Zagrebačka outsourcing grupacija Adria grupa d.o.o. prva je u Hrvatskoj potpisala kolektivni ugovor iz usluga ugostiteljstva i čišćenja sa nadležnim Sindikatom turizma i usluga Hrvatske. Ugovorom su regulirana materijalna i ostala prava zaposlenih iz radnog odnosa koja uključuju regres, božićnicu i jubilarne nagrade što je, kažu u toj tvrtki, uistinu značajan pomak u radnim odnosima u ovim uslugama. Iako i u tom dijelu usluga vlada već prilična konkurencija na domaćem tržištu, to ne znači da nekolicina velikih tvrtki koja je praktično podijelila tržište, radi na crno. Ipak na tržištu multiservisa čije su primarne djelatnosti čišćenje i ugostiteljstvo zatvorenog tipa, ima rada na crno što dokazuju natječaji na koje se javljaju i poduzetnici sa dampinškim cijenama koje ne bi mogle, kada bi se radilo po zakonu, pokriti niti plaće zaposlenih.
Koncentracija posla
Adria grupa pruža uslužne djelatnosti uglavnom u Zagrebu te dijelom u Varaždinu i Virovitici, a neke i u cijeloj državi kao što su zaštita na radu i poslovi dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije. Najveći su im konkurenti u čišćenju i ugostiteljstvu dvije globalne kompanije, Compass grupa sa sjedištem u SAD-u kojoj je Adria preuzela ugostiteljstvo u Zagrebačkoj banci i T-HT-u, te danski ISS-multiservis sa oko 250.000 zaposlenih širom svijeta. Njima se pridružio na hrvatskom tržištu još talijanski Coopservise, dok su od domaćih servisa uz Adriju, najveći Adriatic servis i Ekus. Ante Šerventić, koordinator Ureda uprave u Adria grupi žali se kako se o tržištu tih vrsta usluga ne piše često u poslovnim časopisima pa javnost malo zna o outsourcingu kojem se pripisuje snažan razvoj u budućnosti u Hrvatskoj. U Adrii usluge pružaju preuzimanjem organizacijski izdvojenih dijelova tvrtki ili pružanjem pojedine usluge iz njihovih djelatnosti. Outsourcing predstavlja poslovnu strategiju koja teži usmjerenju na glavnu djelatnost tvrtke pa se djelatnosti koje nisu osnovne, prepuštaju drugima koji to mogu raditi brže, kvalitetnije i jeftinije. Prednost poslovanja s Adria grupom je, objašnjava nadalje Šerventić, u tomu što za sve vrste usluga kompanije, državne institucije i slične ustanove, mogu imati samo jednog pružatelja usluga a oni svoju sposobnost dokazuju dobivenim certifikatima za upravljanje kvalitetom ISO 9001:2000, zatim zaštitom okoliša ISO 14001:2004 i upravljanja sigurnošću hrane ISO 22000:2005 (HACCP).
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu