Pojedini poslovi ne mogu se obaviti pojedinačnim radom. Krupniji, složeniji ciljevi obično zahtijevaju suradnju većeg broja ljudi. Zbog toga danas nema organizacije u kojoj se ne govori o vrijednosti timskog rada.
Ako ste dio poslovnog svijeta, dobro prožimanje s radnom okolinom znači biti uvažen i prihvaćen član skupine. A takva sposobnost ključan je element opisa gotovo svakog radnog mjesta. Traže se u dovoljnoj mjeri razvijene društvene vještine radi održavanja otvorenih i plodnih odnosa te združenog obavljanja zadataka, bilo da je riječ o osmišljavanju novog logotipa, reklamne kampanje ili prezentacije ponude za nove klijente. Mnogi poslodavci uviđaju značenje suradnje te organiziraju tečajeve i manifestacije radi pomaganja radnicima da razviju osjećaj zajedništva. No ljudi su vrlo nezavisna bića te praktično svatko ima svoja mišljenja i zasebne metode obavljanja posla. Tako su naši umovi prirodno programirani. Svatko je prvobitno zainteresiran za svoju nagradu, poštovanje, afirmaciju i ostale individualne vrijednosti. Timski rad, međutim, zahtijeva požrtvovnost, kompromise, dijeljenje nagrada i odgovornosti, što za mnoge od nas nije prihvatljivo iako u konačnici dovodi do veće dobrobiti i za pojedince. Svjesni prirodnog ljudskog individualizma neki smatraju da u poslu emocije valja držati pod strogom kontrolom te da je susprezanje osobnih stremljenja znak vrhunske profesionalnosti. Međutim, rad u grupi ne zahtijeva gušenje, nego obradu emocija i njihovo pretvaranje u uspješnu komunikaciju. Također timska igra zahtijeva prepoznavanje tuđih emocija, osobito onih koje nisu jasno izražene. Tada možete reagirati u skladu s njima i radi obavljanja posla pred vama. A to može biti težak zadatak, ovisno o radnom okruženju te osobnosti sudionika. Budući da pokazivanje i prepoznavanje emocija može doprinijeti uspjehu u poslu, industrijski psiholozi daju nekoliko sugestija koje je korisno držati na umu u timskom radu. Isključivanje emocija u radnoj sredini može biti pogrešno, dok potpuna neutralnost, neosobnost i okrenutost isključivo poslu može biti štetna za produktivnost, navodi Lucio Esposito, psiholog iz Istraživačkog centra o psihologiji rada u Lyonu, koji je proučavao običaje timskog rada u raznim kulturama, uključujući sjeverno i južnoameričku, azijsku i bliskoistočnu. “Azijati i Latinoamerikanci smatraju da su osobni odnosi jednako važni na poslu kao i profesionalnost i kvaliteta rada”, kaže. “S druge strane u SAD-u i sjeverozapadnoj Europi češće dolazi do propusta u opažanju tuđih emocija jer su ljudi manje vični čitanju neverbalne komunikacije. Takav je hladan i neosoban stav prema suradnicima najzastupljeniji u anglosaksonskim društvima”. Ipak, u anglosaksonskom svijetu mijenja se stav o suradnji i faktoru međuljudskih odnosa u poslu. Anketa iz 2003. pokazala je da Amerikanci smatraju da je sposobnost timskog rada najvažniji faktor napredovanja u poslu, ispred zasluga, izvedbe, inteligencije, prekovremenog rada i donošenja zarade poslodavcu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu