Odnosi s javnošću, poznati i pod skraćenicom PR, smatraju se jednom od najperspektivnijih suvremenih industrija. U posljednjih deset godina uzeli su maha te u svijetu bilježe oko 20 posto godišnjeg rasta. Komunikacija je postala unosan posao, osobito nakon učinka globalizacije koja je izbrisala sve prostorne granice i pojam udaljenosti. Shvatile su to velike korporacije koje su, osvijestivši presudnu važnost odnosa s javnošću za uspješno poslovanje, unutar svojih velikih struktura osnovale PR odjele. Osim tvrtki, važnost komunikacija i njihov potencijal, uvidjeli su i kreativci koji su osjetili entuzijazam i sposobnost stvaranja uspješnog poslovanja u području komunikacija. U Hrvatskoj su snažan rast popularnosti odnosa s javnošću dijelom potpomogle državne institucije u kojima je još tijekom 1999. godine zabilježen veći broj zaposlenih stručnjaka za odnose s javnošću nego u prethodnih deset godina. Razvojem PR-a, nastale su i brojne agencije za odnose s javnošću. U Sekciji PR agencija Hrvatske udruge za odnose s javnošću trenutno ih je registrirano 27, ali je njihov ukupan broj još veći. U nadmetanju kvalitetom usluge i kreativnim pristupom, svaka od njih nastoji pružiti klijentima najbolje i istaknuti se kvalitetnom i jedinstvenom uslugom. Kako onda odabrati pravu?
Ekspertica za odnose s javnošću Ana Šimunović, objašnjava da je prilikom predstavljanja pripremljenog projekta agencije, bitno obratiti pozornost na strateški i individualan pristup, originalnost te zanimljivost prijedloga koji ne smiju biti predvidljivi i slijediti uobičajeni recept. “Veliki problem svim agencijama predstavlja i činjenica da klijenti često ne razumiju dugotrajnost i potrebnu kontinuiranost PR aktivnosti. Za uspješno vođenje ugleda dotičnog klijenta veliku ulogu, između ostalog, imaju strpljenje, ustrajnost te konstantan i predan rad”, kazala je Ana Šimunović. Kad je posrijedi dilema između angažiranja domaće ili strane agencije, bitno je naglasiti kako domaća agencija bolje poznaje zakonitosti domicilnog tržišta, mentalitet ljudi i način na koji klijenti percipiraju odnose s javnošću. Jedna od takvih na hrvatskom tržištu je Indigo komunikacije, agencija za odnose s javnošću. Razvila se iz agencije Indigo plavo kao nezavisna agencija koja se bavi isključivo segmentom odnosa s javnošću i strateškim savjetovanjem u komunikaciji s tržištem. Kreativni tim agencije Indigo komunikacije realizirao je brojne uspješne komunikacijske projekte poput studentske “X-ice”, “Melioracije krša” u suradnji s Fondom za razvoj i zapošljavanje te dobrotvornog projekta “Zeleni odred” s tvrtkom Husqvarna. U suradnji s tvrtkom Chromos boje i lakovi d.o.o., organizirali su natječaj Chromossfera za Studente dizajna s ciljem uređenja interijera Chromosa BiL. No, njihove usluge koristi i jedan od najvećih brendova u telefonskoj industriji ALCATEL mobile phones, čiji su povratak na hrvatsko tržište Indigo komunikacije najavile početkom rujna. Kako objašnjava direktorica tvrtke Ivana Nikolić, povjerenje im je poklonio i Carnet za koji trenutno izrađuju komunikacijsku ideju redizajna identiteta na strateškoj podlozi odabira osnovnih vizualnih elemenata. Osim izrazito dinamičnog poslovanja s listom klijenata iz različitih područja djelovanja, direktorica Ivana Nikolić upustila se u osnivanje udruge “Mrak”, Mreže za kreativnost i razvoj koja je u svom radu usmjerena na poticanje i razvijanje kreativnosti. Udruga je orijentirana na unapređenje, razmjenu i afirmiranje kreativnih mogućnosti. Sljedeće će godine Mrak organizirati manifestaciju Dani kreativnosti i inovativnosti povodom Svjetskog dana kreativnosti. Manifestacija će se baviti kreativnošću na području menadžmenta i ekonomije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.ovo je jako los clanak:
1. naslov uopce ne odgovara clanku – ovo je promo tekst o agenciji indigo plavo, a naslov nas navodi da ce biti rijec o hrvatskim PR agencijama
2. od kada je doticna ana simunovic ekspertica za odnose s javnoscu? u hr ima relevantnijih eksperata koji bi na temu pr mogli puno strucnije razgovarati, no izgleda da novinar bičak jedino poznaje spomenutu strucnjakinju jer kada se njezino ime ukuca u google jedino ispadnu bicakovi tekstovi – pitam se kakva tu veza postoji?
3. agencija indigo plavo nije specijalizirana PR agnecija, koliko vidim oni se bave cjelokupnim trzisnim komunikacijama dok se PR agencije bave samo komunikacijskim menadzmentom (vidi: madison, premisa, hauska, dialog…)
Uključite se u raspravu