Europska unija trebala bi do kraja godine dobiti nove propise koji će dopustiti prikriveno oglašavanje na televiziji i drugim audiovizualnim medijima nakon što ih je ovoga tjedna usvojio Odbor za kulturu Europskog parlamenta, pišu europski mediji.Revizijom europskih propisa o televiziji i reklamiranju, tzv. direktive o “Televiziji bez granica”, želi se uhvatiti korak s najnovijim razvojem audiovizualne tehnologije, poput televizije na zahtjev, interneta i digitalne televizije ili DVD snimanja koji omogućuju automatsko izbacivanje blokova s reklamama, što bi moglo ugroziti najvažniji izvor prihoda televizijskih kuća. Novi propisi, koji će se odnositi na sve usluge televizijskog tipa, uključujući emitiranje televizijskog programa putem interneta (web streaming), zemlje članice usvojile su u svibnju, a Odbor za kulturu Europskog parlamenta 12. studenoga. Ako ih Europski parlament podrži na plenarnoj sjednici 29. studenoga, trebali bi stupiti na snagu do kraja godine.Najvažnija novost koju donosi nova Direktiva o uslugama u audiovizualnim medijima odnosi se na prikriveno oglašavanje, oblik oglašavanja kada tvrtka plaća da njezin proizvod bude prikazan u televizijskoj emisiji, što je zabranjeno u većini zemalja članica.Prikriveno oglašavanje dopušteno je u Sjedinjenim Državama od 1970-ih, zahvaljujući čemu su američke produkcije, kako tvrde pobornici novih propisa, u boljoj poziciji u odnosu na europske. Direktiva dopušta prikriveno oglašavanje pod uvjetom da se gledatelja o tome obavijesti na početku i na kraju emisije koja ga sadrži kao i nakon stanki za reklame.Prikriveno oglašavanje bit će zabranjeno u vijestima i informativnim emisijama, dječjem, dokumentarnom i savjetodavnom programu. Trajanje reklama u televizijskim emisijama novim propisima ostaje ograničeno na najviše 12 minuta po satu, no dopuštaju se češće stanke u filmovima – svakih 30 minuta umjesto sadašnjih 45. Prekida će biti pošteđeni samo programi kraći od pola sata (trenutačno to vrijedi za 35 minuta).Oglašavanje u dječjim emisijama bit će regulirano posebnim kodeksom koji, primjerice, ograničava reklamiranje nezdrave hrane. Europske televizijske kuće smatraju da će direktiva pridonijeti razvoju audiovizualnih medija u Europi, no kritičari upozoravaju da bi se baš naprotiv moglo dogoditi da oni budu zagušeni reklamama.
(H)
Europska unija trebala bi do kraja godine dobiti nove propise koji će dopustiti prikriveno oglašavanje na televiziji i drugim audiovizualnim medijima nakon što ih je ovoga tjedna usvojio Odbor za kulturu Europskog parlamenta, pišu europski mediji.Revizijom europskih propisa o televiziji i reklamiranju, tzv. direktive o “Televiziji bez granica”, želi se uhvatiti korak s najnovijim razvojem audiovizualne tehnologije, poput televizije na zahtjev, interneta i digitalne televizije ili DVD snimanja koji omogućuju automatsko izbacivanje blokova s reklamama, što bi moglo ugroziti najvažniji izvor prihoda televizijskih kuća. Novi propisi, koji će se odnositi na sve usluge televizijskog tipa, uključujući emitiranje televizijskog programa putem interneta (web streaming), zemlje članice usvojile su u svibnju, a Odbor za kulturu Europskog parlamenta 12. studenoga. Ako ih Europski parlament podrži na plenarnoj sjednici 29. studenoga, trebali bi stupiti na snagu do kraja godine.Najvažnija novost koju donosi nova Direktiva o uslugama u audiovizualnim medijima odnosi se na prikriveno oglašavanje, oblik oglašavanja kada tvrtka plaća da njezin proizvod bude prikazan u televizijskoj emisiji, što je zabranjeno u većini zemalja članica.Prikriveno oglašavanje dopušteno je u Sjedinjenim Državama od 1970-ih, zahvaljujući čemu su američke produkcije, kako tvrde pobornici novih propisa, u boljoj poziciji u odnosu na europske. Direktiva dopušta prikriveno oglašavanje pod uvjetom da se gledatelja o tome obavijesti na početku i na kraju emisije koja ga sadrži kao i nakon stanki za reklame.Prikriveno oglašavanje bit će zabranjeno u vijestima i informativnim emisijama, dječjem, dokumentarnom i savjetodavnom programu. Trajanje reklama u televizijskim emisijama novim propisima ostaje ograničeno na najviše 12 minuta po satu, no dopuštaju se češće stanke u filmovima – svakih 30 minuta umjesto sadašnjih 45. Prekida će biti pošteđeni samo programi kraći od pola sata (trenutačno to vrijedi za 35 minuta).Oglašavanje u dječjim emisijama bit će regulirano posebnim kodeksom koji, primjerice, ograničava reklamiranje nezdrave hrane. Europske televizijske kuće smatraju da će direktiva pridonijeti razvoju audiovizualnih medija u Europi, no kritičari upozoravaju da bi se baš naprotiv moglo dogoditi da oni budu zagušeni reklamama.
(H)
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu