helikopterom za kojeg svi znalci imaju samo riječi hvale.

Varaždinci su uvjereni da će već za godinu dana njihov aerodrom bitno drukčije izgledati, a kada se završe svi potrebni radovi, ne sumnjaju da će imati dobar promet. Osim što je Varaždin vrlo blizu Slovenije i Mađarske, autocesta do Zagreba zapravo im je veliki adut. I sami smo se uvjerili da se s istočnog dijela Zagreba do Varaždina može stići doista vrlo brzo, možda tek za koju minutu više nego što bi bilo potrebno za probijanje s istog mjesta u suprotni dio grada u vrijeme popodnevnih gužvi. A kada se već dođe do varaždinskog aerodroma, procedura je vrlo jednostavna. U avion se ulazi kao u automobil, treba biti pognut dok se ne stigne do jednog od šest kožnatih sjedala. A tada zabava počinje. Zvuk mlaznih motora sugerira da ste u ozbiljnom stroju, a nakon kratkog rulanja u to vas uvjeravaju i G sile. U tren oka sila vas prikuje uz naslon sjedala, a nakon vrlo kratkog zaleta uzlijeće se identično kao u kakvom velikom putničkom avionu. Osim što je mala Cessna okretnija. Let do Zadra bio je vrlo ugodan, bez ikakvih neuobičajenih podrhtavanja. Udobnost je na visokoj razini, sjedala se mogu izmicati i zakretati, može se koristiti satelitski telefon, pri ruci je i bočica pića. Iako je najavljeno da će let trajati tek 20 minuta, na zadarski aerodrom stigli smo za 35 minuta, navodno zbog promjene rute, što je u međuvremenu zahtijevala vojska. Nakon kave je uslijedio povratak, jednako ugodan i brz, a već desetak minuta nakon slijetanja nema traga bilo kakvoj posljedici ipak dalekog puta. Kako je promotivni let za novinare bio besplatan, nije bilo posljedica ni po novčanik. No, kada čitava stvar postane komercijalna, ovakav izlet do Zadra i natrag stajat će 2500 eura, svejedno leti li jedna ili šest osoba.

Domaća konkurencija
No, Winair nije jedini jer u Zagrebu već postoji prva kompanija koja u vlasništvu ima zrakoplov, također malu mlaznu Cessnu. “Ovim se poslom bavimo već šest godina, no prije smo isključivo ugovarali letove s tuđim zrakoplovima. Lani smo nabavili svoj avion i vrlo smo zadovoljni poslom, pa ćemo sigurno nabavljati još aviona i širit ćemo ponudu”, kaže Iva Rogović Lekić, direktorica kompanije Ivadom koja poslovne letove organizira iz zagrebačke zračne luke. Njihovim avionom do Zadra se može stići i za manje novca, let iz Zagreba i natrag će vas stajati svega 1700 eura, no u zrakoplov stane jedan putnik manje. Iz njenih riječi se čini da nije zabrinuta zbog konkurencije, što je donekle razumljivo kada se pogleda situacija u susjednim zemljama. Gotovo svaka susjedna zemlja ima nekoliko sličnih kompanija koje u floti imaju četiri ili pet manjih mlaznih aviona. Dosad su te kompanije imale letove i u Hrvatskoj, no registracijom prvog hrvatskog komercijalnog aviona generalnog zrakoplovstva oni to legalno više ne mogu raditi, a za najveći dio tog kolača predstoji borba domaćih kompanija.

Autor: Saša Vejnović
05. rujan 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

A imaju li možda piloti Princ Aviation iz Beograda radnu dozvolu da mogu letjeti na Winairovom Citationu?
Zna li g. Bleglec tko ga je vozio do Zadra, Hrvatski piloti nisu….

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close