Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Brazil i JAR žele kroz Luku Rijeka povećati izvoz u Europu

Autor: Darko Bičak
26. svibanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Luka Rijeka bi do 2013. godine trebala upeterostručiti kapacitete, a moći će primati i najveće brodove

Izaslanstvo Južnoafričke Republike (JAR), kao i brazilsko parlamentarno-gospodarsko izaslanstvo, posjetilo je krajem prošlog tjedna riječku Luku Rijeku. Kako su naveli u Rijeci, s predstavnicima najjače afričke i jedne od najjačih južnoameričkih ekonomija razgovaralo se o mogućoj međusobnoj suradnji. Zamjenik ministra trgovine i industrije u JAR-u Rob Davies kazao je da gospodarstvenici iz te države žele u budućnosti povećati izvoz u europske zemlje i svoju robu otpremati preko riječke luke. Robe iz JAR-a sada se u Europu najviše dopremaju preko sjevernoeuropskih luka te kopnenim putem. Preko riječke luke za sada se iz JAR-a izvoze najviše granitne ploče i strojevi za tržište zemalja bivše Jugoslavije, a planira se povećanje izvoza, posebice granita, voća, povrća i vina. Sada se preko riječke luke iz Austrije u JAR izvoze željezničke tračnice, a u zemlje bivše Jugoslavije preko te luke najviše se uvozi granit, naglasio je predsjednik Uprave Luke Rijeke Denis Vukorepa.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Interes Agrokora
Počasni konzul JAR-a u Hrvatskoj Branko Mikša kazao je da južnoafrički gospodarstvenici žele proširiti poslovanje, među ostalim i izvozom voća u Hrvatsku i druge zemlje. Tvrtka Agrokor želi u Rijeci urediti jedno od zaštićenih skladišta u riječkoj luci preko kojeg bi se uvozilo voće, koje se sada pak doprema preko sjevernoeuropskih luka, rekao je Mikša. Ravnatelj riječke Lučke uprave Bojan Hlača ocijenio je da bi riječka luka mogla i trebala postati ulazna luka JAR-a u srednju Europu te je dodao da Hrvatska, što je rijetkost, više izvozi u JAR nego uvozi iz te zemlje. Ukupna robna razmjena između Hrvatske i JAR prošle je godine iznosila 67,7 milijuna dolara. Od toga je hrvatski izvoz u JAR iznosio 40,4 milijuna dolara, a uvoz iz JAR-a 27,2 milijuna pa je hrvatski višak u robnoj razmjeni s JAR-om iznosio 13,3 milijuna dolara. Brazilskim su gospodarstvenicima u Županijskoj komori u Rijeci predstavljene mogućnosti transporta robe preko riječke luke. Goste je zanimala suradnja s riječkom lukom jer, kako su kazali, preko te luke iz Brazila u srednju i istočnu Europu mogu dopremati raznovrsnu robu, čemu posebno pridonosi Slobodna zona u Rijeci, blizina većih europskih gradova i manja opterećenost u odnosu na druge europske luke.

Izaslanstvo Južnoafričke Republike (JAR), kao i brazilsko parlamentarno-gospodarsko izaslanstvo, posjetilo je krajem prošlog tjedna riječku Luku Rijeku. Kako su naveli u Rijeci, s predstavnicima najjače afričke i jedne od najjačih južnoameričkih ekonomija razgovaralo se o mogućoj međusobnoj suradnji. Zamjenik ministra trgovine i industrije u JAR-u Rob Davies kazao je da gospodarstvenici iz te države žele u budućnosti povećati izvoz u europske zemlje i svoju robu otpremati preko riječke luke. Robe iz JAR-a sada se u Europu najviše dopremaju preko sjevernoeuropskih luka te kopnenim putem. Preko riječke luke za sada se iz JAR-a izvoze najviše granitne ploče i strojevi za tržište zemalja bivše Jugoslavije, a planira se povećanje izvoza, posebice granita, voća, povrća i vina. Sada se preko riječke luke iz Austrije u JAR izvoze željezničke tračnice, a u zemlje bivše Jugoslavije preko te luke najviše se uvozi granit, naglasio je predsjednik Uprave Luke Rijeke Denis Vukorepa.

Interes Agrokora
Počasni konzul JAR-a u Hrvatskoj Branko Mikša kazao je da južnoafrički gospodarstvenici žele proširiti poslovanje, među ostalim i izvozom voća u Hrvatsku i druge zemlje. Tvrtka Agrokor želi u Rijeci urediti jedno od zaštićenih skladišta u riječkoj luci preko kojeg bi se uvozilo voće, koje se sada pak doprema preko sjevernoeuropskih luka, rekao je Mikša. Ravnatelj riječke Lučke uprave Bojan Hlača ocijenio je da bi riječka luka mogla i trebala postati ulazna luka JAR-a u srednju Europu te je dodao da Hrvatska, što je rijetkost, više izvozi u JAR nego uvozi iz te zemlje. Ukupna robna razmjena između Hrvatske i JAR prošle je godine iznosila 67,7 milijuna dolara. Od toga je hrvatski izvoz u JAR iznosio 40,4 milijuna dolara, a uvoz iz JAR-a 27,2 milijuna pa je hrvatski višak u robnoj razmjeni s JAR-om iznosio 13,3 milijuna dolara. Brazilskim su gospodarstvenicima u Županijskoj komori u Rijeci predstavljene mogućnosti transporta robe preko riječke luke. Goste je zanimala suradnja s riječkom lukom jer, kako su kazali, preko te luke iz Brazila u srednju i istočnu Europu mogu dopremati raznovrsnu robu, čemu posebno pridonosi Slobodna zona u Rijeci, blizina većih europskih gradova i manja opterećenost u odnosu na druge europske luke.

Širenje kapaciteta
Brazilsko izaslanstvo predvodio je zamjenik ministra poljoprivrede, stočarstva i prehrane Silas Brasileiro, koji je istaknuo da u poljoprivredi i stočarstvu u toj zemlji radi oko 37 posto od ukupna broja zaposlenih. Prema iznijetim podacima, u Brazilu se uzgaja 190 milijuna grla stoke i proizvodi 160 milijuna tona žitarica na godinu, a od ukupno proizvedenih 65 milijuna tona soje izvozi se 40 milijuna tona. Inače, osim Rijeke, Brazilci su bili zainteresirani za suradnju i s gospodarstvenicima Varaždinske županije, koju su također posjetili. Naša najveća luka, Rijeka, do 2013. godine trebala bi imati kapacitet od 750.000 do milijun TEU-a (međunarodna mjera koja odgovara veličini jednog kontejnera), što je pet puta više nego danas. Naime, kako je nedavno najavio direktor luke Bojan Hlača, kada Brajdica i Zagrebačka obala u dužini od 680 metara budu izgrađeni, gaz nove obale na Brajdici iznosio bi 14,5 metara, što je dovoljno za primanje modernih kontejnerskih brodova pete i šeste generacije, a bilo bi omogućeno primanje dvaju brodova istovremeno. Istovremeno bi gaz na Zagrebačkoj obali iznosio čak 18 metara.

Privatizacija Luke Rijeka do 2010. godine

Privatizacija Luke Rijeka najavljena je u iduće dvije godine, a trebala bi se provoditi po lučkim terminalima. Naime, država, koja je danas putem HFP-a i drugih državnih fondova većinski vlasnik Luke Rijeka, na javnom natječaju ponudila bi otkup određenog broja dionica s ciljem pronalaska strateškog partnera. Prema najvama prva na redu za privatizaciju trebala bi biti tvrtka Jadranska vrata koja je u vlasništvu Luke Rijeka i koja vodi najvrjedniji lučki posao, odnosno terminal na Brajdici. Prema planu, kontrolni paket u tvrtki Jadranska vrata trebao bi ostati zadržan u hrvatskom vlasništvu. Nadalje, prema istom planu, određeni broj dionica pod povlaštenim uvjetima trebao bi biti ponuđen za otkup radnicima Luke Rijeka.




Autor: Darko Bičak
26. svibanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close