Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Mađari preduhitrili HTV s prvim sportskim kanalom na hrvatskom

Autor: Saša Vejnović
31. prosinac 2007. u 06:30
Podijeli članak —

Prema podatcima T-HT-ova MAXtv-a, IKO Kabelov SportKlub stalno je među 10 najgledanijih programa

Iako je Hrvatska radiotelevizija imala ambicije pokrenuti prvi hrvatski specijalizirani sportski kanal, nacionalnu je televiziju preduhitrila mađarska grupacija IKO Kabel TV. Njeni su se kanali SportKlub i SportKlub + u prosincu počeli emitirati i na hrvatskom jeziku, odnosno utakmice prenose hrvatski komentatori. Kanal SportKlub može se pratiti putem kabelske televizije, što u Hrvatskoj radi B.net, te putem MAXtv-a, a na toj T-HT-ovoj televiziji može se pratiti i SportKlub + na kojem se emitiraju isključivo nogometne utakmice.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Bez prava
Grupacija IKO Kabel TV u svom vlasništvu ima kanale Film Plus, Cool TV, DoQ Channel i ova dva sportska kanala koji su, osim na hrvatsko, ušli i na tržište zemalja bivše Jugoslavije. Nogometni kanal ima komentare na hrvatskom, srpskom i slovenskom jeziku. SportKlub je kanal na kojem se prikazuju nogometne derbi utakmice njemačke Bundeslige i francuskog Le Championata, ali i brojni drugi sadržaji – od ATP teniskih turnira, košarkaške Eurolige, atletskih natjecanja do automobilističkih utrka Indy Car, DTM i Le Mans. Na tom specijaliziranom kanalu prikazuju se vijesti, rezultati, emisije, snimke i prijenosi sportskih događaja. Kanal SportKlub +, koji je u Hrvatskoj dostupan isključivo na MAXtv-u, također je preveden na hrvatski jezik, a na njemu se prikazuju nogometne utakmice njemačkog kupa i Bundeslige, nizozemskog kupa i prvenstva, francuskog kupa i lige, portugalske prve lige, utakmice Kupa UEFA-e, američke MLS lige, argentinskog prvenstva i drugo. Prema podacima MAXtv-a, SportKlub je uvijek među 10 najgledanijih kanala među više od 80 kanala koliko ih je dostupno preko te televizije, a pri vrhu je gledanosti čak i u ovo božićno i novogodišnje vrijeme, kada su najpopularniji filmski kanali. Osim zemalja bivše Jugoslavije (izuzev Makedonije) SportKlub je prisutan i u Mađarskoj, Poljskoj te Rumunjskoj, a trenutno ima oko 12 milijuna gledatelja. Koliko će ulaz ovih kanala pomrsiti račune HRT-u zasad je teško reći, a na Prisavlju o tome još šute.

Iako je Hrvatska radiotelevizija imala ambicije pokrenuti prvi hrvatski specijalizirani sportski kanal, nacionalnu je televiziju preduhitrila mađarska grupacija IKO Kabel TV. Njeni su se kanali SportKlub i SportKlub + u prosincu počeli emitirati i na hrvatskom jeziku, odnosno utakmice prenose hrvatski komentatori. Kanal SportKlub može se pratiti putem kabelske televizije, što u Hrvatskoj radi B.net, te putem MAXtv-a, a na toj T-HT-ovoj televiziji može se pratiti i SportKlub + na kojem se emitiraju isključivo nogometne utakmice.

Bez prava
Grupacija IKO Kabel TV u svom vlasništvu ima kanale Film Plus, Cool TV, DoQ Channel i ova dva sportska kanala koji su, osim na hrvatsko, ušli i na tržište zemalja bivše Jugoslavije. Nogometni kanal ima komentare na hrvatskom, srpskom i slovenskom jeziku. SportKlub je kanal na kojem se prikazuju nogometne derbi utakmice njemačke Bundeslige i francuskog Le Championata, ali i brojni drugi sadržaji – od ATP teniskih turnira, košarkaške Eurolige, atletskih natjecanja do automobilističkih utrka Indy Car, DTM i Le Mans. Na tom specijaliziranom kanalu prikazuju se vijesti, rezultati, emisije, snimke i prijenosi sportskih događaja. Kanal SportKlub +, koji je u Hrvatskoj dostupan isključivo na MAXtv-u, također je preveden na hrvatski jezik, a na njemu se prikazuju nogometne utakmice njemačkog kupa i Bundeslige, nizozemskog kupa i prvenstva, francuskog kupa i lige, portugalske prve lige, utakmice Kupa UEFA-e, američke MLS lige, argentinskog prvenstva i drugo. Prema podacima MAXtv-a, SportKlub je uvijek među 10 najgledanijih kanala među više od 80 kanala koliko ih je dostupno preko te televizije, a pri vrhu je gledanosti čak i u ovo božićno i novogodišnje vrijeme, kada su najpopularniji filmski kanali. Osim zemalja bivše Jugoslavije (izuzev Makedonije) SportKlub je prisutan i u Mađarskoj, Poljskoj te Rumunjskoj, a trenutno ima oko 12 milijuna gledatelja. Koliko će ulaz ovih kanala pomrsiti račune HRT-u zasad je teško reći, a na Prisavlju o tome još šute.

Prema prijašnjim zamislima, HRT je trebao već od siječnja krenuti s dva nova digitalno emitirana kanala od kojih je jedan trebao biti većinom ili potpuno sportski, ali je pokretanje odgođeno za koji mjesec. No nedvojbeno će im postojanje ova dva sportska kanala stvoriti dodatne probleme, s obzirom na to da će ostati uskraćeni za prava nekih vrlo popularnih sportova koji privlače i najviše gledatelja. Osim toga prepreka HRT-ovom sportskom kanalu, barem prvih nekoliko godina dok program digitalno ne bude mogla pratiti većina pretplatnika, bit će i odluka Vijeća za elektroničke medije iz svibnja 2006. godine, kojom se precizno navode sportski događaji, odnosno “značajni događaji” koji se ne smiju emitirati na kanalima koje ne može pratiti više od 60.000 stanovnika RH ili na televiziji za koju je potrebno dodatno platiti. To znači da se, primjerice, na kanalu kojeg ne može gledati većina ne smiju prikazivati utakmice hrvatske nogometne reprezentacije, prve lige, završnica kupa, utakmice hrvatskih klubova u međunarodnim natjecanjima. Na takvim se televizijama ne smiju prikazivati ni završnice domaćih prvenstava u rukometu, košarci, vaterpolu i slično te još brojna ograničenja. Kada se zbroji što sve HRT na svom sportskom kanalu ne bi smio prikazivati i ono za što prava imaju SportKlub i SportKlub +, ispada da im preostaje jedino prikazivati domaća natjecanja manjeg značaja, koja u pravilu ne privlače veći broj gledatelja, pa ih tako ignoriraju i oglašivači.

Novac od RTV pristojbe
Ipak, novac za takav program mogao bi se namaknuti od RTV pristojbe koja bi, primjerice, u idućoj godini HRT-u trebala donijeti milijardu kuna. Dosad je uprava HRT-a tvrdila da u svoje specijalizirane programe neće ulagati novac od pristojbe, već je plan da se sami financiraju od marketinških prihoda. No, ukoliko bi se sportski kanal predstavilo kao poticaj razvoju domaćeg sporta, što je naravno u interesu javnosti, mogli bi iskoristiti dio sredstava od pretplatnika i za ovaj kanal.

Autor: Saša Vejnović
31. prosinac 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close