Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Costa otvara kafeterije u Splitu, Zagrebu, Dubrovniku i Rijeci

Autor: Biserka Ranogajec
02. srpanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

U gradnju jednog objekta s franšizom britanske Costa Coffee treba uložiti između 150 i 200 tisuća eura

U drugoj polovici srpnja u Splitu britanski Costa Coffee otvara svoju prvu kafeteriju u Hrvatskoj. Time je potvrđeno da je prestigao najjači svjetski lanac kafeterija američki Starbucks koji ipak neće prvi u Hrvatskoj otvoriti kafeteriju. Hrvatska je 22. zemlja u kojoj se otvara Costa Coffee Shop. Prije dvije godine otvorena je prva kafeterija u regiji u Bugarskoj, te prošle godine u Srbiji.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Centar grada
Zagreb prvu kafeteriju dobiva tijekom listopada na prestižnoj lokaciji koju nositelji franšize za Hrvatsku, splitska Vlamanda Grupa, još ne želi navesti. Poznato je da će jedna od idućih lokacija biti u dvorani Arena kada njezina izgradnja bude dovršena. Nakon Splita i Zagreba, osim dodatnih kafeterija u ta dva grada, do kraja godine trebale bi biti otvorene Costa Coffee u Dubrovniku i Rijeci, a sljedeće u Osijeku. Razmatraju se primarno lokacije u centrima gradova te shopping centrima u izgradnji.Suvlasnici Vlamanda Grupe i Vlamanda Sporta, dvije inače zasebne tvrtke, su Damir Žarko, Mladen Mušura i Zdravko Vuko. Već prije nekoliko godina Vlamanda Grupa je bila zainteresirana za kupnju franšize, ali nije bila spremna za tako veliku investiciju. U gradnju jednog objekta treba uložiti između 150 i 200 tisuća eura. U međuvremenu je franšizu za cijelu regiju kupio srpski Delta Sport od kojeg je Vlamanda Grupa otkupila fanšizu za Hrvatsku. Delta Sport i Vlamanda Sport inače godinama posluju u distribuciji i trgovini sportskom opremom i bilo je, kaže Mario Scherr, direktor Vlamanda Grupe, razumljivo što je franšiza za Costa Coffee prodana upravo njima. Iako je kava za mnoge najpopularnije piće u svijetu budući da se konzumira više od 400 milijardi šalica godišnje i da je prema količini drugi proizvod kojim se trguje nakon nafte, globalni lanci modernih kafeterija novijeg su doba. S njima se krenulo u SAD-u. Zbog konkurencije s restoranima brze hrane sve više kafeterija se u uslugama isprepliće sa zalogajnicama. Kombinaciju kave i hrane uvode i naše tvrtke koje imaju ambicije u stvaranju lanaca poput nedavno otvorenog Daily fresha, prve karike lanca zalogajnica kojima zagrebačka tvrtka GFG Gustus počinje razvijati biznis brze hrane.

U drugoj polovici srpnja u Splitu britanski Costa Coffee otvara svoju prvu kafeteriju u Hrvatskoj. Time je potvrđeno da je prestigao najjači svjetski lanac kafeterija američki Starbucks koji ipak neće prvi u Hrvatskoj otvoriti kafeteriju. Hrvatska je 22. zemlja u kojoj se otvara Costa Coffee Shop. Prije dvije godine otvorena je prva kafeterija u regiji u Bugarskoj, te prošle godine u Srbiji.

Centar grada
Zagreb prvu kafeteriju dobiva tijekom listopada na prestižnoj lokaciji koju nositelji franšize za Hrvatsku, splitska Vlamanda Grupa, još ne želi navesti. Poznato je da će jedna od idućih lokacija biti u dvorani Arena kada njezina izgradnja bude dovršena. Nakon Splita i Zagreba, osim dodatnih kafeterija u ta dva grada, do kraja godine trebale bi biti otvorene Costa Coffee u Dubrovniku i Rijeci, a sljedeće u Osijeku. Razmatraju se primarno lokacije u centrima gradova te shopping centrima u izgradnji.Suvlasnici Vlamanda Grupe i Vlamanda Sporta, dvije inače zasebne tvrtke, su Damir Žarko, Mladen Mušura i Zdravko Vuko. Već prije nekoliko godina Vlamanda Grupa je bila zainteresirana za kupnju franšize, ali nije bila spremna za tako veliku investiciju. U gradnju jednog objekta treba uložiti između 150 i 200 tisuća eura. U međuvremenu je franšizu za cijelu regiju kupio srpski Delta Sport od kojeg je Vlamanda Grupa otkupila fanšizu za Hrvatsku. Delta Sport i Vlamanda Sport inače godinama posluju u distribuciji i trgovini sportskom opremom i bilo je, kaže Mario Scherr, direktor Vlamanda Grupe, razumljivo što je franšiza za Costa Coffee prodana upravo njima. Iako je kava za mnoge najpopularnije piće u svijetu budući da se konzumira više od 400 milijardi šalica godišnje i da je prema količini drugi proizvod kojim se trguje nakon nafte, globalni lanci modernih kafeterija novijeg su doba. S njima se krenulo u SAD-u. Zbog konkurencije s restoranima brze hrane sve više kafeterija se u uslugama isprepliće sa zalogajnicama. Kombinaciju kave i hrane uvode i naše tvrtke koje imaju ambicije u stvaranju lanaca poput nedavno otvorenog Daily fresha, prve karike lanca zalogajnica kojima zagrebačka tvrtka GFG Gustus počinje razvijati biznis brze hrane.

Iza Gustus start-up projekta stoji fond rizičnog kapitala Quaestus Private Equity, donedavno jedini registrirani fond te vrste, koji se u javnosti najčešće personificira u jednom od (trojice) njegovih osnivača – Borislavom Škegrom. U biznis, ali samo s kavom, od hrvatskih proizvođača krenula je Franja otvarajući trgovine kako bi promovirala svoju marku kave. Prvu kafeteriju u lancu Costa Coffee otvorili su Talijani, braća Sergio i Bruno Costa 1978. u Londonu, 1995. preuzima ih Whitbread PLC, vodeća britanska tvrtka u sektoru usluga i ugostiteljstva koja je već 2005. imala četiristotu po redu Costa kafeteriju u Cambridgeu. U Dubaiju je 2006. otvorena stota u inozemstvu, a lani tisućita u centru Moskve. Alan Parker, izvršni direktor Whitbread PLC, najavio je da žele u idućih pet godina povećanje kafeterija na 2000, što je mnogo ambicioznije od Starbucksa koji je također odlučio otvoriti u Europi 150 novih kafića jer je lani prvi put u domovini imao pad prometa. I McDonald’s u SAD-u namjerava radi boljeg konkuriranja upravo Starbucksu ove godine uvesti poseban pult s kavama McCafe.

Vlastita kava
Costa je postala najveća tvrtka u Britaniji u poslu s kavom i zato što je poslovno upravljanje usmjerila kroz tri kanala. Prvi je UK Retail u koji je inkorporirano franšizno poslovanje u Britaniji gdje se odgovara za više od 700 kafeterija, a do kraja ove godine bit će ih još stotinu. Drugi dio je International, zadužen za više od 300 kafeterija u svijetu s planiranim rastom na tisuću. Svu kavu koja se koristi u Costa lokalima tvrtka proizvodi u vlastitoj pržionici u Londonu.

Otvoreno deset Santana i tri Franje

Trgovački lanac Mercator ima u deset centara u Hrvatskoj i Sloveniji Santana coffee shop koje se nalaze isključivo u sklopu Mercator centra. Ostali trgovački centri nemaju takav tip kafeterija. Specijalizirane trgovine za prodaju kave u Zagrebu je na tri lokacije otvorio Franja.

Autor: Biserka Ranogajec
02. srpanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close