Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Hubbigom jednostavno, brzo i izravno do kamionskog prijevoza

Autor: Ana Roksandić
26. prosinac 2025. u 22:00
Podijeli članak —
Foto: Marko Prpic/PIXSELL

Hrvatska digitalna logistička platforma na tržištu je prisutna malo više od godinu dana.

Hubbig, inovativna aplikacija za kamionski prijevoz, na tržištu je prisutna nešto više od godinu dana. Iz nje stoji Dragana Lipovac Medić koja već 11 godina radi u sektoru logistike, te ju je oduvijek zanimala tehnologija. Prijavila se na Zagreb Connect i Startup Factory u Zagrebačkom inovacijskom centru (ZICER) i od žirija dobila pozitivne komentare. Tako je krenuo njezin startup put, a prva investicija koju je dobila bila je gotovo milijun kuna 2018. godine.

Uz pomoć AI-ja

“Prva aplikacija koju smo izbacili i nije se baš pokazala, ali to je prirodno, mora se testirati”, rekla je Lipovac Medić. Umjetna inteligencija danas malim startupima omogućuje brži razvoj proizvoda uz minimalne troškove, automatizira testiranje i prototipiranje te smanjuje ovisnost o skupim developerskim resursima, što je ključna prednost za male timove poput njezina.

“Nikad nisam imala zaposlenog developera, već sam s jednom firmom dogovorila da mi rade razvoj i to je funkcioniralo, međutim, koštalo je puno. Svaka promjena na aplikaciji stajala bi između deset i 15 tisuća eura, a kad si startup, imaš ograničena sredstva”, pojasnila je vlasnica tvrtke i dodala: “Danas imamo našu aplikaciju koja odlično funkcionira, a izvrsno mi je da, ako poželim nešto dodati, nakon, primjerice, sastanka s korisnikom koji mi je dao prijedlog, odem na neku no-code platformu čija je baza umjetna inteligencija, kojih danas ima puno i besplatnih, i testiram mogući dodatak. Mogu sve sama napraviti i pokazati developeru. Sve je puno jednostavnije nego prije, što je zaista bitno.” Hubbig je digitalna platforma na koju se lako registrirati i nakon toga upisivati upite za prijevoz, ponajviše za kamionski. Aplikacija pošalje upite na sve prijevoznike koji idu željenim rutama. “Od 1400 prijevoznika, primjerice, ako želite rutu Zagreb – München, upit će biti poslan na 250 i potom vam netko od tih 250 prijevoznika odgovori u roku od 15 do 20 minuta”, izjavila je Lipovac Medić. Aplikaciju, kaže, najčešće koriste špediteri. Znatno im olakšava posao jer ne moraju sami kontaktirati prijevoznike. Ono što osnivačica naglašava kao posebnost svoje firme na tržištu je da se upit ne objavljuje javno, nego ide direktno prijevozniku, tako da nitko od konkurencije ne može vidjeti koje upite netko traži, što ima velik poslovni značaj. Počeci čelnice tvrtke nisu bili laki. Prijašnji pokušaji s aplikacijom fokusiranom na pomorski prijevoz nisu dali očekivane rezultate pa se tim odlučio preusmjeriti na kamionski segment, gdje je interes prijevoznika veći, a procesi brži.

“Ključna prednost Hubbiga je povjerljivo slanje upita: kada korisnik objavi upit, on se ne objavljuje javno, već direktno šalje u inbox relevantnih prijevoznika. Tako konkurencija ne može vidjeti poslovne zahtjeve korisnika, što je značajan benefit za klijente. Odgovori se dobivaju izravno na mail, a sve se odvija jednostavno i anonimno”, naglasila je Lipovac Medić.

Hubbig radi po modelu pretplate. Manji korisnici, poput špeditera ili uvoznika-izvoznika sa do deset upita mjesečno, plaćaju nižu mjesečnu pretplatu, dok oni koji šalju veći broj upita, do nekoliko stotina mjesečno, imaju pristup neograničenom broju upita uz višu pretplatu. Pretplata je jedini ponuđeni model, a korisnici ističu da im se ulaganje brzo isplati, napominje Lipovac Medić.

Sajam u Münchenu

Pretplatu plaćaju korisnici koji traže usluge prijevoza, u prvome redu špediteri, dok se prijevoznici besplatno dodaju u sustav i odgovaraju na upite, čime dobivaju posao bez dodatnih troškova. Cijene variraju: korisnici s do deset upita mjesečno plaćaju 30 eura, dok oni koji žele neograničen broj upita plaćaju 150 eura mjesečno. Trenutačno Hubbig ima oko 3000 pretplatnika, većinom iz Hrvatske i regije, ali i iz drugih europskih zemalja poput Španjolske, Njemačke, Češke, Poljske i Bugarske. Ukupni prihodi u prošloj godini ovog domaćeg startupa porasli su na 653.263 eura, što je povećanje od 21 posto, dok je neto dobit pala na 1386 eura, odnosno 43,8 posto je manja nego godinu ranije, pokazuju podaci Fine.

3 tisuće

pretplatnika ima Hubbig, većinom iz Hrvatske i regije

“Bili smo na sajmu u Münchenu u lipnju i tamo dobili puno novih korisnika koji još testiraju aplikaciju, ali reakcije su bile vrlo pozitivne. Da se netko odluči na pretplatu, treba malo više vremena, što je normalno”, kazala je Lipovac Medić i dodala: “Aplikacija je dostupna na hrvatskom i engleskom, a za sada većina korisnika dolazi iz Hrvatske.”

Čelnica kompanije kaže nam kako postoje slične aplikacije u Europi, međutim, jedino njezina nudi diskretne upite. Dosadašnji poslovni uspjeh i investicije potvrđuju kako domaći startupi mogu koristiti umjetnu inteligenciju kako bi si pojednostavili posao i olakšali budžet.

Autor: Ana Roksandić
26. prosinac 2025. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close