Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Nokia najpoželjniji brend mobitela u Hrvatskoj

Autor: Bernard Ivezić
21. srpanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Čak 60 posto mobitela u Hrvatskoj proda se putem poslovnica operatera T-Mobilea, Vipneta i Tele2

Hrvati za mobitel najradije biraju Nokiju, koju ujedno i najčešće kupuju. Kako doznaje Poslovni dnevnik, čak 40 posto korisnika mobilne telefonije u Hrvatskoj razgovara preko mobitela marke Nokia kojoj je prvi rival Sony Ericsson. Rezultat je to najnovijeg istraživanja agencije Puls o preferencama hrvatskih korisnika mobitela.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Pet marki
Puls je došao do podatka da tržištem mobilnih aparata u Hrvatskoj gospodari pet tržišnih marki. Prva je Nokia s najvećim tržišnim udjelom od 40 posto, zatim Sony Ericsson i Samsung sa 19 posto udjela, pa Siemens sa 14 posto i Motorola sa 13 posto tržišnog udjela. Također je zanimljivo da 14 posto korisnika ni ne zna koji mobitel posjeduje. Građani u pravilu mobitel kupuju izravno od mobilnih operatera. Prema podacima Pulsa 60 posto od ukupne prodaje mobitela u Hrvatskoj ostvari se kroz mrežu poslovnica T-Mobilea, Vipneta i Tele2. Kod nekih marki, poput Motorole, taj je postotak visokih 90 posto. No, kako doznajemo od zastupnika vodećih mobilnih marki, drugi važan prodajni kanal su specijalizirane trgovine. “Sony Ericsson svoje modele, osim kroz prodajnu mrežu sva tri hrvatska operatera, plasira i kroz vlastitu mrežu ovlaštenih distributera u Hrvatskoj među kojima su MSAN, Microline i Intelkom, kao i kroz mrežu njihovih prodajnih partnera”, izjavila je Lahorka Cvitković, glasnogovornica Sony Ericssona za Hrvatsku. Kad biraju mobitel, građani, prema istraživanju Pulsa, na prvo mjesto stavljaju izdržljivost. Za čak 67 posto muškaraca i 66 posto žena to je odlučujući čimbenik pri kupnji novog mobitela. Na drugom mjestu je cijena koju kao važan faktor izdvaja više od 60 posto ispitanika. Privlačan dizjan uređaja, preferirani brend i veličina ekrana potencijalnim kupcima su podjednako bitni. Žene, njih 50 posto, u pravilu će izabrati mobitel koji im ljepše izgleda, dok muškarci preferiraju veličinu ekrana, što kao važan čimbenik izdvaja 42 posto ispitanika. Dodaci kao što su kamera i MP3 player mnogo su važniji ženskom djelu populacije nego muškarcima. Naime, 40 posto žena radije će odabrati mobitel koji ima kvalitetniju kameru. Puls je također došao do zaključka da su žene pri odabiru mobitela sklonije poslušati savjet svojih bližnjih i prijatelja, što čini njih 47 posto, pa čak i preporuku prodajnog osoblja u trgovini što će rado saslušati njih 34 posto. Adrijan Vazdar, direktor Motorole za Hrvatsku, Sloveniju i BiH kaže da se kod nas još bolje prodaju jeftiniji modeli mobitela. No dodaje da u posljednje vrijeme bilježe sve bolje rezultate u prodaji skupljih modela, naročito onih namijenjenih poslovnim korisnicima. “Većina prodanih modela može se svrstati u niži srednji cjenovni razred. Ipak, u posljednje vrijeme primjećujemo porast prodaje i nešto skupljih mobitela s naprednijim funkcijama, što je najčešći izbor poslovnih ljudi. Naime, sve je jači trend pametnih mobitela koji ne omogućuju samo telefoniranje i slanje SMS-a i MMS-a već i provjeravanje e-mailova”, kaže Vazdar.

Hrvati za mobitel najradije biraju Nokiju, koju ujedno i najčešće kupuju. Kako doznaje Poslovni dnevnik, čak 40 posto korisnika mobilne telefonije u Hrvatskoj razgovara preko mobitela marke Nokia kojoj je prvi rival Sony Ericsson. Rezultat je to najnovijeg istraživanja agencije Puls o preferencama hrvatskih korisnika mobitela.

Pet marki
Puls je došao do podatka da tržištem mobilnih aparata u Hrvatskoj gospodari pet tržišnih marki. Prva je Nokia s najvećim tržišnim udjelom od 40 posto, zatim Sony Ericsson i Samsung sa 19 posto udjela, pa Siemens sa 14 posto i Motorola sa 13 posto tržišnog udjela. Također je zanimljivo da 14 posto korisnika ni ne zna koji mobitel posjeduje. Građani u pravilu mobitel kupuju izravno od mobilnih operatera. Prema podacima Pulsa 60 posto od ukupne prodaje mobitela u Hrvatskoj ostvari se kroz mrežu poslovnica T-Mobilea, Vipneta i Tele2. Kod nekih marki, poput Motorole, taj je postotak visokih 90 posto. No, kako doznajemo od zastupnika vodećih mobilnih marki, drugi važan prodajni kanal su specijalizirane trgovine. “Sony Ericsson svoje modele, osim kroz prodajnu mrežu sva tri hrvatska operatera, plasira i kroz vlastitu mrežu ovlaštenih distributera u Hrvatskoj među kojima su MSAN, Microline i Intelkom, kao i kroz mrežu njihovih prodajnih partnera”, izjavila je Lahorka Cvitković, glasnogovornica Sony Ericssona za Hrvatsku. Kad biraju mobitel, građani, prema istraživanju Pulsa, na prvo mjesto stavljaju izdržljivost. Za čak 67 posto muškaraca i 66 posto žena to je odlučujući čimbenik pri kupnji novog mobitela. Na drugom mjestu je cijena koju kao važan faktor izdvaja više od 60 posto ispitanika. Privlačan dizjan uređaja, preferirani brend i veličina ekrana potencijalnim kupcima su podjednako bitni. Žene, njih 50 posto, u pravilu će izabrati mobitel koji im ljepše izgleda, dok muškarci preferiraju veličinu ekrana, što kao važan čimbenik izdvaja 42 posto ispitanika. Dodaci kao što su kamera i MP3 player mnogo su važniji ženskom djelu populacije nego muškarcima. Naime, 40 posto žena radije će odabrati mobitel koji ima kvalitetniju kameru. Puls je također došao do zaključka da su žene pri odabiru mobitela sklonije poslušati savjet svojih bližnjih i prijatelja, što čini njih 47 posto, pa čak i preporuku prodajnog osoblja u trgovini što će rado saslušati njih 34 posto. Adrijan Vazdar, direktor Motorole za Hrvatsku, Sloveniju i BiH kaže da se kod nas još bolje prodaju jeftiniji modeli mobitela. No dodaje da u posljednje vrijeme bilježe sve bolje rezultate u prodaji skupljih modela, naročito onih namijenjenih poslovnim korisnicima. “Većina prodanih modela može se svrstati u niži srednji cjenovni razred. Ipak, u posljednje vrijeme primjećujemo porast prodaje i nešto skupljih mobitela s naprednijim funkcijama, što je najčešći izbor poslovnih ljudi. Naime, sve je jači trend pametnih mobitela koji ne omogućuju samo telefoniranje i slanje SMS-a i MMS-a već i provjeravanje e-mailova”, kaže Vazdar.

Porast prodaje
Do sličnih je saznanja došla agencija Puls koja je kad je ponudila građanima da ocjenom od 1 do 5 ocjene koliko im se posao čini više pod kontrolom otkako imaju mobitel dobila prosječan odgovor 3. Građani osim toga ističu da upravo putem mobitela najčešće dogovaraju poslovne sastanke.

Sony Ericsson otpušta 2000 radnika

Proizvođač mobilnih telefona Sony Ericssson objavio je da će otpustiti 2000 radnika diljem svijeta zbog poslovnih gubitaka u drugom kvartalu zbog nepovoljnog stanja na tržištu. ‘Ukinut ćemo 2000 od 12.000 radnih mjesta diljem svijeta u roku od godinu dana’, rekla je AFP-u, glasnogovornica kompanije Susan Anderson. Sony Ericsson je prijavio poslovni gubitak od dva milijuna eura u drugom kvartalu, dok je lani u istom razdoblju imao dobit od 315 milijuna eura. Neto dobit pala je za 97 posto, s 220 milijuna prošle godine na samo šest milijuna ove godine. Prodaja je smanjena za 9,4 posto i iznosila je 2,82 milijarde eura.




Autor: Bernard Ivezić
21. srpanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close