Predsjednik Uprave AD Plastika Josip Boban otkriva Poslovnom dnevniku sadržaj poslovnih razgovora kojima je cilj postojećih 150 milijuna eura prihoda koje ostvaruju u Hrvatskoj, Rusiji, Rumunjskoj i Sloveniji pretvoriti u 200 do 250 milijuna eura godišnjeg prihoda. Okosnicu ekspanzije poslova do 2010. čine četiri nove greenfield investicije na istočnom tržištu: tri su nove tvornice u “igri” u Rusiji te jedna u Rumunjskoj. To ne znači da je riječ o napuštanju poslova u Hrvatskoj, nego je riječ o prerastanju iz regionalne kompanije u srednjoeuropsku po prihodima i broju radnika, a sve uz pomoć jačeg prisustva u prvom redu na brzorastućem ruskom tržištu automobila.
Prihod kao u Hrvatskoj
Boban najprije kaže kako su u jeku pregovori s francuskim proizvođačem autodijelova Faureciom o otvaranju nove tvornice u Rumunjskoj jer se postojeća ne može više širiti, a dosegla je razinu prihoda koje AD Plastik ostvaruje u Hrvatskoj – 60-ak milijuna eura. Proizvodnju vanjskih i unutarnjih plastičnih dijelova za automobilsku industriju imaju u četiri hrvatske tvornice (Solin, Makarska i Zagreb), u postojećim tvornicima u Rusiji i Rumunjskoj te u Sloveniji u Novom Mestu, no impuls za velike nove poslove daje im rusko tržište koje je meta autoindustrije i svih proizvođača koje je prate. Prema razgovorima s Faureciom, nema dileme da idu zajednički “po pola” u otvaranje nove tvornice u Rumunjskoj. Nastavit će ih 18. ožujka, a niz je stvari koje trebaju definirati uključujući lokaciju, podjelu poslova i veličinu. Nova ruska tvornica ADP Luga je lanjski joint venture između AD Plastika i tvrtke OAO SPIK iz Sankt Peterburga, a solinska tvrtka drži 51 posto udjela. Tvornica u Kalugi bit će pak novo, treće po redu zajedničko ulaganje solinske tvrtke i Faurecije, no i u to će se možda uključiti navedena ruska tvrtka. “Sredinom 2008. puštamo u rad novu rusku tvornicu u Lugi koja će za početak imati oko 100 radnika. U nju je investirano oko sedam milijuna eura bez specifične opreme koja ovisi o poslovima. Postojeća tvornica u Vintaiu ima 500 radnika, ostvaruje 25 milijuna eura prihoda, ali ima vrlo dinamičan rast. S Faurecijom razgovaramo i o trećoj. To je joint venture u tvornicu u Kalugi koja bi trebala početi raditi koncem 2009., a četvrtu tvornicu planiramo u Sankt Peterburgu. U Rusiji naša postojeća tvornica radi za Ford, Renault, Ladu i General Motors. Tvornica u Lugi radit će za Renault, Ford i Nissan, a u Kalugi će biti orijentirana na Renault, Peugeot Citroën i Volkswagen. Rumunjska bi tvornica radila, pored Renaulta, vjerojatno i za Ford s kojim su pregovori u tijeku”, kaže Boban. Dokapitalizacija AD Plastika poslužila je, kaže, kao mogućnost dobivanja novih financijskih sredstava koje mogu ulagati u nove projekte. Od najavljenih investicija jedino će rumunjska biti financirana kreditima iz Rumunjske. Boban smatra da će znatno rasti poslovi na ruskom tržištu, a pogoduje im što je francuski proizvođač automobila Renault objavio da je kupio 25-postotni udio plus jednu dionicu u ruskom proizvođaču automobila Avrovazu, za jednu milijardu dolara. Cilj je toga širenje globalne prisutnosti Renaulta te osuvremenjivanje Lade, automobila koji je postao simbolom Avtovaza, ali je u međuvremenu zastario.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu