Poslovne organizacije provode istraživanje organizacijske klime zato što je nužno upravljati zaposlenima na kvalitetan način te se povremeno ispituje koliko se u tome i uspijeva. Osim toga, istraživanja pokazuju kako osjećaj zadovoljstva izravno utječe na osobnu karijeru i na zajedničku poslovnu uspješnost. U financijskim je institucijama utvrđeno da su predanost i pripadnost zaposlenika tvrtki glavni pokretači zadovoljstva klijenata pa se i tim putem može predvidjeti koliko će poslovni rezultati rasti ili padati, tumači Andrea Mimica, direktorica Sektora upravljanja ljudskim resursima u Zagrebačkoj banci.
Tri tjedna
U Zabi je prvo redovito ispitivanja organizacijske klime provedeno još 1997. u okviru projekta s jednom irskom bankom. Od tada se još dva puta ispitivala organizacijska klima i uvidjelo kako takav pristup pruža objektivan uvid i mogućnost praćenja i unapređivanja života i rada u banci. Mimica kaže da se željelo provjeriti koliko je Zaba daleko (ili blizu) u kvaliteti radnog okruženja od najuspješnijih financijskih institucija u svijetu. Ispitivanja 2004. i 2006. godine provedena su uz stručnu podršku ugledne međunarodne agencije sa 30-godišnjim iskustvom u provedbi takvih istraživanja – International Survey Research (ISR) s kojom surađuje Grupa UniCredit. ISR je specijalizirana za organizacijska istraživanja u multinacionalnim tvrtkama i posjeduje veliku bazu podataka, koja je omogućila Zagrebačkoj banci da svoje rezultate smjesti u svjetske okvire. Ispitivanje traje tri tjedna i provodi se individualnim pristupanjem zaštićenoj internetskoj stranici što omogućuje zaposlenima ispunjavanje upitnika od oko 100 pitanja (s kojima se zahvaća desetak važnih kategorija) u bilo koje vrijeme te se pojednostavljuje slanje podataka u agenciju i tako znatno smanjuju troškovi. Zajamčena je anonimnost, ali i povjerljivost individualnih podataka. Za analizu podataka, ovisno o broju sudionika istraživanja, agenciji je potrebno oko dva mjeseca. “Iznimno smo zadovoljni odazivom naših ljudi na ispitivanje jer su tri od četiri zaposlenika s punim povjerenjem procijenila elemente svojeg radnog okruženja. To je na razini svjetski poželjne stope sudjelovanja. Vjerujemo i da su dobiveni pokazatelji vjerni odraz doživljaja većine zaposlenika”, kaže Mimica. Kad se izmjeri način na koji ljudi percipiraju elemente okruženja u kojem rade, treba im dati vremena da analiziraju rezultate, suoče se s njima, isplaniraju i provedu akcije usmjerene na unaprjeđenje odabranih elementa radnog okruženja i poluče efekte, objašnjava direktorica Mimica.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu