Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Tisak idući tjedan otvara prve multimedijalne centre

Autor: Snježana Vujisić-Sardelić
07. svibanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Velike investicije u otvaranje desetak novih trgovina i uvođenje PC blagajni u kioske utječu na pad neto dobiti

Tisak će sljedeći tjedan otvoriti svoja prva četiri multimedijalna centra u Hrvatskoj. Prvi se otvara u Zagrebu, a potom po jedan u Puli, Splitu i Hvaru. Riječ je o prodajnim mjestima površine od 50 do 150 četvornih metara u kojima će se osim primarnih proizvoda iz Tiskova asortimana poput novina, cigareta i časopisa, prodavati i knjige te sadržaji multimedije. U planu je otvaranje desetak takvih novih formata u ovoj godini čime kompanija ulazi u segment u kojem su dosad primat držale izdavačke kuće Algoritam i Profil.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Informatizacija kioska
Iako će Tiskove trgovine biti manje kvadraturom, može se govoriti o ulasku ovog specijaliziranog maloprodajnog lanca u novi segment poslovanja. Istodobno s projektom multimedije, kompanija radi na još nekoliko inovacijskih projekata koji bi trebali poboljšati efikasnost poslovanja. Primjerice, uskoro se očekuje potpuna implementacija projekta uvođenja PC blagajni na svakom prodajnom mjestu, a razrađuje se i ideja redizajna kioska u funkciji bolje preglednosti i prodaje tiskovina. Također, pokrenuta je informatizacija poslovnih procesa kojoj je cilj, između ostalog, podignuti razinu kvalitete informacija o prodaji prema izdavačima. Kako se saznaje u Tisku, usporedo s ovim projektima zaposlenici prolaze raznovrsne edukacijske treninge.Pokrenuti investicijski ciklus odrazio se i na profit Tiska u prvom kvartalu. Za razliku od povijesnog skoka dobiti u prošloj godini na 165 milijuna kuna (šest puta većoj nego godinu prije), profit u prvom kvartalu u odnosu na isto razdoblje lani više je nego prepolovljen. Prema informacijama iz izvješća o poslovanju u prvom tromjesečju ove godine, kompanija je ostvarila neto dobit od 7,7 milijuna kuna. Za usporedbu, godinu dana prije dobit u prvom kvartalu bila je 17,2 milijuna kuna. Ukupni prihod, međutim, u istom je razdoblju povećan za 50 milijuna kuna – sa 491 milijun u prvom kvartalu 2007. na 540 milijuna kuna u prvom tromjesečju 2008. godine. Prema objašnjenju Uprave, ukupan promet u porastu je devet posto u odnosu na prethodnu godinu, promet maloprodaje narastao je 15 posto, a veleprodaje dva posto. Ukupan poslovni prihod veći je za 10 posto – sa 481,5 na 528,6 milijuna kuna. Zbog povećanja ukupnog prometa, koji za sobom povlači i povećanje ukupnih troškova nabave roba, rashodi kompanije narasli su u prvom tromjesečju za 12 posto. Osim u vlastitom maloprodajnom lancu koji broji 1102 specijalizirana prodajna mjesta, prodaja je potpomognuta i uvođenjem projekta e-kiosk, odnosno internetskih narudžbi za kupnju. Veleprodaju Tisak obavlja više od 5000 tuđih prodavaonica.

Tisak će sljedeći tjedan otvoriti svoja prva četiri multimedijalna centra u Hrvatskoj. Prvi se otvara u Zagrebu, a potom po jedan u Puli, Splitu i Hvaru. Riječ je o prodajnim mjestima površine od 50 do 150 četvornih metara u kojima će se osim primarnih proizvoda iz Tiskova asortimana poput novina, cigareta i časopisa, prodavati i knjige te sadržaji multimedije. U planu je otvaranje desetak takvih novih formata u ovoj godini čime kompanija ulazi u segment u kojem su dosad primat držale izdavačke kuće Algoritam i Profil.

Informatizacija kioska
Iako će Tiskove trgovine biti manje kvadraturom, može se govoriti o ulasku ovog specijaliziranog maloprodajnog lanca u novi segment poslovanja. Istodobno s projektom multimedije, kompanija radi na još nekoliko inovacijskih projekata koji bi trebali poboljšati efikasnost poslovanja. Primjerice, uskoro se očekuje potpuna implementacija projekta uvođenja PC blagajni na svakom prodajnom mjestu, a razrađuje se i ideja redizajna kioska u funkciji bolje preglednosti i prodaje tiskovina. Također, pokrenuta je informatizacija poslovnih procesa kojoj je cilj, između ostalog, podignuti razinu kvalitete informacija o prodaji prema izdavačima. Kako se saznaje u Tisku, usporedo s ovim projektima zaposlenici prolaze raznovrsne edukacijske treninge.Pokrenuti investicijski ciklus odrazio se i na profit Tiska u prvom kvartalu. Za razliku od povijesnog skoka dobiti u prošloj godini na 165 milijuna kuna (šest puta većoj nego godinu prije), profit u prvom kvartalu u odnosu na isto razdoblje lani više je nego prepolovljen. Prema informacijama iz izvješća o poslovanju u prvom tromjesečju ove godine, kompanija je ostvarila neto dobit od 7,7 milijuna kuna. Za usporedbu, godinu dana prije dobit u prvom kvartalu bila je 17,2 milijuna kuna. Ukupni prihod, međutim, u istom je razdoblju povećan za 50 milijuna kuna – sa 491 milijun u prvom kvartalu 2007. na 540 milijuna kuna u prvom tromjesečju 2008. godine. Prema objašnjenju Uprave, ukupan promet u porastu je devet posto u odnosu na prethodnu godinu, promet maloprodaje narastao je 15 posto, a veleprodaje dva posto. Ukupan poslovni prihod veći je za 10 posto – sa 481,5 na 528,6 milijuna kuna. Zbog povećanja ukupnog prometa, koji za sobom povlači i povećanje ukupnih troškova nabave roba, rashodi kompanije narasli su u prvom tromjesečju za 12 posto. Osim u vlastitom maloprodajnom lancu koji broji 1102 specijalizirana prodajna mjesta, prodaja je potpomognuta i uvođenjem projekta e-kiosk, odnosno internetskih narudžbi za kupnju. Veleprodaju Tisak obavlja više od 5000 tuđih prodavaonica.

Žestoka konkurencija
Kompanija namjerava povećati broj prodajnih mjesta u Hrvatskoj, a kako se saznaje, dugoročno se razmišlja i o širenju prodajnih kanala i u države regije. Međutim, s ulaskom Adrisa – preko lanca iNovine – u ovaj segment maloprodaje, mijenjaju se i okolnosti poslovanja za Tisak. Dok je dosad figurirao kao jedini nacionalni lanac za distribuciju tiska, cigareta i ostalih proizvoda pogodnih za prodaju na kioscima, što mu je osiguravalo relativno ležernu poziciju na tržištu, Tisak u iNovinama dobiva snažnog konkurenta koji ne krije pretenzije da svoj sadašnji regionalni predznak s vremenom promijeni u nacionalni. Zbog toga se u ovoj branši očekuje žestoka borba za nove lokacije, što će tržišnu utakmicu među takmacima dugoročno učiniti osobito zanimljivom.

Autor: Snježana Vujisić-Sardelić
07. svibanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close