Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Pad potražnje srušio dobit Targeta za 7,6%

Autor: Ksenija Končevski
21. kolovoz 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Dok Wal-Mart sniženjima privlači kupce, manji rival nije se prilagodio tržištu

Dok je veći američki rival Wal-Mart zahvaljujući sniženim cijenama uspio zainteresirati veći broj kupaca i zabilježiti rast rezultata, maloprodajni trgovački lanac Target poslovanje za drugi kvartal završio je padom neto dobiti što Uprava pripisuje smanjenoj potražnji za trendovskom odjećom i kućnim dekorom koju nudi u svojim prodavaonicama u korist svakodnevnih potrepština.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Iz Targeta, drugog po veličini maloprodajnog trgovačkog lanca u SAD-u nakon Wal-Marta, izvijestili su o 7,6-postotnom padu neto dobiti za drugi kvartal do 2. kolovoza, koja se spustila na 634 milijuna nakon 686 milijuna dolara koliko je iznosila za isto razdoblje prošle godine. Riječ je o četvrtom uzastopnom padu kvartalne neto dobiti Targeta, a razlog tome je, kako poručuju u tvrtki, što su kupci koji su prije pojačano kupovali jeftine i elegantne odjevne artikle koje tvrtka nudi u svom asortimanu skresali potrošnju na te proizvode. Prihodi Targeta u proteklom su tromjesečnom razdoblju ipak narasli 5,8 posto, na 15,4 milijarde nakon 14,6 milijardi dolara ostvarenih u istom razdoblju lani. Prodaja u Targetovim trgovinama u posljednjih godinu dana, a riječ je o ključnom mjerilu uspješnosti poslovanja tvrtke, potonula je 0,4 posto. Prošloga je tjedna rezultate poslovanja za drugi kvartal objavio i Targetov veći američki konkurent Wal-Mart koji je neto dobit u istom razdoblju povećao 17 posto. “Wal-Mart je pojačao svoju poziciju zahvaljujući sloganu ”Štedite novac. Živite bolje“ što upućuje da je prvak u niskim cijenama”, ustvrdio je Craig Johnson, predsjednik konzutantske tvrtke za maloprodaju Customer Growth Partners, a prenosi agencija Reuters. Da bi konkurirao, Target mora nadići oglašavanje modnih artikala i povezati poruku koja će kupcima “uštedjeti novac i pomoći njihovim obiteljima da prežive kroz ova gospodarski teška vremena”, nastavlja Johnson. Da bi potaklo rast rezultata, vodstvo Targeta se koncentriralo na artikle primjerice poput hrane i lijekova koji su kupcima češće potrebni.

Dok je veći američki rival Wal-Mart zahvaljujući sniženim cijenama uspio zainteresirati veći broj kupaca i zabilježiti rast rezultata, maloprodajni trgovački lanac Target poslovanje za drugi kvartal završio je padom neto dobiti što Uprava pripisuje smanjenoj potražnji za trendovskom odjećom i kućnim dekorom koju nudi u svojim prodavaonicama u korist svakodnevnih potrepština.

Iz Targeta, drugog po veličini maloprodajnog trgovačkog lanca u SAD-u nakon Wal-Marta, izvijestili su o 7,6-postotnom padu neto dobiti za drugi kvartal do 2. kolovoza, koja se spustila na 634 milijuna nakon 686 milijuna dolara koliko je iznosila za isto razdoblje prošle godine. Riječ je o četvrtom uzastopnom padu kvartalne neto dobiti Targeta, a razlog tome je, kako poručuju u tvrtki, što su kupci koji su prije pojačano kupovali jeftine i elegantne odjevne artikle koje tvrtka nudi u svom asortimanu skresali potrošnju na te proizvode. Prihodi Targeta u proteklom su tromjesečnom razdoblju ipak narasli 5,8 posto, na 15,4 milijarde nakon 14,6 milijardi dolara ostvarenih u istom razdoblju lani. Prodaja u Targetovim trgovinama u posljednjih godinu dana, a riječ je o ključnom mjerilu uspješnosti poslovanja tvrtke, potonula je 0,4 posto. Prošloga je tjedna rezultate poslovanja za drugi kvartal objavio i Targetov veći američki konkurent Wal-Mart koji je neto dobit u istom razdoblju povećao 17 posto. “Wal-Mart je pojačao svoju poziciju zahvaljujući sloganu ”Štedite novac. Živite bolje“ što upućuje da je prvak u niskim cijenama”, ustvrdio je Craig Johnson, predsjednik konzutantske tvrtke za maloprodaju Customer Growth Partners, a prenosi agencija Reuters. Da bi konkurirao, Target mora nadići oglašavanje modnih artikala i povezati poruku koja će kupcima “uštedjeti novac i pomoći njihovim obiteljima da prežive kroz ova gospodarski teška vremena”, nastavlja Johnson. Da bi potaklo rast rezultata, vodstvo Targeta se koncentriralo na artikle primjerice poput hrane i lijekova koji su kupcima češće potrebni.

Tvrtka je također stavila veći naglasak na dio slogana “Plati manje” koji u cijelosti glasi “Plati manje. Očekuj više”. Unatoč teškoćama u Targetu poručuju da ne namjeravaju znatno izmijeniti strategiju poslovanja zbog gospodarske klime. Target je početkom godine, inače, zaključio prodaju 47-postotnog udjela poslovanja s kreditnim karticama koje je prešlo JPMorgan Chaseu za 3,6 milijardi dolara. Dok Target trpi probleme, u konkurentskom Wal-Martu prošloga su tjedna objavili skok rezultata. Poslovanje u drugom fiskalnom kvartalu do 31. srpnja, kako smo već pisali, Wal-Mart je nakon 2,9 milijardi dolara ostvarenih prošle godine zaključio skokom neto dobiti na 3,4 milijarde dolara zahvaljujući sniženim cijenama hrane, elektronike, proizvoda za njegu tijela i lijekova koji su zainteresirali veći broj kupaca. Prihode je američka tvrtka u proteklom tromjesečnom razdoblju pritom povećala na 102,7 milijardi dolara nakon 92,9 milijardi dolara ostvarenih godinu prije. Wal-Mart je u posljednjih godinu dana bilježio uspješne poslovne rezultate velikim dijelom zahvaljujući nepovoljnim gospodarskim kretanjima u SAD-u zbog kojih su potrošači krenuli u trgovine u potragu za sniženom robom. Tijekom proteklog kvartalnog razdoblja na poslovanje Wal-Marta pozitivno je, podsjećamo, djelovala i odluka američke vlade da izvrši povrat prije uplaćenog poreza u ukupnom iznosu od 100 milijardi dolara.




Autor: Ksenija Končevski
21. kolovoz 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close