Nakon što je preselila proizvodnju Punta u svoje pogone kragujevačka tvornica Zastava pregovara s talijanskim Fiatom za dobivanje dozvole koja bi joj omogućila da proširi plasman tog vozila na tržište istočne Europe, prije svega u Rusiju. O tome je već postignut načelan sporazum pa u Zastavi smatraju kako je posve izvjesno da će se Punto, što se u Kragujevcu proizvodi pod imenom Zastava 10, uskoro pojaviti na ruskom tržištu. Prema dosadašnjem sporazumu, Zastavi je omogućeno da to vozilo izvozi u zemlje u regiji, što ograničava proizvodnju Zastave 10 na osam tisuća komada godišnje. Od dosad proizvedenih pet tisuća automobila, 120 ih je izvezeno u Hrvatsku. Izvoz je moguć još u Albaniju, Bugarsku, Rumunjsku, BiH, Makedoniju i Crnu Goru. U Fiatovim pogonima godišnje se proizvodi 60 tisuća Punta. Kako u Fiatu najavljuju da će koncem 2009. godine prestati s proizvodnjom tog vozila, kragujevačka tvornica će od 2010. godine biti jedini proizvođač tog automobila u Europi. Zato je Zastavi stalo da do tada proširi tržište kako bi mogla proizvoditi više desetaka tisuća vozila. Najveći plasman, osim na ruskom, očekuje se na tržištu Ukrajine na kojemu se godišnje proda pola milijuna automobila.
Do 2010. godine Zastava treba posve preuzeti proizvodnju svih dijelova Punta kojih u tom vozilo ima oko tisuću. Kragujevačka tvornica krenula je u potragu za kooperantima koji bi proizvodili pojedine dijelove. Osim 80 domaćih poduzeća, među prvima su zanimanje pokazale mnoge tvrtke iz Hrvatske, poput AD Plastika iz Solina, Munje iz Zagreba, tvornice stakla iz Lipika, te još blizu 50 drugih, predstavnici kojih su nedavno posjetili Zastavu i upoznali se s uvjetima suradnje. Zastava je za 2. srpnja zakazala susret s potencijalnim kooperantima iz Srbije od kojih će biti zatraženo da proizvodnja dijelova bude na standardima što ih ima Fiat. U planu je potpisivanje ugovora s proizvođačima guma, pirotskim Tigrom i kruševačkim Trajalom, tvornicom izolacijskog materijala Azma, Pribojskim Poliesterom, tvornicom boja Duga i drugima. Da bi budući Punto nosio oznaku “proizvedeno u Srbiji”, potrebno je da se 60 posto dijelova proizvodi u domaćim tvornicama. Čelni ljudi Zastave računaju da će se osvajanje dijelova za Zastavu 10 odvijati postupno, prije svega kroz poslovnu suradnju domaćih tvrtki s Fiatovim dobavljačima, kojih ima više od tri tisuće. Zastava 10 najprodavaniji je automobil te klase na domaćem tržištu, a u konkurenciji svih drugih vozila nalazi se na drugom mjestu. Zato u Zastavi smatraju da su kupnjom licence od Fiata napravili pun pogodak, koji bi toj tvornici, poslije 15 godišnjeg ‘’posta’’, omogućio da se vrati u doba kada je uspješno poslovala. Osim kragujevačke Zastave, oživjela bi proizvodnja i kod njezinih nekadašnjih kooperanata koji su proizvodili dijelove za oko 300 tisuća automobila koliko je nekada silazilo sa Zastavinih proizvodnih traka. Sada je proizvodnja robotizirana zahvaljujući montažnoj liniji što je uvezena iz Italije i za koju je Zastava platila 14,7 milijuna eura. Ta linija omogućuje montažu i drugih tipova vozila tako da je posve izgledno da će od polovice 2008. godine s nje silaziti i Opelov automobil Astra Classic. Zastava se nalazi pred potpisivanjem sporazuma s General Motorsom o montaži tog vozila. Nedavna inspekcija od strane stručnjaka General Motrosa potvrdila je kako je Zastava, uz izvjesna tehnička poboljašanja, sposobna proizvoditi spomenuti automobil. U proizvodnji Zastave 10 angažirano je 250 radnika, a s proširenjem tržišta biti će posla za oko 400 radnika. Broj zaposlenih povećat će i njezini brojni kooperanti, koji preuzimaju obvezu da 10 godina, nakon prestanka proizodnje Punta, odnosno Zastave 10 proizvode dijelove za to vozilo.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu