Od 1. kolovoza stopa poreza na dodanu vrijednost za dnevne novine, tjednike i periodične časopise smanjena je sa 22 na 10 posto. O efektima te Vladine odluke Poslovni dnevnik razgovarao je s Marijanom Beljanom, predsjednikom Udruge novinskih izdavača osnovane pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca.
Hoće li novine pojeftiniti zbog smanjenja PDV-a?
– Odluku o formiranju cijene samostalno donosi svaki izdavač ovisno o svojem položaju na tržištu, strateškim ciljevima i razvojnim planovima. No treba reći da bi sve novine vjerojatno morale poskupjeti da nije došlo do smanjenja porezne stope, tako da je teško očekivati da će se netko odlučiti za prelazak na nižu cijenu. Cijena novina nije se mijenjala punih sedam godina, a u međuvremenu su snažno rasli ulazni troškovi. U posljednje tri godine, primjerice, cijena papira porasla je 20 posto, rasli su troškovi tiskanja, energije, transporta… Rijetko je koji proizvod, osim novina, u Hrvatskoj tako dugo bio prodavan po istoj cijeni. Sve zajedno dovelo je izdavače u prilično tešku situaciju, što se odrazilo i na završnim računima za 2006. godinu u kojima su mnogi iskazali gubitke. Bez smanjenja PDV-a bilo bi jako teško i održavati sadašnju cijenu novina.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu