Najveća internetska trgovina Amazon.com učetverostručila je profit za proteklo tromjesečno zahvaljući većoj online prodaji elektronike, nakita te prije svega posljednjeg nastavka knjige o popularnom britanskom dječaku čarobnjaku “Harry Potter i sveci smrtnici”. Dionice Amazona, sukladno tome, vrijednošću su prekjučer premašile 100 dolara, prvi put u posljednjih gotovo osam godina (od prosinca 1999.). Profit Amazona za treće tromjesječje popeo se na 80 milijuna nakon 19 milijuna dolara koliko je bio za isto razdoblje lani uz istovremeno 41-postotno uvećanje prihoda na 3,26 milijardi dolara. Internetska trgovina rast prihoda u proteklom tromjesječju je ostvarila i zahvaljujući većoj profitabilnoj prodaji trećim strankama, koji svoje proizvode oglašavaju na Amazonovoj stranici. Unatoč uspješnom proteklom kvartalu, iz uprave Amazona poručuju da tvrtka iznosom operativnog profita za četvrti kvartal neće opravdati prognoze nekih analitičara. Operativni profit za tekuće tromjesječje, poručuju iz uprave, bit će između 221 i 291 milijun dolara, a dio analitičara prognozirao je da će iznositi 278,5 milijuna dolara.
Unatoč očekivano slabijim rezultatima za četvrto tromjesečje, vodstvo Amazona ipak je povećalo prognoze rasta prihoda za ovu godinu koji bi trebali iznositi 14,6 milijardi dolara, što je 36-postotni skok u odnosu na lani te iznad ranije prognoziranih 14,3 milijardi dolara, te više od 14 milijardi dolara koliko je čelni čovjek Amazona Jeffrey Bezos projicirao u travnju. Operativni profit pritom bi trebao rasti na oko 675 milijuna dolara, više od prije prognoziranih 640 milijuna dolara. Amazon najavljuje i ostvarenje rekordnih rezultate prodaje za ovu predblagdansku sezonu, uz očekivno ostvarenje između 5,1 i 5,45 milijardi dolara prihoda. Glavni financijski direktor Amazona Thomas Szkutak u ožujku je najavio da će kompanija smanjiti potrošnju na tehnologiju za ovu godinu. Amazon je dosad diljem svijeta prodao 2,5 milijuna kopija knjige “Harry Potter i sveci smrtnici” objavljene u srpnju, i ujedno je tvrtkin najprodavaniji novi artikl. Amazon je ponudu proširio i na transakcije kroz koje klijenti i trgovci prodaju robu putem Amazon.com-a u Njemačkoj i Japanu. Iako nema praksu objavljivanja podataka o konkretnim kategorijama proizvoda, iz tvrtke otkrivaju da je prodaja elektronike, nakita, namještaja i ostalih glavnih vrsta proizvoda u razdoblju trećeg kvartala rasla 54 posto generiravši 1,08 milijardi dolara prihoda. Prodaja knjiga, DVD-a i drugih medija istovremeno je rasla 36 posto na 2,09 milijardi dolara, za što je najzaslužnija velika potražnja za spoemnutom knjigom o Harryu Potteru. Prodaja u SAD-u i Kanadi Amazonu je generirala 55 posto ukupnih prihoda u trećem tromječju, skočivši 42 posto na 1,79 milijardu dolara u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Američka internetska kompanija je prodaju na prekoocenaskim tržištima, u Velikoj Britaniji, Njemačkoj, Japanu, Francuskoj i Kini u istom razdoblju povećala 40 posto generiravši 1,47 milijardi dolara. Nadalje, Amazon je da bi konkurirao Appleovoj internetskoj trgovini glazbe, krajem rujna pokrenuo vlastiti servis za skidanje glazbe zahvaljujući kojem prodaje glazbu više od 20.000 glazbenih etiketa, a odnedavno nudi i novu uslugu Unbox za skidanje video sadržaja.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu