Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

T-Com i Iskon i dalje glavni igrači DSL utrke

Autor: Bernard Ivezić
29. kolovoz 2008. u 06:30
Podijeli članak —

U posljednjih godinu dana broj DSL korisnika dosegnuo je pola milijuna

Bitka za korisnike brzog interneta sve je žešća. U posljednjih godinu dana broj DSL korisnika povećao se za više od 150.000 na oko pola milijuna, dok je broj korisnika interneta, kako tvrdi agencija GfK, narastao za svega 1 posto te se kreće oko 2 milijuna. Iz tih je podataka vidljivo da građani u najvećoj mjeri, njih tri četvrtine, internetu pristupaju putem sporog 56k modema, ali se taj omjer sve brže mijenja u korist brzog, širokopojasnog pristupa internetu. Glavni dobitnik utrke za korisnike širokopojasnog interneta je grupa T-HT. Njezina fiksna jedinica, koja uključuje T-Com i Iskon, u prvih šest mjeseci ove godine povećala je broj ADSL linija za 45,4 posto na 403.000. Nominalno, riječ je o rastu od 126.000 priključaka. Do kraja godine plan je grupe T-HT taj pokazatelj povisiti za još gotovo 50.000 korisnika. Dodatno, polugodišnji rezultati grupe T-HT ukazuju da je interes za spori, modemski pristup sve manji. Tako je u istom razdoblju broj korisnika koji internetu pristupaju putem modema povećan za svega 2,1 posto, na 757.000.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Ulaganja u infrastrukturu
Velik rast broja korisnika ADSL-a bilježi i T-Comov konkurent, Optima telekom. Ta je tvrtka u svojem izvješću za prvo polugodište 2008. navela da joj je broj ADSL linija porastao za sedam puta, na 18.000. Naime, sredinom prošle godine Optima je imala tek nešto više od dvije tisuće korisnika ADSL-a. “Ključni razlog tako velikog rast broja korisnika ADSL-a u prvih 6 mjeseci ove godine je u ulaganju u razvoj vlastite infrastrukture. To znači da smo povećavali broj kolokacija za 28,6 posto, na njih 175, što je za posljedicu imalo povećanje broja dostupnih priključaka. Očekujemo da će se taj tempo nastaviti jer smo tijekom srpnja i kolovoza zadržali tempo izgradnje kolokacija i povećanja dosegnutog tržišta”, kaže Hrvoje Lovrić, direktor Korporativnih komunikacija Optima telekoma. Zamjetan rast broja korisnika zabilježio je i treći po veličini fiksni operater u Hrvatskoj, tvrtka B.Net Hrvatska, koja nudi kabelski pristup internetu. “Povećali smo broj širokopojasnih korisnika na približno 14-15 tisuća. Dio korisnika dobili smo zahvaljujući našim novim 2D i 3D paketima usluga, koji uz televiziju i telefon uključuju kabelski, znači širokopojasni pristup internetu”, ističe Adrian Ježina, predsjednik Uprave B.Neta Hrvatska.

Bitka za korisnike brzog interneta sve je žešća. U posljednjih godinu dana broj DSL korisnika povećao se za više od 150.000 na oko pola milijuna, dok je broj korisnika interneta, kako tvrdi agencija GfK, narastao za svega 1 posto te se kreće oko 2 milijuna. Iz tih je podataka vidljivo da građani u najvećoj mjeri, njih tri četvrtine, internetu pristupaju putem sporog 56k modema, ali se taj omjer sve brže mijenja u korist brzog, širokopojasnog pristupa internetu. Glavni dobitnik utrke za korisnike širokopojasnog interneta je grupa T-HT. Njezina fiksna jedinica, koja uključuje T-Com i Iskon, u prvih šest mjeseci ove godine povećala je broj ADSL linija za 45,4 posto na 403.000. Nominalno, riječ je o rastu od 126.000 priključaka. Do kraja godine plan je grupe T-HT taj pokazatelj povisiti za još gotovo 50.000 korisnika. Dodatno, polugodišnji rezultati grupe T-HT ukazuju da je interes za spori, modemski pristup sve manji. Tako je u istom razdoblju broj korisnika koji internetu pristupaju putem modema povećan za svega 2,1 posto, na 757.000.

Ulaganja u infrastrukturu
Velik rast broja korisnika ADSL-a bilježi i T-Comov konkurent, Optima telekom. Ta je tvrtka u svojem izvješću za prvo polugodište 2008. navela da joj je broj ADSL linija porastao za sedam puta, na 18.000. Naime, sredinom prošle godine Optima je imala tek nešto više od dvije tisuće korisnika ADSL-a. “Ključni razlog tako velikog rast broja korisnika ADSL-a u prvih 6 mjeseci ove godine je u ulaganju u razvoj vlastite infrastrukture. To znači da smo povećavali broj kolokacija za 28,6 posto, na njih 175, što je za posljedicu imalo povećanje broja dostupnih priključaka. Očekujemo da će se taj tempo nastaviti jer smo tijekom srpnja i kolovoza zadržali tempo izgradnje kolokacija i povećanja dosegnutog tržišta”, kaže Hrvoje Lovrić, direktor Korporativnih komunikacija Optima telekoma. Zamjetan rast broja korisnika zabilježio je i treći po veličini fiksni operater u Hrvatskoj, tvrtka B.Net Hrvatska, koja nudi kabelski pristup internetu. “Povećali smo broj širokopojasnih korisnika na približno 14-15 tisuća. Dio korisnika dobili smo zahvaljujući našim novim 2D i 3D paketima usluga, koji uz televiziju i telefon uključuju kabelski, znači širokopojasni pristup internetu”, ističe Adrian Ježina, predsjednik Uprave B.Neta Hrvatska.

Glavni motiv sve žešće konkurencije za korisnike širokopojasnog interneta su sve veći prihodi koje operater ostvaruje po korisniku DSL-a naspram onoga koji internetu pristupa putem modema. T-HT tvrdi da je njegov prosječan prihod po korisniku ADSL linije (ARPU) u posljednjih godinu dana porastao za 1,7 posto, na 124 kune. Možda se ne čini mnogo, ali treba uzeti u obzir da je istovremeno ARPU po korisniku telefona pao za 5,6 posto na 151 kunu. Također je T-HT upravo zahvaljujući dodatnim širokopojasnim uslugama povećao prihod od internetskih usluga za 34,2 posto te one za prvih šest mjeseci ove godine iznose 425 milijuna kuna.

Mobilni segment
Sličan rast broja korisnika širokopojasnog interneta u idućem razdoblju očekuje se u mobilnom segmentu. To je nedavno naglasio Mladen Pejković, predsjednik Uprave Vipneta, a s planovima da započnu prodaju iPhonea u Hrvatskoj takve je planove potvrdio i T-Mobile. Prema neslužbenim procjenama u Hrvatskoj danas se internetu pristupa putem gotovo 100.000 mobilnih uređaja, podjednako u oba najveća mobilna operatera.

Autor: Bernard Ivezić
29. kolovoz 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

Broj korisnika Interneta mjeri se po broju osoba koje pristupaju Internetu, dok jedan širokopojasni priključak može koristiti više od jedne osobe – korisnika Interneta. Prema tome zaključak da 3/4 Hrvata koristi Internet putem dial-up-a ne može biti točan. Osim toga navedenih 757.000 T-Com dial-up accounta obuhvaća i neaktivne accounte (npr. svatko tko dobije ADSL dobiva automatizmom i dial-up account koji vjerojatno koristi nikada).

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close