Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Tri nove tvornice u Rusiji AD Plastik pokreće bez kune kredita

Autor: Suzana Varošanec
12. ožujak 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Proizvodnja u inozemstvu širi se zajedničkim ulaganjima s francuskom Faurecijom i ruskim OAO SPIK

Predsjednik Uprave AD Plastika Josip Boban otkriva Poslovnom dnevniku sadržaj poslovnih razgovora kojima je cilj postojećih 150 milijuna eura prihoda koje ostvaruju u Hrvatskoj, Rusiji, Rumunjskoj i Sloveniji pretvoriti u 200 do 250 milijuna eura godišnjeg prihoda. Okosnicu ekspanzije poslova do 2010. čine četiri nove greenfield investicije na istočnom tržištu: tri su nove tvornice u “igri” u Rusiji te jedna u Rumunjskoj. To ne znači da je riječ o napuštanju poslova u Hrvatskoj, nego je riječ o prerastanju iz regionalne kompanije u srednjoeuropsku po prihodima i broju radnika, a sve uz pomoć jačeg prisustva u prvom redu na brzorastućem ruskom tržištu automobila.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Prihod kao u Hrvatskoj
Boban najprije kaže kako su u jeku pregovori s francuskim proizvođačem autodijelova Faureciom o otvaranju nove tvornice u Rumunjskoj jer se postojeća ne može više širiti, a dosegla je razinu prihoda koje AD Plastik ostvaruje u Hrvatskoj – 60-ak milijuna eura. Proizvodnju vanjskih i unutarnjih plastičnih dijelova za automobilsku industriju imaju u četiri hrvatske tvornice (Solin, Makarska i Zagreb), u postojećim tvornicima u Rusiji i Rumunjskoj te u Sloveniji u Novom Mestu, no impuls za velike nove poslove daje im rusko tržište koje je meta autoindustrije i svih proizvođača koje je prate. Prema razgovorima s Faureciom, nema dileme da idu zajednički “po pola” u otvaranje nove tvornice u Rumunjskoj. Nastavit će ih 18. ožujka, a niz je stvari koje trebaju definirati uključujući lokaciju, podjelu poslova i veličinu. Nova ruska tvornica ADP Luga je lanjski joint venture između AD Plastika i tvrtke OAO SPIK iz Sankt Peterburga, a solinska tvrtka drži 51 posto udjela. Tvornica u Kalugi bit će pak novo, treće po redu zajedničko ulaganje solinske tvrtke i Faurecije, no i u to će se možda uključiti navedena ruska tvrtka. “Sredinom 2008. puštamo u rad novu rusku tvornicu u Lugi koja će za početak imati oko 100 radnika. U nju je investirano oko sedam milijuna eura bez specifične opreme koja ovisi o poslovima. Postojeća tvornica u Vintaiu ima 500 radnika, ostvaruje 25 milijuna eura prihoda, ali ima vrlo dinamičan rast. S Faurecijom razgovaramo i o trećoj. To je joint venture u tvornicu u Kalugi koja bi trebala početi raditi koncem 2009., a četvrtu tvornicu planiramo u Sankt Peterburgu. U Rusiji naša postojeća tvornica radi za Ford, Renault, Ladu i General Motors. Tvornica u Lugi radit će za Renault, Ford i Nissan, a u Kalugi će biti orijentirana na Renault, Peugeot Citroën i Volkswagen. Rumunjska bi tvornica radila, pored Renaulta, vjerojatno i za Ford s kojim su pregovori u tijeku”, kaže Boban. Dokapitalizacija AD Plastika poslužila je, kaže, kao mogućnost dobivanja novih financijskih sredstava koje mogu ulagati u nove projekte. Od najavljenih investicija jedino će rumunjska biti financirana kreditima iz Rumunjske. Boban smatra da će znatno rasti poslovi na ruskom tržištu, a pogoduje im što je francuski proizvođač automobila Renault objavio da je kupio 25-postotni udio plus jednu dionicu u ruskom proizvođaču automobila Avrovazu, za jednu milijardu dolara. Cilj je toga širenje globalne prisutnosti Renaulta te osuvremenjivanje Lade, automobila koji je postao simbolom Avtovaza, ali je u međuvremenu zastario.

Predsjednik Uprave AD Plastika Josip Boban otkriva Poslovnom dnevniku sadržaj poslovnih razgovora kojima je cilj postojećih 150 milijuna eura prihoda koje ostvaruju u Hrvatskoj, Rusiji, Rumunjskoj i Sloveniji pretvoriti u 200 do 250 milijuna eura godišnjeg prihoda. Okosnicu ekspanzije poslova do 2010. čine četiri nove greenfield investicije na istočnom tržištu: tri su nove tvornice u “igri” u Rusiji te jedna u Rumunjskoj. To ne znači da je riječ o napuštanju poslova u Hrvatskoj, nego je riječ o prerastanju iz regionalne kompanije u srednjoeuropsku po prihodima i broju radnika, a sve uz pomoć jačeg prisustva u prvom redu na brzorastućem ruskom tržištu automobila.

Prihod kao u Hrvatskoj
Boban najprije kaže kako su u jeku pregovori s francuskim proizvođačem autodijelova Faureciom o otvaranju nove tvornice u Rumunjskoj jer se postojeća ne može više širiti, a dosegla je razinu prihoda koje AD Plastik ostvaruje u Hrvatskoj – 60-ak milijuna eura. Proizvodnju vanjskih i unutarnjih plastičnih dijelova za automobilsku industriju imaju u četiri hrvatske tvornice (Solin, Makarska i Zagreb), u postojećim tvornicima u Rusiji i Rumunjskoj te u Sloveniji u Novom Mestu, no impuls za velike nove poslove daje im rusko tržište koje je meta autoindustrije i svih proizvođača koje je prate. Prema razgovorima s Faureciom, nema dileme da idu zajednički “po pola” u otvaranje nove tvornice u Rumunjskoj. Nastavit će ih 18. ožujka, a niz je stvari koje trebaju definirati uključujući lokaciju, podjelu poslova i veličinu. Nova ruska tvornica ADP Luga je lanjski joint venture između AD Plastika i tvrtke OAO SPIK iz Sankt Peterburga, a solinska tvrtka drži 51 posto udjela. Tvornica u Kalugi bit će pak novo, treće po redu zajedničko ulaganje solinske tvrtke i Faurecije, no i u to će se možda uključiti navedena ruska tvrtka. “Sredinom 2008. puštamo u rad novu rusku tvornicu u Lugi koja će za početak imati oko 100 radnika. U nju je investirano oko sedam milijuna eura bez specifične opreme koja ovisi o poslovima. Postojeća tvornica u Vintaiu ima 500 radnika, ostvaruje 25 milijuna eura prihoda, ali ima vrlo dinamičan rast. S Faurecijom razgovaramo i o trećoj. To je joint venture u tvornicu u Kalugi koja bi trebala početi raditi koncem 2009., a četvrtu tvornicu planiramo u Sankt Peterburgu. U Rusiji naša postojeća tvornica radi za Ford, Renault, Ladu i General Motors. Tvornica u Lugi radit će za Renault, Ford i Nissan, a u Kalugi će biti orijentirana na Renault, Peugeot Citroën i Volkswagen. Rumunjska bi tvornica radila, pored Renaulta, vjerojatno i za Ford s kojim su pregovori u tijeku”, kaže Boban. Dokapitalizacija AD Plastika poslužila je, kaže, kao mogućnost dobivanja novih financijskih sredstava koje mogu ulagati u nove projekte. Od najavljenih investicija jedino će rumunjska biti financirana kreditima iz Rumunjske. Boban smatra da će znatno rasti poslovi na ruskom tržištu, a pogoduje im što je francuski proizvođač automobila Renault objavio da je kupio 25-postotni udio plus jednu dionicu u ruskom proizvođaču automobila Avrovazu, za jednu milijardu dolara. Cilj je toga širenje globalne prisutnosti Renaulta te osuvremenjivanje Lade, automobila koji je postao simbolom Avtovaza, ali je u međuvremenu zastario.

Etablirani dobavljač
“To nam ide u prilog jer smo kod obje tvrtki etablirani dobavljač. Očekujemo od tvornice u Lugi 2010. prihod od oko 25 milijuna eura, no Rusija je jedno od najpoželjnijih tržišta za proizvođače automobila, pa je to tek početak. Broj stanovnika koji posjeduju automobil u Rusiji nije velik, a gospodarski procvat upućuje na to da postoji mnogo potencijala za ekspanziju”, kaže Boban. “U brzorastućoj automobilskoj industriji prisutni su globalni proizvođači, a konkurencija je toliko jaka da AD Plastik ne bi trebao ni postojati”, kaže Boban. Stoga otkriva tajnu uspjeha: konkurencija prepoznaje prednosti AD Plastika i rado se vezuje sa solinskom tvrtkom zbog njezina poznavanja rada na istočnim tržištima i uspostavljanja proizvodnje u tim zemljama.

Prepoznati prednosti iskusne kompanije

Boban objašnjava da se konkurencija, koja nije prisutna na istočnim tržištima, želi povezati s AD Plastikom koji je 15 godina prisutan u Rusiji, a prvi je krenuo i u Rumunjsku s Renaultom. “Europski proizvođači automobila za koje radimo prepoznaju naše prednosti te upućuju na povezivanje s AD Plastikom kako bi iskoristili naše iskustvo u tim zemljama i naše prednosti upravljanja proizvodnjama u takvim uvjetima”, zaključuje Boban.

Autor: Suzana Varošanec
12. ožujak 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close