Bitka za korisnike brzog interneta sve je žešća. U posljednjih godinu dana broj DSL korisnika povećao se za više od 150.000 na oko pola milijuna, dok je broj korisnika interneta, kako tvrdi agencija GfK, narastao za svega 1 posto te se kreće oko 2 milijuna. Iz tih je podataka vidljivo da građani u najvećoj mjeri, njih tri četvrtine, internetu pristupaju putem sporog 56k modema, ali se taj omjer sve brže mijenja u korist brzog, širokopojasnog pristupa internetu. Glavni dobitnik utrke za korisnike širokopojasnog interneta je grupa T-HT. Njezina fiksna jedinica, koja uključuje T-Com i Iskon, u prvih šest mjeseci ove godine povećala je broj ADSL linija za 45,4 posto na 403.000. Nominalno, riječ je o rastu od 126.000 priključaka. Do kraja godine plan je grupe T-HT taj pokazatelj povisiti za još gotovo 50.000 korisnika. Dodatno, polugodišnji rezultati grupe T-HT ukazuju da je interes za spori, modemski pristup sve manji. Tako je u istom razdoblju broj korisnika koji internetu pristupaju putem modema povećan za svega 2,1 posto, na 757.000.
Ulaganja u infrastrukturu
Velik rast broja korisnika ADSL-a bilježi i T-Comov konkurent, Optima telekom. Ta je tvrtka u svojem izvješću za prvo polugodište 2008. navela da joj je broj ADSL linija porastao za sedam puta, na 18.000. Naime, sredinom prošle godine Optima je imala tek nešto više od dvije tisuće korisnika ADSL-a. “Ključni razlog tako velikog rast broja korisnika ADSL-a u prvih 6 mjeseci ove godine je u ulaganju u razvoj vlastite infrastrukture. To znači da smo povećavali broj kolokacija za 28,6 posto, na njih 175, što je za posljedicu imalo povećanje broja dostupnih priključaka. Očekujemo da će se taj tempo nastaviti jer smo tijekom srpnja i kolovoza zadržali tempo izgradnje kolokacija i povećanja dosegnutog tržišta”, kaže Hrvoje Lovrić, direktor Korporativnih komunikacija Optima telekoma. Zamjetan rast broja korisnika zabilježio je i treći po veličini fiksni operater u Hrvatskoj, tvrtka B.Net Hrvatska, koja nudi kabelski pristup internetu. “Povećali smo broj širokopojasnih korisnika na približno 14-15 tisuća. Dio korisnika dobili smo zahvaljujući našim novim 2D i 3D paketima usluga, koji uz televiziju i telefon uključuju kabelski, znači širokopojasni pristup internetu”, ističe Adrian Ježina, predsjednik Uprave B.Neta Hrvatska.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Broj korisnika Interneta mjeri se po broju osoba koje pristupaju Internetu, dok jedan širokopojasni priključak može koristiti više od jedne osobe – korisnika Interneta. Prema tome zaključak da 3/4 Hrvata koristi Internet putem dial-up-a ne može biti točan. Osim toga navedenih 757.000 T-Com dial-up accounta obuhvaća i neaktivne accounte (npr. svatko tko dobije ADSL dobiva automatizmom i dial-up account koji vjerojatno koristi nikada).
Uključite se u raspravu